Hei, har veldig lyst på *A Gold post SAS exit og lurer på om noen har gjennomført en status match nylig eller har noen tanker om hvilke som kommer de nærmeste månedene?
Jeg er der jeg også. Jeg tenker at det ikke er usannsynlig at Lufthansa kommer til å tilby noe etter at SAS har forlatt *A. Håper i alle fall på det.
Vedder 16kr på at LH ikke kommer med statusmatch. Merk at Senator har høyere opptjeningskrav enn SK Diamant. Om LH vil prøve seg på noe annet enn å åpne ruter så er det nok CC med miles opptjenings som er aktuelt. Muligens de kan vurdere pooling for Norge også, vi er jo ekskluderte enda
https://www.hsbc.com.au/credit-cards/products/star-alliance/ , bare med en annen bank, for Norge og Sverige. Mulig grenseverdiene blir litt justerte, vi er tross alt ikke 25 millioner mennesker innelåst på en øy. Det er vel stort sett bare LHG/M&M som vil ha nok ruter til å ha noe å tjene på statusmatch. Om de skulle gjøre der, vil jeg tro at det kommer med dokumentasjonskrav.
Fare for at det blir bevis på gull/diamant pluss dokumentasjon av tilfredsstillende mengde faktisk gjennomførte reiser ja. Meg og andre som driver kredittkortballetten får nøye oss med statusmatch til Miles & Smiles eller noe sånt
Evt ta en kikk på A3. Krever litt (men bare litt) innsats første året, også er det egentlig bare å surfe videre. Først 2 leg (på Aegan/Olympic)og 12.000 poeng, deretter har du et år på deg til å fly inn 24k poeng og 4 leg på disse to selskapene. Tviler på at du klarer dette under 30.000 i disse dager, men kanskje ikke så langt unna.
Jeg er ganske sikker på at Lufthansa kommer til å tilby en status match variant når det blir annonsert overgangsdato for SAS til SkyTeam. Senator er såpass krevende å opprettholde og har kun 1 års varighet så de som ikke er interessante for Lufthansa vil falle av lasset rimelig kjapt. Lufthansa har jo historikk på denne, da de solget BMI tilbydte de status match til gullkundene i BMI til Senator. Vi får håpe flere Star Alliance selskaper slenger seg på her, både Aegan og Turkish har jo norske ruter også med programmer som kan være interessante. TAP har jeg liten innsikt i. I tillegg kan det tenkes at Finnair kommer på banen, evt BA også. Det ligger en del interessant "up for grabs" med denne endringen så de argeste konkurrentene til SkyTeam i skandinavia vil nok kaste ut snøret når denne muligheten først byr seg.
Nja, ein må jo fly med A3 for og opprettholde. Har til nå aldri flydd med dei, og har klart status i alle år uten MR. Kun jobb og planlagt feriereise. TK så gjelder jo alt av flights i A* 45000 miles vel?
Joda, men må ein dette årlig eller hvert 2 år? Og med ca 150reisedøgn i året er det jo litt digg med litt tid heime.