SUMO

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 22. des 2017.

1. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at man opptjener 330(!) EB-poeng pr.100 kroner på Sumo i Oslo. Stemmer dette virkelig eller er det en bug? Noen som har vært der og kan bekrefte dette? I så fall er det jo bare å legge neste fest eller bryllupsdag dit!!!

holmen liker dette
  2. artman

artman Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Sumo i Bergen gir det samme. Salsa også. Dog, ikke testet det selv enda.

Var på Egon i går som gir 50/100kr. Spent å se om de renner inn....

3. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Fint om noen kan gi oss en erfaringsrapport på EB-opptjeningstjenesten Loyalty Solutions tilbyr.
    Jeg mener å ha lest man skal dra sitt helt enkle EB-kort i terminalen (fungerer dette med Eb-kort med chip/travelcash-funksjon?), så "klikker" den og personalet må slå igjennom transaksjonen en gang til der man bruer debit/kreditt-kort etter eget ønske?

Om det er sånn det fungerer i praksis, kan jeg tenke meg det er mindre populært blant bartenderne å være bonusjeger på byen en lørdagskveld :)

4. artman

artman Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Kelneren på Egon ba meg dra EB korter ned stripen gjennom terminalen. Fikk så "avvist", helt normalt mente han. Så betalte jeg med SAS MC. Gir en rapport når poengene evt kommer.

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er helt korrekt fremgangsmåte.

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,716
    Bonuspoeng:
    293
    Og ja, man må ha helt enkelt bonuskort uten betalingsmiddel. (MC, Amex eller travel cash funker ikke)

7. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Hmm... Da må jeg bestille meg et nytt EB-kort. Sist fikk jeg et med Chip for mulighet til travel-cash uten at jeg kan huske å ha aktivert eller bedt om noe slikt.

8. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg eksperimenterte på Egon med å taste inn ulike summer den gangen eb-kortet dras, og når betalingskortet dras. Jeg fikk poeng for 50% av første summen som ble tastet inn og deretter avvist, og ikke av reell betaling

9. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke rart at andre ser på oss bonushorer som "litt rare" og tidvis litt plagsomme.... Sitte å knote med betalingsterminal, taste litt, trekke kort, taste litt mer, stappe nytt kort, taste enda mer. Deretter sitter vi med et litt fårete glis og kan nesten ikke komme hjem fort nok for å sjekke om EB-saldo har økt, og dele erfaring så de neste 10 gjestene på Egon kjører samme opplegg.

Storbaba, BendikHa, Xaantiam and 13 others like this.
  10. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Egon funker som bare det, har så langt 1.900 ekstrapoeng fra besøk på Egon Jessheim og Egon Byporten.

Og du trenger ikke engang bruke ditt eget kort når du skal betale, broderen betalte og jeg finn bonuspoengene. Altså, du må selvfølgelig bruke ditt eget bonuskort da. :)

Eddie47 liker dette
  11. travelbagus

travelbagus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Sumo sine terminaler i Oslo er ikke oppe å går, har spist her to ganger og har begge gangene måtte ta bilde av kvitto og sendt inn til loyalty solutions. Poengene kommer på EB konto 8 dager senere.
    Får beskjed om at det jobbes med å få terminalene til å fungere, så dette burde være oppe innen kort tid.:)

Oddvar liker dette
  12. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Og du fikk 330 poent per 100-lapp?

C

13. Chornelius

Chornelius Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Ekstrapoeng eller ei ... er Egon verdt det?

themichael, Damp, Mbj and 18 others like this.
  14. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Tydelig at Crompen er blitt poengsamler...
    B0C1B987-DA64-44EE-BB28-11B1224C9981.jpeg
    C

Last edited: 25. des 2017
  15. sday

sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg sendte kopi av kvitteringer fra Sumo appen til Loyalty Solutions, men de aksepterte ikke kvitteringen fra appen da det stod at jeg betalte ved henting. LS måtte ha original kvitteringer. Meget irriterende at de ikke aksepterer e-kvittering.

16. artman

artman Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    I går fikk jeg mine ca 1200 EBP på min konto, merket "loyalty solutions". :)

holmen and Oddvar like this.
  17. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøpte sushi på Sumo for en god uke siden. Servitøren sa at EB systemet ikke fungerte, men fulgte prosedyren som jeg har lest her inne. Etter 8 dager så sendte jeg en klage og la ved kvittering. 2 dager senere kom poengene på konto. 330 EB / 100 kr.

Maten på ca 250 kr gav meg altså nesten 900 poeng. Dumt at det skal være så vanskelig med dette Loyalty greiene dog.

holmen and Chrisbgg like this.
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,504
    Bonuspoeng:
    293
    Har handlet Take Away hos SUMO i dag, da jeg dro frem Eurobonus kortet sa de: "Vi er klar for dette, men SAS har ikke klart å ordne det på sin side."
    En underlig verden;
    1000kr hos SUMO gir 3300 bonuspoeng, mens Luftwaffe OSL-FRA-LHR-FRA-OSL i billig Biz til 2800kr gir 2000 poeng ....

Jeg sender kvitteringen ...hva er mailadressen?

Last edited: 30. des 2017
  19. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,517
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker å gå på «Etterregistrer bonuspoeng» og funnet en link til et skjema der.

20. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    https://eurobonus.shopping/service/

Eddie47 liker dette

Del denne siden