Streik i SAS Sverige

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Upsaker, 10. juni 2016.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk for litt siden en mail fra SAS om at det streikes blant pilotene i Sverige. I følge expressen.se gikk hundretalls av piloter ut i streik kl 18 i kveld og det rammer rundt 40 flyvninger og 4000 passasjerer i kveld.

    Dette vil nødvendigvis også påvirke flyvninger til og fra Norge i noen grad da en del av trafikken går ut fra ARN.

    Sjekk flight status: https://www.flysas.com/en/de/General/Services/Flight-status/?t=1465575170001

    Expressen.se: http://www.expressen.se/dinapengar/bekraftat-hundratals-sas-piloter-i-strejk/
     
    Last edited: 10. juni 2016
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Satser på at den i alle fall er over til jeg skal reise til LAX fra ARN neste fredag!
     
  3. euroboms

    euroboms EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg var "offer" for denne streiken, ved at avgangen OSL-ARN ble kansellert. Kansellerte hele reisen (siden jeg ikke visste om streiken ville vare til hjemreisen) og kjøpte ny billett hos Norwegian. På vei bortover hadde jeg fortsatt bookingen hos SAS, så da slapp jeg inn i Gold Lounge på OSL.
    Jeg booket imidlertid om mens jeg satt der. Det resulterte i at hjemreisen ble nesten uten de privilegiene jeg allerede er blitt så vant til.

    På vei hjem vandret jeg glad og fornøyd til Gull Loungen på ARN etter en lang arbeidsdag. Rødt lys i porten, gitt... Og mannen bak skranken var streng: "Beskjed fra høyeste hold: Ingen uten gyldig boardingkort kommer gjennom - gullkort eller ei".

    – OK, sa jeg. Jeg vet det jo. Tenkte kanskje SAS likevel ville være litt "runde" ettersom mange kunder var rammet av streiken.

    Men dengang ei ;)

    Dermed endte jeg med Kyllingwrap fra en kiosk og litt ekstra tid på sete ved gaten pga 40 minutters forsinkelse på Norwegian-flighten hjem.

    Moralen er: Sett pris på fordelene ved gullstatus når de er der. De er borte i et blaff ;)
     
    Are, RoadKing, Kjakan and 1 other person like this.

Del denne siden