Storfamilien til Karibien jul 2019

Tråd i 'Reisemål' startet av bighc, 28. juli 2018.

1. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,376
    Bonuspoeng:
    113
    Da har det blitt vedtatt at hele storfamilie skal feire jul og nyttår 2019 i Karibien eller området rundt Karibien.

Her har jeg aldri tidligere vært, så jeg er litt i villrede om hvor jeg skal begynne å lete.

Er det noen av dere som har erfaringer med Karibien, Mexico etc for større grupper?

Noen som kan anbefale destinasjoner / hoteller / villaer? Vi blir 18 stykk i alle aldre.

Vi setter pris på god mat og spennende aktiviteter som dykking og fjellturer. Er åpne for alt fra All Inclusives i Mexico til Villaer på de mindre øyene lenger øst.

Det bør også være rimelig direkte flyvning fra Europa til destinasjon, da dette er noe den eldre garde krever :)

Alle tips og innspill mottas med stor takk!

Gullars liker dette
  2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    SK til MIA eller DY til FLL og så AA eller B6 videre er kanskje billigst. Direkterutene fra Europ til karibien er sjelden rimelig, dog kanskje man kan få noe med BA, men da med flyplassskifte melllom LHR/LGW. B6 har også endel ruter fra JFK.

bighc liker dette
  3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Vi ferierte i Punta Cana i Dominikanske republikk i fjor. Reise med SAS fra OSL-MIA, og videre derifra med AA til Punta Cana. Vet at ut i fra LHR går det en del fly direkte til slike destinasjoner.

bighc liker dette
  4. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Når det gjelder destinasjoner har jeg kun vært på Aruba sør for Florida Keys. En ganske turistifisert øy, men fantastisk bra klima og veldig tilgjengelig.

Noe å se er det, men primært et sted for å bade og sole seg.

Det går fly fra AMS og MIA, ATL, JFK, EWR, IAD, ORD, BOS og flere andre amerikanske byer så ganske greit å komme seg dit. Det er pre clearance så transfer i USA på returen er så enkelt som det kan bli i USA.

Det betales med USD, men øya er endel av Nederland.

bighc liker dette
  5. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Vil absoultt anbefale Turks & Caicosøyene, da særlig Grand Turk. Mener det går fly fra LON til PLS, så kan dere evt fly videre med Intercaribbean om dere vil helt ut på Grand turk.

Her kan dere leie hele huset, alle 3 etasjene, og dere vil få en knalltur: https://www.lovegrandturk.com/

6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Vi var en liten gjeng på Tobago (og Trinidad) for noen år siden. Tok da direktefly fra Frankfurt med Condor og det var helt greit å reise med de, selv i økonomi.
    Vi bodde på hotell de første dagene, men den siste uken på Tobago, før vi reiste over til Trinidad, leide vi villa og det var bare helt fantastisk. Nesten ikke turister heller, spesielt i det området der vi leide villa. Viss du vil, så kan jeg sende deg linker til de vi leide villa av (mener de hadde flere tilgjengelig og i flere størrelser) i tillegg til link til en veldig hyggelig dykkerinstruktør vi ble kjent med som også tilbyr fisketurer, sightseeing etc. i tillegg til dykking.

Del denne siden