Strawberry + Strawberry MC tilbud og kampanjer 2023

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Are, 23. juli 2023.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat nå får man 20 000 poeng og umiddelbart Gull ved å bestille Strawberry MC.

https://www.strawberry.no/medlemskap/partnere/strawberry-mastercard/

Velkomsttilbud
    Akkurat nå får du 20 000 velkomstpoeng hvis du gjør et kjøp med kortet innen 30 dager etter at du har mottatt det. Dette betyr at du allerede da kan ha tjent opp nok bonuspoeng til to bonusnetter på et av hotellene våre! Kampanjen gjelder hvis du søker om et Strawberry Mastercard for første gang før 31. juli 2023.

Start på GOLD-nivå
    Søker du om å få kortet før 31. juli 2023, byr vi på den første årsavgiften og gjør deg til GOLD-medlem. Medlemsnivået beholder du et helt år. Er du allerede GOLD- eller PLATINUM-medlem sørger vi selvfølgelig for at du beholder ditt nivå. Tilbudet gjelder for alle som ikke har hatt kortet de siste to årene og søker om Strawberry Mastercard innen 31. juli 2023.

Ekstra bonus for bruk av kortet i sommer også, for de som allerede har det.

Kampanjetilbud i sommer!
    Mellom 22. mai og 31. juli får alle som bruker sitt Strawberry Mastercard doble bonuspoeng på alle kjøp, og triple bonuspoeng på alle kjøp du gjør på våre hotell - altså hver gang du betaler for et hotellrom eller en restaurantregning på et av våre trivelige hotell. Har du ikke et Strawberry Mastercard, kan du søke om et.

ina, Volt and Maggie like this.
  2. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har erfaring med hvor lenge gull-statusen holder etter et slikt tilbud?

Står at den gjelder et år, men blir det da inneværende og neste periode eller kuttes det brått etter 12mnd?

Har ventet på dette en stund, så jeg hopper nok på i løpet av kommende uke..

3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Meinar bestemt at gullstatusen min rauk ved utgangen av innteningsperioden og var uavhengig av når eg tinga kortet. Trur eg tinga det hausten 2018 og vart nedgradert våren 2019.

Are liker dette
  4. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Står jo "et helt år", så da er det vel bare å forberede seg på å skrive klage-brevet :rolleyes:

Sunnfjordingen liker dette
  5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,542
    Bonuspoeng:
    183
    Samboer hoppet på tilbudet, er ny i bonusprogrammet og har fått gold til 30/6/2025.

KRS, Sunnfjordingen and Are like this.
  6. kenny

kenny Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk gullstatus på en lignende kampanje i november 22, og den varer ut mai 24, selv om min medlemsperiode er sept-aug.

Sunnfjordingen and Are like this.
  7. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Nærliggende å tolke inneværende pluss neste da :)

Flyingdutchman liker dette
  8. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Det virker som meg som om Strawberry har gjort en endring på dette i løpet av 2023. Tidligere (hos NC) stod det at man beholdt dagens status fram til utløp av perioden, men nå står det hos meg at jeg beholder fram til en dato som er ut perioden pluss 6 måneder.

Forøvrig synes jeg at jeg har fått mye igjen for statusen hos NC/Strawberry - alltid oppgradert rom og alltid tilgjengelig bonusnatt (så sant hotellet ikke er fullbooket), gratis mineralvann ved overnatting og alltid gratis kaffe om man stikker innom et hotel, også om man ikke bor der, er de fordelene jeg setter høyest.

jonss, furlong, Insomnia4u and 2 others like this.
  9. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hrmf..
    Det gikk ikke helt etter planen...

Screenshot_20230724_115108_Chrome.jpg

50% belåning på bolig og under 200k total kreditt på alle kort burde vel være en ganske trygg kunde, men....

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,761
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk heller ikke. Hadde for mange kredittkort, var svaret jeg fikk.

Are liker dette
  11. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Det er også min erfaring med SEB, det er ANTALLET kort de ser på; total kredittramme og utnyttelse av denne bryr de seg filla om. Da jeg stilte spørsmålet via appen i forbindelse med en kredittøkning fikk jeg et tall på hvor mange som måtte avsluttes, og kvittet meg med noen som uansett var modne for å gå i søpla. Deretter var alt vel.

Are liker dette
  12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,004
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, SEB er veldig opphengt i antall kreditter. Jeg ville omfordele grensen litt mellom Strawberry og SAS kortet, og da måtte jeg søke om økt kredittramme på SAS kortet, som ble avslått - naturlig nok - men da jeg ringte tilbake og de så mine 10+ kreditter ble de rett og slett gretten og ville ikke snakke med meg. Ring tilbake når jeg var nede på 5 var siste de sa før de omtrent la på.

Last edited: 24. juli 2023
    Are liker dette
  13. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm, men jeg har jo faktisk ikke mer enn 3 kort.
    Amex, SAS og DnB..

Burde ikke være noen stor krise det.. Skulle man tro...

14. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Tidligere var kundeservice velvillig innstilt til å flytte ramme mellom kortene uten noe byråkrati. Nå får man derimot beskjed om først å nedjustere det ene, for deretter å søke om oppjustering av det andre. Og det er ved denne oppjusteringen moroa begynner om man har for mange andre kort. Jeg bare gjorde som de sa, og da ble det etterhvert slik jeg ba om.

15. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Finnes det noen måte å få svar på mail/chat?
    Knotete å måtte ringe, spesielt når man ikke er hjemme i Norge...

16. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,004
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen kontokreditter eller sånt?

Are liker dette
  17. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Mener å huske jeg på det aktuelle tidspunktet hadde 9 (hvorav 2 SEB) og fikk beskjed om å avslutte 2.

Her tror jeg bare jeg ville sendt en henvendelse til kundeservice og spurt om hva som skal til.

Are liker dette
  18. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm mulig jeg har kr 5000 i "buffer" på regningskontoen..

Reduserte nylig all kreditt fra 450k til 180k pga refinansiering va boliglån, så er ikke mye å gå på for å justere kredittgrense før i desember heller....

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje du kan sende sikker melding i appen til sas eurobonus og spørre der? Mulig de blir sure fordi du spør for feil kort såklart.. Men det kan jo være kredittgrensen på dette kortet som er problemet. Tror de har en hard grense på 15% av årsinntekt på summen av alle kort i SEB, eller muligens 15% på alle kreditter i gjeldsregisteret.

Last edited: 24. juli 2023
  20. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,004
    Bonuspoeng:
    113
    Minner meg tiden rett etter Gjeldsregisteret kom, tror jeg hadde 1,3mnok i kreditter. Måtte gå løs på det når boliglånet skulle refinansieres.

Del denne siden