Dersom jeg vil fly SAS i C, men ikke til USA. Hvilket destinasjoner passer for badeferie med frøkna? Kan være OK med en open jaw og betale for økonomi videre (kort.)
Da vil jeg forslå SAS til Hong Kong og så reise videre til Vietnam, f.eks. Da Nang. Jeg skulle akkurat dette høsten som var sammen med familien og hadde tre seter til HKG booket i C med poeng hos SAS, men måtte av forskjellige årsaker kansellere. Det var surt, men det blir nok å prøve å få til det samme (uten kanselleringen da) på ett senere tidspunkt.
Shanghai og videre er nok vesentlig lettere å få tak i, men legg da til 2 timer ca ekstra ift Hong Kong på siste leg.
Kan jo vurdere å stryke ¨ikke usa¨ da....så lander du jo rett på stranda omtrent med Miami flighten..... (Selv om det ser ut som det er få flyvninger fra april)
Hvis det er en Bonusreise, og andre *A kan være aktuelt: hva med SEZ? TK/SQ flyr vel dit for 105k ebp?
I Star Alliance fly TK, OS (sesongbasert) og ET til SEZ, ikke SQ. Kan forøvrig også anbefale Seychellene. Fantastisk plass.
Noen flere gode forslag fra forumets medlemmer ? Veldig lukrativt å utnytte fly-premium til HongKong i C-klasse, men veien videre til sol og strand blir vel fort til flere flybytte og muligens økonomiklasse i div flyselskaper om man skal betale kontant ?
Neppe flere flybytter siden HKG er en av de største hubene i øst-asia. Mange direkte flyvinger til typiske strandferie-destinasjoner. Om man vil betale med kort eller kontant og reise i økonomi eller business er vel opp til hver enkelte å bestemme. Kan jo booke reisen videre med eb-poeng hvis man har nok poeng.
Hong Kong har et stort rutenett, så med litt sjekking kan du helt sikkert finne både passende avgangs og ankomsttider en av veiene, mens den andre veien benyttes til litt storby med gamlemor. HongKong kan være en badedestinasjon i seg selv, selv om det sikkert ikke er den beste i Asia. Du kan reise korte strekk inn i Kina til Hainan for litt etinsk strandferie. Eller hoppe over sundet til Taiwans sydkyst i badesesongen. Det er rikelig med fly til Manila. Selv om bystranda ikke er anbefalt av undertegnede. Ellers kan du hoppe på et fly til Hanoi og stupe ut i Halong Bay samme ettermiddag. Så det burde være muligheter.
Da bør en nok være tidlig ute ja. Har booket 2xC (les:I) til HKG i juli (+1x betalt C). Men de ble booket ca 330 dager før. (MIA ikke tilgjengelig, og til LAX/SFO ble det ikke lagt ut I-billetter i det hele tatt...)
Uten å kuppe; Om jeg booker SK på FP til HKG, og så har bilett videre til nytt land; Må jeg da ha visum til Kina?
Hvis du skal til fastlands-Kina må du det. Du får visa på grensa i HKG som nordmann. Tror det er 14 dager du får.