Midlertidig stopp på Award bestillinger hos United

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av jtmath, 19. jan 2019.

  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Håper ikke dette skjer med Sas eller Sas A fremover :(

    United Mileage Plus
    has put the brakes on their members who wish to redeem their miles on Singapore Airlines or Thai Airways as both carriers aren’t able to be ticketed until further notice.

    The availability is definitely there for all other Star Alliance programs so this “blocking” needs to originate somewhere.

    https://loyaltylobby.com/2019/01/19...nes-thai-airways-awards-until-further-notice/



     
    Wiolenze liker dette
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,366
    Likes mottatt:
    28,904
    Bonuspoeng:
    183
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo ikke så rart se blokkerer det når det ikke er mulig å billettere de. Det er nok samme grunn til at vi ikke ser TG på awardfares om dagen.
     
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,801
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, er det ikke slik at awardfares henter info fra expertflyer som igjen henter fra united? Eller har jeg misforstått? Både SQ og TG virker forduftet fra alle tre, og det er jo logisk hvis united har fjernet tilgjengeligheten.
     
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Og SAS *A Award løsningen er fortsatt nede. Hvordan skal vi uten EF da kunne finne ledige seter...?
     
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg finn ikkje Thai der heller
     
  7. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket en CT tur med SQ og TG i biz i går ettermiddag, så enn så lenge går det i hvert fall for EB. :)
     
    trygveat and animals like this.
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut til at TG F og C fremdeles kan søkes opp hos andre *A-selskaper. Gjorde nettopp en liten test og fant seter på CDG-BKK og OSL-BKK i award booking-verktøyet til ANA.
     
    Xflipper, indahla and animals like this.
  9. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, samme gjelder SQ C. Tallinn ser mye mer tilgjengelighet enn det både EF, United og ANA awardsearch gjør. Når det gjelder SQ C, får du stort sett tilgjengelig 333 og 772 på nevnte søkemotorer (eks. SIN-HKG), mens Tallin fant alle flytyper. Noen som vet hva slags avtale *A selskaper har seg imellom? Er det lik intern pris for C , men selskapet bestemmer tilgjengelighet?
     
  10. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet bakgrunnen for hvorfor det er midlertidig stopp for booking av nevnte selskaper hos United sine bonuskunder??
     
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,528
    Bonuspoeng:
    183
  12. LaJa

    LaJa Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Ser en som påstår å ha fått følgende opplysning fra en booking-agent:
    Selskapene er ute for det er problemer med integrering av søk og bestilling av premium economy award tickets.

    Personlig synes jeg det hørtes spennende ut, jeg drar ikke nok poeng til å kunne reise business/first hvert år på CT. Med mulighet for eco+ så hadde det også vært lettere å få tilgang til en del fordeler, og spesielt fordelen med noe bedre benplass.

    Premium eco seter begynner jo å bli rimelig vanlig hos de fleste selskap.
     
  13. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    2,976
    Bonuspoeng:
    93
    Ah - det var en liten lettelse å høre at problemet ser ut til å ligge hos United m.fl. Jeg booket CT-tur mandag 14. januar med avreise 15/12 OSL-BKK-AKL i C, med retur et par dager senere. Returen skal flyttes til ca. 3. januar som open-jaw SYD-???-OSL om en uke eller to, jeg begynte å bli en smule bekymret over at det plutselig var fint lite tilgang til awardseter på TG - United og EF har ingenting på TG uansett hvilke datoer jeg har forsøkt.
     
  14. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Vis det er noen her inne som har klart og få booket med SQ eller Thai i disse dager så gi gjerne beskjed her,eller vært i kontakt med tallin for og sjekke tilgjengelighet, for det er sikkert mange som lurer på hvordan det ligger ann :) Det gjelder helst etter den 18 Januar...
     
    animals liker dette
  15. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    Ble litt urolig i helgen, men er heldigvis ingen problem med Thai.
    Booket i dag følgende reise for desember 2019:
    BGO-OSL-FRA-BKK-SYD-BKK-FRA-OSL
    4 flighter er TG-F.
    «Problemet» var faktisk at SAS ikke hadde ledige billetter OSL-BGO og de andre flightene (BGO-OSL- FRA og FRA-OSL) er i X...
     
    Gullars, Xflipper, jgroneng and 4 others like this.
  16. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Nesten samme rute som oss det der, bare at vi hadde LHR-BKK på utreise. Vi endte også opp med X FRA - OSL til tross for at EF og United viste ledig i I. Årsaken ligger i såkalte married segments hvor selskapene ser ruten under ett og ikke ett og ett segment.
    Husk LH-loungen ved gate A24. Tidligere F-lounge som nå er business/senator lounge:)
     
    Last edited: 21. jan 2019
    Gullars, Origo and jgroneng like this.
  17. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, var ikke klar over at A-loungen har blitt endret.
    Stakk innom i romjulen. Men før vi hadde sagt noe, anbefalte hun oss FCT "for der blir dere kjørt til fly". Siden det faktisk var kortere å gå til FCT enn gaten vår, så tok vi den istedenfor.
    Vurderer LF-F mellom FRA og BKK (om det skulle åpne opp). Kanskje OSL-FRA blir tilgjengelig i I da...
     
  18. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr man F med LH er det ingen tvil om hvor man skal oppholde seg nei:cool: Men i dette tilfellet, hvor dere reiser med TG F har dere ikke tilgang og da er loungen ved A24 veldig bra. Den og AC sin Maple Leaf etter passkontrollen:)

    FRA - BKK er notorisk vanskelig å få tak i, men ville helt klart byttet om det åpner seg mulighet for det. TG F er veldig bra, men LH er bedre og opplegget LH har på bakken er det ingen som ingen som kan måle seg med!
    I vil nok da bli tilgjengelig ja:)
     
    Origo liker dette
  19. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Sende mld til Sas og spurte om hvor lenge de har tenkt til åpne Award sidene igjen. her er svaret jeg fikk : Hej J.....! Vi har ett par tekniska utmaningar som vi behöver lösa innan vi kan öppna upp funktionen igen. Vår förhoppning är att det kommer att ske någon gång i början av februari. //Marina
     
  20. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,204
    Bonuspoeng:
    293
    De konkretiserte ikke årstall? :confused:o_O
     

Del denne siden