Streiker varslet på Heathrow

Tråd i 'Nyheter' startet av jonss, 13. juli 2019.

1. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan være verdt å sjekke datoene nøye før du bestiller Londontur de nærmeste ukene.

13. JULI 05:16
    Mer enn 4.000 Heathrow-ansatte varsler streik
    NTB

Mer enn 4.000 ansatte ved flyplassen Heathrow, inkludert folk som jobber med kundeservice, teknisk arbeid og sikkerhet, har besluttet å streike over lønna.

De flyplassansatte i London vil streike i helgene 26.–27. juli, 5.–6. august og 23.–24. august, skriver BBC. Fagforeningen Unite varsler at det vil skape «kaos».

Heathrow sier at en kriseplan er på plass, og at flyplassen vil forbli åpen og operere trygt.

Fagforeningen sier dens medlemmer gjennom åtte separate avstemninger har stemt for å støtte streiken etter at de avviste et tilbud om gjennomsnittlig lønnsøkning på 2,7 prosent på halvannet år.

I tillegg trekkes det fram at det er forskjellige lønnssatser for samme jobb og misnøye med lønna til flyplassjef John Holland-Kaye.

Ifølge årsberetningen ble Holland-Kayes lønn doblet til 4,2 millioner pund (omtrent 45 millioner kroner) fra 2017 til 2018. Økningen skyldes i stor grad en mangeårig bonusordning.

Heathrow oppfordrer fagforeningen til å komme tilbake til forhandlingsbordet.

(©NTB)

2. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Ah, "glimrende", jeg treffer en av de dagene der! Kan bli en spennende avslutning på ferien, altså.
    Men hey, jeg trenger ikke kundeservice eller (forhåpentligvis) teknisk arbeid, så dersom kriseplanen sørger for tilstrekkelig sikkerhet går det forhåpentligvis greit. Fingers are hereby crossed!

jonss liker dette
  3. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,644
    Bonuspoeng:
    183
    Har reise til LHR den første fredagen, og hjem søndagen. Ser vel for meg at jeg ikke tar den reisen om det blir streik.

jonss liker dette
  4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    EGLL/Heathrow 100 or so HGV drivers are planning a strike March 4-5, and there is probably going to be some fairly major disruption from it. At least if you want your catering delivered anyway.

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Å herre…

6. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng: