Hei. Prøver å finne ut om Star Alliance flyr til Peru ? Ha CT og bonuspoeng jeg vil bruke i juli for meg og min kone. Destinasjon Cusco (helst) eller Lima. Når jeg søker www.united.com, får jeg frem award billetter fra BGO til Peru. Anyone ??
Bgo-osl-lhr-bog-lim Du kan fly avianca til Bogota, eller du kan fly til mexico city / panama city. Og ned. Men her må du nok søke leg for leg. Men du skal nok fint komme deg til lima på en ct fra bgo. C
Tips: Bruk Wikipedias om flyplassen for å finne ruter til/fra LIM. Det ser ut til at Star-selskapene som flyr dit er: Air Canada Avianca (spesielt Avianca Peru, rimeligvis) Copa United Airlines
Selv flyr jeg til Lima via New York med Sas og Avianca videre via San Salvador. Vi la inn 22 timers stopp i New York. Du finner en mengde billetter via London og Bogota eller Barcelona og Bogota.
Har nettop bestilt OSL - LIM selv. Til to familemedlemmer. I og med at ut og hjemreise måtte være på spesifikte dager ble det Avianca begge veier. I og med at det også er viktig for dem å få greie tider for avreise og ikke for lange stop overs på diverse flyplasser. Fra Bergen kan du vel fly til feks London og der få Avianca til Bogota og så videre til Lima. Avianca har endel ledig. Mest fra Tyskland og London, men også fra Madrid feks. Merk at flyvninger mellom Bogota og Lima går med A330 på endel flighter sånn at det kan være god komfort på 2 av 3 strekker på din tenkte rute fra BGO-LIM. Jeg sjekket også overganger i USA, men fant ikke tilgjengelige billetter på SK eller United på riktige dager. Det ble også mye ventetid og dårlige avreise tider. Men det er absolutt mulig. Lufthansa flyr fra forskjellige knutepunkter i Tyskland til Sør Amerika. Her var det ikke ledig, men en kan fly både Argentina og Colombia og så videre. Turkish flyr 3 kant rute fra Istanbul via Panama City og Bogota. Her er det i blant ledige billetter. Men det jeg fant fordret rute via annen by i Europa Feks OSL-DUS-IST-BOG- LIM med lange ventetider på natt/morgen. Noe som ikke passer de som skal reise. Hadde jeg funnet fornuftig rute hadde jeg absolutt satt dem på Turkish. Er du endel fleksibel på reisedager bør det være mye mer utvalg. Som nevnt over. Skaff deg oversikt over hvilke selskaper som flyr hvilke ruter. Og start så med å søke Saver Award tilgjengelighet på United, ved å søke leg for leg. På den måten kan du bygge en rute. Ellers, ikke forvent 100% samstemmighet mellom det du finner og det Tallin finner. Så sørg for å ha noen alternativer du liker klare.
Et argument til mot å fly via USA er at du må gjennom immigrasjon. På riktig flyplass til riktig tid er det en slitsom affære...
Vi reiste OSL-MUC-BOG-CUZ med LH og AV på business i desember i fjor. Avianca flyr MUC-BOG med 787 Dreamlinere og har et greit businessklasse produkt. Returen gikk med Lufthansa via Panama (A340) og de hadde en eldre og mer slitt kabin enn AV. Vi syntes dog LH hadde bedre service, mat og drikke. Som en liten kuriositet deltok vi på den første flyvingen mellom MUC og BOG, og vi var så "heldig" å oppleve live musikk av colombiansk mariachi(?) band...
Anbefaler BGO-SVG-LHR-BOG-CUZ med SAS og Avianca. Reiste selv fra Stavanger til Cusco på CT i 2017. Legger ved link til reisebrev her.
*A hadde en side før hvor man kunne sjekke dette, men når jeg sjekket den siden før i dag så funket den ikke
Fløj tidligere på måneden CPH-LHR-BOG-LIM med Avianca på Business. Dejlig tur. Specialt at afgangen fra LHR er sent om aftenen så det er en hurtig middag omborg og så nat nat. Lander ved 4 tiden i Bogota hvor man kunne nå at få et bad og lidt morgenmad inden afgangen til Lima, hvor du lander lidt før kl. 10. Hjemturen ligeså. LIM-BOG-LHR-CPH. Avianca business var helt fint. Hurtig med maden og så ellers blot lade én sove...
Planlegger en tur til Lima med retur fra Rio de Janeiro ca 1 mnd senere. 1. Kan man søke retur fra annen by på SAS Award på poeng? 2. Om ikke dette er mulig planlegger jeg tur / retur fra Rio. Ser i denne forbindelse at det bare er på returen det er mulig å få C, kun eco frem. Kan jeg bestille dette og senere oppgradere til C hvis det senere viser seg muligheter for dette? Eller avbestille hele reisen uten noen form for problemer om noe bedre skulle dukke opp? På forhånd takk for svar!
1. Går vel ikke ann å få til open jaw på sas sine nettsider nei. Da må du ringe Tallinn. 2. Skal gå ann å forandre flight dersom det dukker opp noe ledig i ettertid ja, mot gebyr på forandring. Har du prøvd å finne retur via diverse byer i sør amerika? Jeg opplevde selv at det var rimelig enkelt å finne C billetter fra rio selv.
1 Ja, det heter open jaw. Du skriver ikke om du skal booke for poeng, eller booke med en CT og poeng. Booker du uten kan du gjøre det på nett ( om du finner ønsket reise) eller på telefon. Det er verdt å forsøke å få slette bookingbebyr via telefon, fordi det ikke er mulig å booke en open jaw for *A på nettsiden til sas. Som nevnt over er det mange ruter mellom Rio og Norge. Det handler jo også om du absolutt vil fly mest mulig direkte, eller om du er en av dem som vil hoppe rundt for å treffe riktige kabintyper osv. Feks med Avianca så flyr de intra Sør Amerika både med større og mindre fly. Så det er verdt å tenke på når du leter. Ellers er det som nevnt mulig å booke reisen nå med eco og forandre reisen mot et gebyr senere.
Noen her med erfaringer fra å besøke Lima/Machu Picchu i februar måned? Leser at Inca Trail da er stengt...men at det er andre måter å nå MP på og det er positivt med færre turister... (Flytt gjerne innlegget mitt til mer relevant tråd...)
Takk for svar! Det er ikke snakk om en CT, men en "vanlig" poeng reise. Ikke noe must med direkte ruter, men viktig at det er C. Skal sjekke Avancia.
Om du skal til Cusco anbefaler jeg å ta Avianca sin rute direkte fra Bogota. Ved mellomlanding i Lima må man hente ut bagasjen for så å sjekke den inn igjen.