Stop over i BKK eller ICN

Tråd i 'Reisemål' startet av indahla, 15. febr 2018.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,945
    Bonuspoeng:
    293
    Ifm. med kona og min tur til Tokyo i sept./okt. vurderer vi en stop over i max 24 timer i enten BKK eller ICN.
    Vil noen anbefale det ene over det andre?

2. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Holder en knapp på Bangkok sånn generelt men Seoul er nærmere Japan og har mer enn nok å by på for en så kort visitt, så ville valgt det. Det er også faktisk litt verre å få til en god stopover (altså som er nærmere 24 timer og har en overnatting) i Bangkok, hvis man skal fly til/fra Europa. Flyene fra Europa lander gjerne grytidlig og de aller fleste flyene går til Europa i tolv-ett draget på natta.

3. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Kan anbefale paragon inn i BKK hvertfall. Deilig avslappet hotell ikke langt fra flyplassen til fin pris og direkte pool access ved riktige rom.

4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis dere ikke har vært noen av stedene ville jeg valgt ut fra flytider og flyselskap ønsker.

Klimamessig er det vel tropisk kontra temperert, så hvis pool og sol er ønsket er BKK stedet.

Men med ny by er tidspunkt og tidsrammen på oppholdet viktigere.

Nå det er sagt, BKK baby :eek: det er jo en artig by.

5. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tenker at BKK er et sted som de fleste før eller siden ramler innom. ICN derimot er kanskje et sted man ellers ikke ville ha tatt turen til? Jeg vil si sistenevnte.

6. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,744
    Bonuspoeng:
    113
    Godt og varmt i september i Seoul. 30 grader + i starten til 24-25 i slutten av måneden. Legg til høy luftfuktighet, så føles det ikke temperert, i hvertfall ikke første 2/3 av måneden.

Okt derimot er temperert.

Selvfølgelig ingen problem å fylle 24t i begge byer. Tenker at flytider og mest mulig utbytte av de 24t er viktigste kriteriene.

7. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer vel litt an på. Jeg hadde mellomlanding i Bangkok to ganger i fjor. Var nede i byen begge ganger og frister ikke til gjentakelse. Er sikkert bedre ting å gjøre enn å bare vandre nede i gryta, men jeg hadde ikke tid til noe annet der og da. Tvilsomt jeg gidder å gjøre det samme i fremtiden og Bangkok er strøket som sluttdestinasjon i lang tid fremover. :p

8. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Sjansen for F er større til ICN enn BKK da... men hvorfor ikke begge?

9. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Som mange skriver, hva ønsker dere?

Personlig synes jeg BKK er litt skittent og Jalla.
    SEL derimot er en metropol på høyde med HKG og TYO, men med en litt annen vibe, artig å sammenligne med TYO.

Der SEL er mer vestlig orientert, kjører TYO sin helt egen greie :)

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,945
    Bonuspoeng:
    293
    Heller mot ICN. Det passer også best med flytider. Lander 11:50 og kan fly videre (GMP-HND) kl. 08:40 neste dag.

Alternativet er å fly OSL-FRA-BKK-NRT uten stop over. Da får vi A380 F både FRA-BKK og BKK-NRT =)

11. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Om du velger FRA-BKK-NRT så tror jeg du ender opp med 25t stop over, gitt at du velger TG676 som er den eneste flighten med A380 på BKK-NRT.

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,945
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer. Så hvis det blir OSL-FRA-BKK-NRT blir det uten stop over. "Rett" til NRT =)

13. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    En liten ulempe da er jo at du mister Royal First lounge og Spa, noe som kan være ganske kult om du ikke har vært der før. Når du lander på BKK har du jo allerede sittet 11 timer i en A380, så det spørs hvor fett det er å hoppe rett på seks nye timer i det samme flyet. Kanskje det kan være verdt en nedgradering til C og et senere fly? Just to add some confusion to your mind ;)

14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,945
    Bonuspoeng:
    293
    Shit... ;)

Del denne siden