Status Match EBG -~> Flying Blue Gold?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Twin Otter, 25. juni 2014.

  1. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Hei. Er det mulig å status matche fra SAS Gull-status til tilsvarende nivå i Flying Blue? Eventuelt en annen Sky-team partner?

    Har en longhaul-tur ned KL i oktober og det hadde vært kjekt med tilgang til Lounge i AMS.
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært kampanjer før, men har ikke hørt at man har klart det med FB nå i det siste.

    Var noen som klarte å matche til China Airlines nettopp, men jeg fikk det ikke :-/
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Tror de har tatt en pause i matchinga for tiden. Rapporter jeg har sett på nett i det siste er at folk får nei, men nå har ikke jeg 100% oversikt
     
  4. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Urutinert booking ;)
     
  5. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Var ikke jeg som booket for å si det slik. Reiser på gruppetur med en hel bøling. Endelig destinasjon er Redding i California. Skulle gjerne fløyet SFO-RDD med Embraer 120 for å si det slik. Men det blir hverfall en herlig 747 på monkeyclass. Herlig! Satser på det blir en Kombi ihvertfall for kuriositeten sin del.


    Takk ellers for innspill ellers.

    Da jeg var på fly og øl i Stavanger sist så var det en som nevnte noe om denne her Petroleum Club'en til KLM. Et eventuelt medlemskap i denne vil blant annet gi meg loungetilgang på Schiphol.

    http://www.klm.com/travel/no_no/flying_blue/flying_blue_for_business/flying_blue_petroleum/index.htm

    Jobber som konsulent i et av oljefirmaene her. Er ikke ansatt i firmaet men har kontoradresse på bygget. Beveger meg muligens ut på "farlig farvann" nå. Skal jeg prøve å legge inn en request på denne her KLM Petroleum Club alikevel? Hva tenker folket?
     
    Last edited: 27. juni 2014
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    De fleste norske er vel på transfer i AMS så blir ikke berørt, verre for de som reiser kun til AMS.

    Forøvrig er noen år siden jeg var medlem her, og det var veldig kult før jeg fikk FB Gold, etter det gadd jeg ikke stresse noe mer med klubben. Jeg oppgav arbeidsgiver, et oljeselskap, og dett var dett, ingen videre sjekk av dette så regner med det er null stress å søke for de av dere som har oljerelaterte arbeidsgivere.
     
  8. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk matchet EBD til China Airlines Emerald (Skyteam Elite Plus) grunnet en gruppereise OSL-AMS-MSP-GFK med KLM og Delta i okt (var selvsagt ikke det jeg skrev da...) :)

    Fyrte av mail til tpeccdfp@china-airlines[.]com (fjern [], jeg har ikke lov til å poste linker pga for få poster) med litt tekst om hvordan, hvorfor og skjermbilder og Emerald Flier-nummer.
     
    Henning and tommy777 like this.
  9. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Skal du begynne på UND? :)
     
  10. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. :D
     
  11. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Gratulerer! Og lykke til!
     
    Flight Cancelled liker dette
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm, bestemte meg for å ta en status match request til Delta "bare for å prøve" med mitt EBD-kort mtp på en kommende tur med de over atlantern og sikkert et par turer med de i statene. Fikk 90 dagers challenge med Gold Medallion-status gyldig frem til 31. januar 2015. Er forsåvidt greit det! :)
     
    Last edited: 14. juli 2014
  13. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Så vidt jeg husker begrenser DL en del av statusfordelene gjennom prøveperioden, blant annet lounge. Men det er noen måneder siden jeg leste om det, så det kan være endret (til det bedre eller verre).
     

Del denne siden