Stockholm-Hongkong SK963, SAS Business, 11 September 2015

Tråd i 'Reisebrev' startet av CaptainPoint, 15. sept 2015.

  1. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Da var det min tur til å lage en liten reportasje fra helgeturen min til HongKong etter den nye ruten startet opp.
    Lovet også å lage en reisereportasje av turen, som ekstra takk for oppgraderingen til Biz, så her kommer den.

    Vil først takke Crewet om bord, for en flotte tur, og ikke minst utrolig bra service og selskap på turen, thumbs up for crewet på denne flighten! =)
    Og ikke minst folka i cocpiten så fikk oss trygt ned til Hongkong.

    Avreise fra trappen, inn i bmwen, ut til flyplassen...
    DSC_1546.JPG


    Startet med Stavanger-Stockholm i sas go, standard setebilde trenges ikke her, (regner med di fleste vet hvordan plassen i ett go sete er til bena ;)

    Så var det klart for en tur i ny-oppussa Gull loungen, der jeg spurte om en oppgradering til, etter jeg fikk Courtesy upgrade til Sas-Plus, noe som ikke var godt nok for meg.
    upppgrade sas.jpg


    Jeg Skrudde greit på sjarmen, og dama bak pcen skrev ned noen notat til bilettskranken rett før gate"en, og der kom min bilett fram i Biz da jeg ga henne navnet mitt.

    Yeeeey! Turen til HongKong ble plutselig 3* 88 ganger trippelhimalaya bedre! =D
    biz.jpg


    Tid for Boarding..Kom litt sent bort, ettersom å fylle på med litt "mineralvann" i loungen, mens sjangsen ennå var der.. ;)
    DSC_1583.JPG

    DSC_1585.JPG DSC_1584.JPG



    Valsa nedover "broa" Og ble møtt av ett hærligt crew, viste biletten, og kunne ikke ungå å ta ett bilde av solstråla selv.
    (She made my day! =D
    DSC_1587.JPG


    Det var ikke den nye kabinen som det egentlig skulle vær på denne flighten her, men vettuhva, det gjor meg absolutt ingenting denne gang! =) =)

    Kom inn på flyet, da stoppa jeg opp og sa: Halleluja!
    Bare gleden over å gå til venstre, og ikke til høyre fikk meg til å stoppe opp, å ta ennå ett bilde å to... ;)
    DSC_1588.JPG DSC_1591.JPG


    Fant setet mitt.. slo meg ned, opp å ned i hylla å klargjøre tinga til takeoff, og champagne på bordet, å ennå en selfie å to, ja gjett om gleden var stor å sitte foran gardina igjen, ingen tvil om det ;)
    Fikk slå meg godt til rette med champiss-glasset og snusen, og greit bare slappa av fram til Hongkong.

    DSC_1608.JPG DSC_1594.JPG DSC_1592.JPG

    Klar for takeoff, di takset ut til rullebanen, fult turbotrykk på turbinene, og fulle fulle fart bortover rullebanen, så tok cocpit folka inn hjulene, og så var vi i luften.

    Påtide med serveringen! =D
    Vognen med leskedrikk og nøtter kom fram, å crewet så hadde en ekstra dose med service med seg, imponerte videre underveis, med kunnskap om vin, og humor i tillegg, som gjor turen ennå kjekkere.

    Fikk jo selfølgelig sånn veske med tannkost og diverse oppi, tannkrem, strømper, ørepropper å øyelapper.

    Påtide med mat, gubbanoe blei greit sulten av gleden av snart å vær framme i HK for første gang, måtte jo ha mat jo!

    Forrett var noe salat, skinke og diverse +++ var veldig godt.

    Sas har virkelig forbedret konseptet mtp levering av servering, og ikke minst kopper, glass, og bestikk, og generelt det du spise maten fra.
    Ut med plast, og inn med kvalitet

    Gammel kabin, god opplevelse.

    På tide med en selfie før maten blir smaket på! ;)
    DSC_1630.JPG

    Menyen var ny, og så ganske så god ut, valgte biff, italiensk rødvin, med litt god smak i, ( har aldri vært noe spessielt vin elsker, men det renner som oftest ned, men til biff er det ingen unntak! ;)

    God dessert var det og, men skal jeg legge opp alle bilder av maten og slikt, så får jeg ikke lasta opp bilder av resten av flyturen...


    DSC_1615.JPG DSC_1626.JPG

    Fikk besøk av en kompiss så jeg ble kjent med i loungen, turen gikk rimelig kjapt etter noen bloody mary og en drøs å to.
    DSC_1641.JPG DSC_1642.JPG

    På tide å legge seg, med en sinnsyk flott solnedgang utfor vinduet.
    DSC_1634.JPG


    Ble fort tid for noen resterendnes timer med søvn
    Våknet opp til god frokost, rundt 1.5 time før landing, havregryn, appelsinjuice, rundstykker, croissant, greit standard frokost på intercontinental tur med Sas, men sinnsyk godt var det.

    Lite inntak med alkohol på natten, gjor følelsen av å sitte klar for landing i HongKong ennå større =)


    Nydelig soloppgang i innflygningen til HK, utrolig flott å sitte å se på, spessielt med vindusplass! :)
    DSC_1654.JPG

    Landet greit noen minutter før tiden i Hk viss jeg ikke husker helt feil, og ut av flyet sto på tur, og rettet nesa mot passkontrollen, og var en av di første ut av Biz kabinen, så passkontrollen gikk greit fort, ute på noen minutter, og var generelt lite folk i pass sonen så tidlig på morningen så dette.

    Ankomst HongKong 07.15?

    Så sto turen ned til baggasje utleveringen...
    DSC_1659.JPG

    Rettåslett positivt!
    Med det jeg hadde rundet passkontrollen, og satt kursen nedover mot baggasjebåndet, så kom kofferten min sakte men sikkert alene først ut nedover båndet, blandt 2-3 andre kofferter.

    Fantastisk!
    Har ikke noe annet å si enn å hatt en kjempebra tur med SAS denne gang.
    Takk til ett fantastisk bra crew, og fin flygning til HongKong.

    Hjemturen tilbake til Norge kom fortere enn forventet etter 2 dager kun, og ikke minst siden halve Sas konsernet hadde okkupert Biz kabinen og Plus, og ingen sjangs for å få verken OT, eller Courtesy-Upgrade på returen.

    Så ble det til å svi av 2200 Hk Dollar for returen i ett vindussete i plus, noe som egentlig ikke var værdt pengene medtanke på hvor masse ledige seter det var i go, og mulighetene for å få en rad med 4 ledige seter for seg selv og sove på hele returen, så hadde jeg heller foretrukket Go, og penger spart i tillegg.

    Men nærmer Stockholm var vi, og ned for landing ble det til slutt.

    Har du lest helt ned til her, så får jeg bare si takk ska du ha for du fant interesse av å lese så langt.
     
    Last edited: 17. sept 2015
    mhsalv, tommy777, Fnate and 18 others like this.
  2. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Aha, så det var du det... Hörde om dig då vi hade samma crew på vägen hem som du hade ut och jag är helt enig i att servicen var på topp! ;)
     
    Islending and CaptainPoint like this.
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Fint å se at du har kledd deg skikkelig før tur!
     
    Henning liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Flott story! :)
     
    CaptainPoint liker dette
  5. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Flott tur, selv i gammel kabin. Kult å se bilder av annet enn bare mat og amenity-kit!
     
    CaptainPoint liker dette
  6. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Stiligt!
    ka di sa på turen din om meg da?
     
    Last edited: 16. sept 2015
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Flott rapport. Skal selv ned i November, men var alt for treig til å legge inn OT og nå er det hårreisende priser på oppgradering. Jaja, overlever nok baki moo-class også til den prisen jeg betalte :)
     
  8. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Not to worry, det var positivt :)
     
    CaptainPoint liker dette
  9. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Keep checking, OT priserna är dynamiska så plötsligt faller priserna igen...
     
  10. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Takker! Kjekt å høre
     
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Knallrapport. Bonusfeber trøye og greier.
     
    tommy777 liker dette

Del denne siden