ANA og Singapore First. Litt SAS og Turkish. To reiser til Asia og litt ferie i Krigistan.

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 27. febr 2020.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    versjon 0 madrid.gif


    Sånn så den ut en gang i tiden. Før både 1.klasse og Covid-19 entret banen. Air China i både C og F ble sikret etter at jeg så tilsvarende fantastisk routing i den flotte tråden om velykkede EB bookinger. Mye flott å finne. Og god inspirasjon. Takk til alle som deler:)
     
    OyvindN, Avixlo, CKe and 15 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Og hvis noen lurer er det @bighc som har inspirert meg til både denne, og neste langtur......
     
    milehigh, bighc and RoadKing like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Bon voyage :)
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Mercy mercy monsør:)
     
    RoadKing liker dette
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ut på tur aldri sur! Nå reiser du @ccurrahee?
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,903
    Likes mottatt:
    57,545
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir stas! Gleder meg til fortsettelsen! (Eller, at reisebrevet setter i gang da..)
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,720
    Bonuspoeng:
    293
    @ccurrahee
    Har legen med noe spesielt på reise til coronaland?
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Her blogges det live @SK965, 1H :)

    Har akkurat testet drink 3 av 4 på den nye menyen. Og rødbetjuicen er nok en vinner så langt......
     
    Earl, jgroneng, drsyk and 4 others like this.
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293

    Undertegnede er ikke lege, sånn forøvrig. Men har med kvalitetssikret håndsprit og egnet åndedrettsvern:eek:
     
    Eddie47, drsyk and Sonictravel like this.
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Så går tiden og litt sporadiske søk viser ikke så mye før det en sen helgekveld smeller inn ANA F og CA F som samtidig flytter mellomlandingene til Frankfurt og London. En lengre samtale med SAS Tallin nattestid gjør at begge flighter reserveres og billeteres etter en angstfull mandag formiddag på jobb.
    versjon 1 london.gif
     
    Avixlo, CKe, Eddie47 and 3 others like this.
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Greit å følge med i blant. Så dukker Singapore opp med F både fra Peking til Singapore og videre til Frankfurt. Fint det. Får hjelp både på telefon og diamantmail. Og er veldig glad og fornøyd. Helt til…. Covid-19 dukker opp…..
    Versjon 2.gif
     
    Avixlo, paron, Eddie47 and 4 others like this.
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Så sitter jeg der da. Med fire flyvninger inn og ut av Peking. Og venter, og venter på at flyvningene skal blir kanselerte.

    Og det blir de jo. En etter en. På dette tidspunktet er det de sikkert ganske anonyme damene bak Vibeke profilen som tar over hjelpen. Å ringe på kvelden å få Tallins engelsktalende hjelp er ikke lenger bra nok.

    På e-posten blir jeg lovet ombooking til Tokyo. Og får flyttet utreisene fra Peking-Singapore til Tokyo-Singapore.

    Så slår SAS ledelsen til. Mens andre medlemmer her inn fikk booket om til betalte billetter med utreise senere i måneden osv, får jeg kontrabeskjed.( looking at you @Gullars :eek:) Ikke mulig å flytte mine OSL-PEK med SAS til noe annet en ledige EBpoengreiser. Så den reisen blir til slutt kansellert.

    versjon 4 HKG og Tokyo.gif
     
    Avixlo, snus_mumrikken, paron and 6 others like this.
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    BCCDE019-C036-46A7-96BE-668ADE61C31B.jpeg Vi har en klar vinner på den nye drinksmenyen til SAS!

    Yuppi! En bloody mary….

    De av dere som har lest mine reisebrev vet at det er en drink for meg. Men her er det altså noe nytt ombord. SAS har jo god mixer som er krydret med seg til vanlig. Men dette er en ny versjon. Sødmen fra portvin og krydderet fra aqevit er mer uttalt. Samtidig er peppermengden økt litt, og tomaten er dempet. Vodkaen som er infusert med persille bryter igjennom med en frisk persilleduft og smak. Mens det kanskje kunne vært hakket mer tomat i smaksbildet for å gjøre drinken perfekt. Mitt glass er ikke rystet med is. Tror jeg. Og jeg tror drinken ville tjent på å få kjølt seg ned, og så våkne og overraske i glasset utover i smaksopplevlesen. Må si jeg er happy happy her nå. Med en decaff espresseo og den nevnte tomatgleden. Er vel strengt tatt klar for senga nå!
     
    Avixlo, pgaa, snus_mumrikken and 14 others like this.
  14. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    God tur!

    Litt usikker på hvor ferden bærer og ikke minst om dette er most reasonable routing dit, men gleder meg til å være med på reisen :)
     
    holmen and Kristian like this.
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Most reasonable routing er det klinkende klart!:rolleyes: Ferden bærer til FRU. Biskhek og Kirgistan. Altså det som er (omtrent da ) ditt nærmeste ferieland.....
     
    drsyk and Sonictravel like this.
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for oppklaring. Alle dei karta med strekar på fekk det heile til å gå litt i surr for meg. Spennande destinasjon! God reise :)
     
    Eddie47 liker dette
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Viktig å ha et mål og mening med reisen :) Most reasonable er det ikke. Men bookingen er tilgjengelig på SAS sine hjemmesider. Så da sitter en jo med en booking, som skal finjusteres, ikke bookes på telefon:cool:
     
    Kristian liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Alternativ til Bloody Mary?
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer kommer...


    Men først. Stille.... Tomt. Ingen i kø i immigrasjon. Ingen! Koffertbeltet er ferdig på få minutter. Og min koffert er i København.
    Første leveringsdag i HKG er 1. Mars. Da er jeg i Singapore. Tviler på at de greier å få sendt kofferten dit i tide.

    Flybussen er halvfull. Alle har masker. Alle på flyplassen, unntatt et par hvitinger som ikke vet bedre. De eneste jeg ser uten masker er spisende kinesere. Godt at noe er normalt.
     
    Avixlo, paron, Eddie47 and 4 others like this.
  20. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Du hadde en nære... Kompis av meg som er lege satt på 1F. Han sa det var ca 8 stk i bizkabinen på denne flighten, så det var kanskje ikke helt kaos ombord? ;)
     

Del denne siden