Sundag og avreisedag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Sunnfjordingen, 22. mai 2022.

  1. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,475
    Bonuspoeng:
    183
    Endelig er dagen komen. Sundag. Flydag. For fyrste gong sidan Napoleonskrigane skal eg fly med DAT til Oslo. Blir covidtesten negativ skal eg vidare mot Sambandsstatane i morgon. Elles går nok dagen med til husarbeid og ymse anna slik at madammen og ungane klarar seg bra medan han far er på egotripp.

    Ute er det som på austlandet; grått og vått.
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,698
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra sengen på Radisson Blu Zürich Airport. Hvordan været ut er vet jeg ikke.
    Vinduet dekker hele ene veggen, men det er en utvendig persienne som vi på rommet ikke kan dra opp ..
    Flyet til YUL går kl 12:10 så vi har god tid
    Me sjåast
    11478D5B-C3E6-43CE-B5DB-2C1E25B9EF50.jpeg
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,035
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Tigerstaden:)

    Fra A-ha til Elton. Klar for ny covid forsinket konsert i kveld.
    Blir spennende.

    Ha en strålende søndag alle IF-ere:)
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Sønda mårra blues på Kastrup. Kl 08:30 var ventetid i sikkerhetskontrollen 75 min. På CPH.dk står det at der er litt mer trafikk enn vanlig…
    6 av 11 kontroller steng. Typisk Kastrup?
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    God søndag morgen ;)
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,899
    Likes mottatt:
    57,535
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden!
    I går ble det dim sum, og masse godt i glasset. Kortreist ferie er stas!

    Har startet planleggingen av en litt mindre kortreist ferie i desember, da tar jeg med meg @runese og reiser til California. Bonusbilletter er booket, nå gjenstår bare resten av planleggingen..

    Har ikke åpnet gardinene ennå, men det er meldt sol og 18 grader. Klassisk østlandsvær. :cool:

    Nyt søndagen!
     
  7. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,194
    Likes mottatt:
    22,510
    Bonuspoeng:
    183
    God søndag fra himmelen!
    På vei til Liverpool via MAN med Junior. Dette er hans første tur ut av landet siden Jan 2020, det var også til samme destinasjon.
    Planen var å se fotball kampen på en pub, siden alt av billetter hadde høyre prisklasse enn vi var villige til å betale.
    Men på fredag fant jeg noen på billigsalg, så da blir det en tur på stadion.
    Nå er frokosten kommet.

    E155FE33-7E16-4DDB-A207-A4149E05B15F.jpeg

    Varmt rundstykke til, bestilte meg Ringi som kom litt senere. Fikk beskjed at de ikke kommer til å fylle opp trallene med Ringi i sommer for å gjøre plass andre varer.
    Blir spennende om vi blir plukket opp av en kompis ved ankomst eller om det blir tog videre.

    Bra piloten rakk å svinge til høyre før det var forseint

    31D26D8D-3C8E-4F02-8484-1FDAB1A905C8.jpeg
     
    Last edited: 22. mai 2022
  8. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,501
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra MBT. Blir langtur i skogen i dag, uten Bikkjn siden den er på stevne med fruen.

    Greit start på søndagen med melding fra LH på mail; her har du 2 «upgrade vouchers» i gave som takk for at du flyer med oss.

    God søndag og god reise til alle sammen som er på farten


    Fant du bryteren til slutt?
     
    Calling, Upsaker, kjeeli and 6 others like this.
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra godstolen.
    Neste uke rundt dette tidspunktet er den første drøye timen på ruten CPH-LAX unnagjort, om ting går etter planen. Gleder meg veldig til turen!
    Men nå først, kaffe!
    I løpet av uken skal en flaske Henriot åpnes, for å finne ut om det er noe poeng i å kjøpe mer av det.

    Ha en flott dag!
     
    Calling, Upsaker, Kristian and 7 others like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,698
    Bonuspoeng:
    293
    Nei . ..
    Det var ikke veldig viktig heller, vi skulle spise frokost sammen med senatorene på E-pieren
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Etter å ha opplevd både OSL og CPH denne helgen er det mitt inntrykk at trafikken begynner å nærme seg gamle høyder. Det er kanskje på tide at flyplassene tar dette til etterretning?

    Jeg skal forøvrig slutte å klage på bagasjeutleveringen på OSL etter å ha opplevd Kastrup på fredag.

    Jeg syns generelt at Kastrup er ute å kjøre. Spesielt når jeg får høre at flyplassen allerede lørdag visste at det kom til å bli problemer med sikkerhetskontrollen i dag morges. Det hører jo ingen steds hjemme at man skal stå 1 time og 15 min i kø for sikkerhetskontrollen.

    Prøvde Norwegian hjem denne gangen og det var fint det. Savnet akutt statusen da jeg så køen i sikkerhetskontrollen, men med 2 barnebarn ble det familietrack og den var antagelig raskere enn vanlig fasttrack også.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Forøvrig la jeg merke til at Point kiosken ved gate A10 på OSL har innført et samarbeid med BA (British Airways). Undres om de skeive synes noe om den handelen med gutter fra BA, men det kan jo hende det vil øke antallet eldre kvinner som reiser med BA og?
    34225CB7-2F87-429A-A2BA-D27C64BD4333.jpeg
     
    anders82, Calling, Upsaker and 4 others like this.
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Selv om det er bak disk så er det jo bra handelen foregår åpenlyst.
     
    Sunnfjordingen and Tore like this.
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,475
    Bonuspoeng:
    183
    God tidlegkveld frå FRO. Avgang med DAT om 25 minutt. Test hjå OsloHelse 2030. Passet er med, utskrift av både ESTA og koronavaksinesertifikat er med. Utskrift av testresultat og komplett koronasertifikat vert ordna i kveld. Får håpe eg hugsar det skjemaet SAS sende og. Då er det berre å krysse alt eg har for at testen i kveld er negativ.
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293

    Ryktene skal ha det til at det bare er Virgin Atlantic guttene som er løsere en de fra BA, så de passer nok også inn på salg disse BAguttene.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden