Supplement til CC - Hyatt eller Hilton?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Brunello, 20. mai 2015.

  1. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir mye Asia en stund fremover, og litt USA. Da duger ikke CC i lengden, og jeg har skaffet meg et Hilton-kort og samlet opp litt poeng der. Men jeg sleper rundt på en ørliten tvil om jeg kanskje burde ha satset på Hyatt istedenfor.

    Noen som har noen begrunnede oppfatninger om dette?
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vært veldig fornøyd med Hilton i Europa (mest Tyskland) og Asia.
    Hyatt er bra det også, men pleier alltid å være en del dyrere enn Hilton. Og jeg er nok ikke så hyppen på å betale det mer.
    I Asia har jeg vel også inntrykk av at Hilton er mer utbredt enn Hyatt (Bangkok har 4 Hilton men bare 1 Hyatt)

    Så er det jo spørsmål da om du klarer å oppnå status hos noen av dem da, og hvordan det spiller inn.

    CC kan også duge fint i Asia. Det er ganske bra med hoteller der etterhvert. Men det kommer vel litt an på hvor i Asia du skal.
     
    Brunello liker dette
  3. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hyatt > Hilton Og det sier jeg som HHonors gull, er veldig ofte skuffet over fordelene, og har jo en del netter hos Hilton i løpet av et år. Hilton er generelt litt billigere enn Hyatt, men programmet til Hyatt er mye bedre hvis du blir Diamond. Eneste fordelen med HHonors er at de kjører en del gode poengkampanjer i løpet av året som gjør at du akkumulerer poeng ganske fort, og du får gratis frokost som Gull.

    Hilton har en del kampanjer og du vil få gull etter kun 4 stays, bare søk etter HHonors challange så finner du sikkert noe.
     
    Brunello liker dette
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Vanskelig spørsmål.. Personlig foretrekker jeg Hyatts hoteller (og bonusprogram) foran Hilton anyday. Men Hyatt har begrenset antall hoteller, kanskje spesielt i Europa, samt at de ofte ligger litt over i pris.

    Om du skaffer deg status i Hilton kan det kanskje være det beste alternativet, men jeg går for Hyatt any day :)
     
    Brunello liker dette
  5. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med SPG? Det går jo for å være et bra program, og du kan få diamond om du greier en challenge på 18 netter i løpet av 3 måneder.. Så spørs det da hvordan utvalget av SPG-hoteller er i landene du skal.. I USA er det iallfall bra med muligheter. :)
     
    Brunello liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Personlig har jeg veldig god erfaring med Sofitel i østen, knallbra og ofte oppgradering selv uten medlemsskap.
     
  7. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Har Sofitel sin eget rewards program?
     
  8. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    jepp Leclub Accor
     
    gardamix liker dette
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man ta Challenge på nytt igjen hvert år? Og har SPG soft landing?
     
  10. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Høres ut som om det er verd å undersøke, ihvertfall. 18 netter på 3 måneder i vinterhalvåret går nok ganske greit.
     
    Baldrick and Misterix like this.
  11. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
  12. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Det står at man kun kan ta den EN gang. Og ja, SPG skal ha soft landing.. :)
     
  13. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Da dukket forresten CC Concierge, etter MEGADO. Står at det utgår februar 2016. Trodde man hadde det for inneværende periode, pluss neste, men må ha misforstått.
     
  14. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Og det suger grevling! Ikke verd en dritt! Selv med Platinum!
     
    Jørgen, Joachim and chrisbu like this.
  15. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Vet har vært det og eneste du får er en flaske vann på rommet ;-)
     
  16. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Tommy skrev at det skal være 1,5 års gyldighet på statusen, så det blir nok litt krangling om den ikke blir fornyet feb. 2016... ;) Men regner med at dette ordner seg altså.. :)
     
    Brunello liker dette
  17. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    De tar vel et forbehold om status som ikke er opptjent til, i betingelsene sine, CC. Men det ville være rart om de laget unntak for kort de deler ut til de absolutte entusiastene, de har sikkert skjønt verdien i meget fornøyde kunder som dertil ofte er aktive på diverse forum. Jeg blir nesten forskrekket når jeg ser hvor mange som leser anmeldelsene man legger inn, i f.eks. TripAdvisor.

    Har forresten bedt om statusmatch hos Hilton, så får vi se. Har ikke mer enn fem opphold (siden jeg tok CC i bruk i mars), men har booket såpass mye fremover allerede at, jeg uten problemer kan få gull på vanlig måte hos CC. Og hos Hilton, om det blir det programmet jeg velger å bruke ved siden av, det ligger mye Asia og et par USA-turer inne, fremover.
     
    Baldrick liker dette

Del denne siden