Det har ikke noe direkte med nettstedet å gjøre, men jeg håper flere her er flinke til å rapportere slike tullereklamer som dette: Jeg har skrudd av adblock på insideflyer nettopp fordi jeg ønsker å støtte de økonomisk men annonser som dette, på skikkelig dårlig norsk, som bare leder til fake news-portaler og lignende, er ingen tjent med. Jo flere som rapporterer de jo raskere blir kontoene stengt av google og vi slipper kanskje noen av de verste tullereklamene. Hva gjør dere andre med disse? kjører adblock? ingenting? rapporterer? noe annet? Er det noe insideflyer kan gjøre for å stoppe de?
Jeg har rapportert disse an mas på facebook. Men får bare svar om at de ikke bryter med FB sine retningslinjer.. når jeg spør hva de begrunner et slikt standpunkt med, får jeg ingen svar.. C
Jeg får av en eller annen grunn ingen slike reklamer på IF. Kun legitime tilbydere så langt jeg kan se.
Det er som nevnt av andre her "Google Ads", og dette skal tilpasses deg som bruker. Inside Flyer har dessverre ingen kontroll over det. Problemet her er Google og demmes forretningsmodell.
Eg har ikkje problem med det på IF, men på nettsida til verdas største nynorskavis (Firda) får eg til stadigheit opp ei «nyheitssak» med bilde av Kjell Inge Røkke og overskrifta «Ryktet bekrefter: Felgsel»
Google Ads og Google AdSense har funksjonalitet for å sette visse kriterier. Hvorvidt det er ønskelig å dykke ned i dette fra administrativt hold vet jeg ikke, men det er uheldig om det spres svindel og falsk informasjon via sidene uansett. Det virker useriøst.