Swiss Business vs Lufthansa Business intra Europa

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av SVG_flyer, 19. mai 2018.

1. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

jeg lurte på om noen har hatt noen erfaringer med swiss i business i europa rundt forbi, og er de like gode på service som lufthansa? Jeg har sett nylig at dem serverer champagne (swiss) ombord også på europa flygninger men vet ikke om det er også tilfelle hos lufthansa.

Tenkte å bestille en reise i morgen fra stockholm til wien enten via frankfurt eller munich med lufthansa, eller swiss via zurich og austrian til wien til slutt, men tenkte å spør om litt innspill om hva folk ville valgt.

Takk​

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,869
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg syns Swiss er hakket hvassere.

anders82 and Are like this.
  3. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,580
    Bonuspoeng:
    183
    Swiss er knall, men vet ikke om sjampis stemmer. Hadde det ikke sist jeg tok turen.

4. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    LH hadd små flasker OSL - FRA (husker ikke om det var ekte bobler) men på flighten FRA - AGP var det store flasker med det jeg mener å huske var ekte bobler. Crew popet flasker som gærne høns hvert fall :D

5. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Swiss business gruser Lufthansa med henda på ryggen. Er ikke sikker på bobleservicen, men produkt og generell service er suverent overlegen.

tommy777 and Are like this.
  6. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med First? Jeg har ikke prøvd Swiss First enda men er så fornøyd med Lufthansa First at det sitter litt inne å bytte dem bort.

7. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    Swiss og Austrian er mye bedre enn Lufthansa i biz!

tommy777, Are and lMartin like this.
  8. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Swiss gir deg varm frokost der LH kun gir deg kald tallelrken. Opplever servicen som mer personlig. Selv om det er få i Business, er det alltid et crewmedlem i nærheten. LH forsvinner som regel bak med tralla og kommer tilbake når de er ferdige med balletten bak. Påfyll kommer som regel uoppfordret. LH kan ikke forskjell på blended og maltwhisky. Swiss har full kontroll.
    LH opplever jeg som litt mekanisk og upersonlig. Swiss er mer naturlige og prøver å skape god stemning.

Ursa, tommy777, dkvt and 2 others like this.
  9. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser på service ombord f.eks stockholm-zurich gir bedre (middag) hos swiss enn det lufthansa gir fra stockholm til frankfurt/munich, har det noe med fly lengden å gjør?

10. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Uten å ha veldig høye forventninger har jeg blitt skuffet over LH C i Europa hver gang. Det er ikke "dårlig", men utmerker seg ikke på noen måte. Helt enig i at Swiss og Austrian er et godt hakk over.

Scandipendler and SVG_flyer like this.
  11. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    For utenom blokkert midtsete - som jo gir ro i sjelen - er Lufthansas intraeuropeiske Business Class-produkt på nivå med SAS Plus.

Ursa liker dette
  12. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy Swiss til MUC via WIE i fjor. Og servicen var bedre enn den jeg har opplevd med Lufthansen.

13. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Den er god takk for alle svar :)

14. Rune

Rune Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Synes det mangler ett perspektiv her. På korte ruter i Europa er pris og poeng viktigst for meg. Lufthansa har ofte gode priser på Z-klasse Business som normalt gir mer grunnpoeng enn Biz Saver hos Swiss og Austrian. Der får man 1250 poeng pr leg. Finner ofte priser på mellom kr 3-4000 til mange destinasjoner. Jeg har selv ikke funnet Swiss og Austrian til samme prisnivå. Jeg velger derfor Lufthansa C dersom de gir mer poeng enn de andre. Den timen eller 2 i lufta spiller ikke så stor rolle.

15. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Swiss serverer Duval Leroy champagne, i fjor sommer på ZRH-OSL (operated by Helvetic) serverte de fra halvflasker á 375 ml. Lufthansa derimot har kun prosecco, dog er Ferrari brut ganske god. Maten til Swiss er som nevnt over mange hakk over LH.

16. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Når det er operated by Helvetic, for man samme type poeng som om flygningen var operert med en av swiss sine fly, eller blir det endringer? Jeg tror noen her inne nevnte at når man flyr Air Dolomiti for lufthansa så for man ingen poeng, stemmer dette? Når det gjelder mat så tror jeg at jo lengre man flyr intra europa desto bedre eller større måltid blir det. Om man søker stockholm-zurich og københavn-zurich med swiss så virker det som om det rimelig stor forskjell, et eks:

17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,869
    Bonuspoeng:
    293
    Vi hadde Helvetic sist, og maten var som på det øverste bildet. Men, det var poengtur, så jeg aner ikke noe om opptjening.

18. lMartin

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Da er min mening, i alle fall når man ikke starter på OSL, at SAS stort sett går av med seieren der. Såpass få turer jeg har i året med LH/LX/OS spiller det egentlig liten rolle om jeg sitter igjen med 900 eller 1200 poeng.

19. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan tenker du/eller hva når du sier om man ikke starter i Oslo?

20. lMartin

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    At hvis du skal kjøpe en gjennomgående billett i LH C fra f.eks. TRD har TRD-OSL-TRD av en eller annen grunn en tendens til å bli veeeldig dyrt. Mulig det er tilfeldig på de turene jeg har sjekket, men det er i alle fall min erfaring.

Del denne siden