Jeg har nettopp fått oppnådd Nordic Choice Club Platinum , og jeg lett på nettsider som statusmatcher og lignende om det jeg kan bruke den statusen til å få gullmedlemskap i andre hotellkjeder. Så langt har jeg ikke funnet noe - har noen erfaringer med hvilke program jeg kan prøve å få statusmatch med ?
Hverken Scandic eller Thon matcher offisielt, men jeg fikk til en match fra Carlson gold til Gha platinum ved å mase litt. Scandic sa blankt nei.
Hun som styrer lojalitetsprogrammet. Påpekte jeg hadde 20 overnattinger året før hos First/Thon på crew-rate (og derfor ikke fikk poeng/status) og viste i tillegg til CC Gold som jeg hadde fått fra match med EBG og Hilton Gold fra challenge. Så hun syntes da at jeg fortjente GHA Plat. Det sagt så har jeg blitt opgpradert hos Thon 3 av 4 ganger i 2014 og fått en "gave" 4 av 4 ganger.. gave er vann + en sjokoladebit. First har jeg bare igjennom jobben som crew-rate og da er det ikke snakk om noen gave eller oppgradering - uansett status.
Jeg har fått matchet Nordic Choice Platinum til Thon/GHA Platinum. La ved skjermbilde av kontoen og reisemønster siste kalenderår og spurte pent på mail, fikk svar dagen etter med beskjed om at jobben var gjort og at det kunne ta opptil 30 dager før alt var på plass.
Blir også nesten alltid oppgradert, og får en Imsdal og valg av noe snacks. Har benyttet bonusuttak i Brussel. Har Thon/Discovery Black, og har da krav på rom i området innen 24t. Praktisk hvis eks. Oslo skulle være fullt... Gode erfaringer fra Thon.