Stopover/transitt i LHR og flyr med Sas og SQ

Tråd i 'Reisemål' startet av jtmath, 26. febr 2019.

1. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Vi reiser til Auckland og Australia 19 mars :) Så da lurer jeg på om vi kan ta ut bagasjen i Lhr siden vi skal bo på Hilton ved flyplassen, eller må vi sende den direkte fra Osl når vi sjekker inn der? For vi noen valg?

2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Når dere sjekker inn i Oslo så er det bare å be om at bagasjen bare blir sjekket inn til LHR og så må dere sjekke inn på nytt med SQ dagen etter. Men, personlig ville jeg nok ha valgt å pakke det dere trenger for en overnatting i håndbagasjen og sleppe styret med å hente bagasje, sjekke inn på nytt osv.

Wiolenze, flying_all and jtmath like this.
  3. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikkje noko problem å berre sjekke inn til LHR, også sjekke inn på nytt på LHR.
    Edit: Ser @Travellingalf slo meg, men eg er einig med han. Ta det i handbaggasje, og eventuelt sjekk inn den på LHR

jtmath liker dette
  4. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg også sa det til madammen men da lurte hun på parfyme og sminker og shampoer og hele pakka :) Men det har jo Hilton sa jeg da:confused: Så da for vi se hvordan dette ender med 3 kofferter og en ryggsekk på tur :)

5. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Har Hilton begynt med sminke og parfyme i minibaren? dæven :D

jtmath liker dette
  6. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Om du ikkje har eit F-amenity-kit, så kan ein jo kjøpe eit på finn eller her, då har ein iallefall noko før ein starter på turen?

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk dere booket med avgang fra Oslo kvelden før via sq.com? Jeg har holdt på å titte litt etter ruter til AKL, fortrinnsvis via LHR, men de jeg får opp vil at jeg skal reise samme morgen fra Oslo. Ettersom dette er en tur i desember og man vet hvordan ting kan gå, ville jeg helst hatt reise til LHR dagen før med overnatting slik du skisserer. Men får altså ikke opp slike alternativer på SQ.com

8. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har tidligere forsøkt noe lignende og kunne booke en slik reise via Expedia e.l., men siden jeg helst ville booke direkte med SQ så endte jeg opp med å sende en e-post til SQ i København og de fikset dette uten problemer.

RoadKing liker dette
  9. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Først så booket vi avgang samme dagen fra Osl,men etter og sjekket det flyet som til stadig var forsinket så tok vi ikke noen sjanser på det og booket oss med sk805 dagen før. Vi skal fly med SQ317 i Biz og videre med SQ285 som går om kvelden,så vi for da en dag i London og en i Singapore,orket ikke og bare ha 1,5 time i Sin og så på neste fly. Er da mye bedre og ha en dag hotel i Sin og sove et par timer og kose seg der syntes vi da :)

dkvt and RoadKing like this.
  10. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Haha nei de har ikke det da :) men det andre har de :)

flying_all liker dette
  11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    @jtmath , @Travellingalf
    Ok, så da er prosedyren:
    Book det som kommer av forslag. Kontakt deretter SQ i Køben og be om å få endret OSL - LHR til spesifikk avgang dagen før?
    Ble det ekstra kostnad?

12. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Nei betalte ikke noe for forandring av billetter, argumenterte med alle SAS sine sene ankomster og for da dårlig tid, noe de var enige i

RoadKing liker dette
  13. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    I mitt tilfelle så ble hele bookingen gjennomført per e-post med SQ i København og prisen var mer eller mindre den samme som om jeg skulle ha reist samme dag.

Del denne siden