Fantastisk gode priser i business klasse med utreise fra MAD/HEL til USA/Canada. Gjelder også for sommerferien! Gjelder for destinasjonene: Houston/New York/Washington DC/Chicago, USA Toronto, Canada http://www.secretflying.com/posts/c...ss-madrid-helsinki-usa-canada-e871-roundtrip/
Det var en god pris ... Synd det ikke var med ett Star Alliance selskap med 200% inntjening på Business, for da hadde jeg seriøst vurdert å booke den flygingen for meg selv, det hadde jo blitt godt og vel 24000 poeng da http://www.gcmap.com/mapui?P=HEL+-+AMS+-+ATL+-+HOU
Meget bra pris! HEL-YYZ hadde smakt godt, men jeg må ta meg sammen og vente på Qatar Travel Festival.
Flere destinasjoner som kommer opp rimelig her. Fant noen gode til f.eks. YVR til under 10k t/r. Posisjonering til HEL/MAD fra TRD er imidlertid alt for upraktisk når jeg skal reise med fruen. På solotur hadde det nok ikke vært noe problem.
Helsinki er vel ikke alt for dyrt eller upraktisk, MAD derimot. Hvis jeg skulle booket denne ville jeg nok hoppet av i AMS på veien hjem, og flydd direkte derfra til Norge. Til NYC kan man jo også fly Dreamlineren til KLM, eller Jumbo eller kanskje best av alt, en av hver
Jeg ser jo at jeg har mulighet for å reise i business her på en tur til Vancouver/Seattle hvor jeg egentlig tenkte å ta til takke med Premium Eco. MEN, billigste alternativ til HEL er rundt 2000 pr. snute + en hotellovernatting. Da er plutselig ikke gapet opp til AC business så stort lenger. I tillegg kan jeg på utreise bare velge mellom ulike utdatert businessprodukter (2+2+2 i A330/2+3(!)+2 i 772). Skal dog se om jeg finner meg en ekstratur her til et eller annet sted
Det skal godt gjøres å få noe slikt i denne prisklassen. Du må vel i utgangspunktet fly til Asia om du skal få 200% og disse selskapene har ikke slike priser :/
Alle KLM sine 772 er ny World Business Class, 773 derimot kan være litt hit & miss, men flesteparten av de er også oppgradert.
Det var A330 fra KLM og 772 fra Air France, jeg vet noen av AF sine 772 er oppgradert også, men usikker KLM sine A330.
KLM sine a330 er ikke oppgradert, AF har vel noen 772 som fremdeles ikke er oppgradert, så man må passe på hvilken avganger man velger. Selv om det er en god pris, så mener jeg at man må ha ny cabin for at det skal være verdt det.
Litt off-topic, men er det Flying Blue som er veien å gå hvis man skal starte et "sidemisbruk" med et bonusprogram i SkyTeam?
Dersom du i forbindelse med dette tilbudet bare flyr KLM kan det eventuelt være en idé å kreditere til Alaska Airlines(AS). AS er ikke med i noen allianse, men har en lang rekke samarbeidspartnere på tvers av alliansene. Clue't her er (bl.a.) at de har en del gode award-muligheter med bl.a. stopover på one way awards(!) og noen svært gunstige uttak med CX i både C og F.
Oversikt over hvilke 772 & 773 som er oppgradert hos AF: http://www.flyertalk.com/forum/air-...04744-777-new-cabins-deployment-schedule.html
Ja det er FlyingBlue som er veien å gå. Mitt mantra er alltid å velge bonusprogrammet til selskapet man flyr mest med innenfor alliansen. Derfor velger man EB for Star Alliance og siden KLM er det største Skyteam selskapet i Norge så velger man FB. Det er forholdsvis enkelt å få gull i FB, kun 30 flighter. Og med tanke på at man alltid flyr via AMS så får man gull etter 7.5 tur.
Hei folkens, vet noen av dere om det finnes noe fra USA til Europa tur/retur får samme pris i sommerferien i business? Og pleier det å komme noe sted billige flybilletter i business fra USA til EU om sommeren?