Swiss Senator Lounge Zürich (E-terminal)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 06. juli 2017.

1. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fant nettopp ut at Egencia har foræret meg seks timer på ZRH neste uke. Om ikke annet, så gir det mulighet til å teste noen lounger. Senator-loungen ved E-gatene synes å være den mest attraktive i så måte, men denne ligger jo på non-schengen, mens jeg bare reiser intra-Schengen. Er det allikevel mulig å forsere passkontrollen under henvisning til at man skal til loungen (som på CDG), eller blir man nærmest konsekvent avvist uten BP til avgang fra E-terminalen (som f.eks ved EWR)?

2. TerjeBj

TerjeBj Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg hadde 5 timer på ZRH for noen uker siden. Da benyttet jeg sjansen til å få sett litt av Zurich. Det går tog veldig ofte fra flyplassen inn til sentrum av Zurich. Toget tar ca 12 minutter hver vei. Senator-loungen er litt kjedelig syntes jeg. Var innom den en tur da jeg kom tilbake fra Zurich, og var glad jeg ikke satt der i 5 timer.

Rutinert94, Scandipendler and Edvard like this.
  3. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 19. juli 2020
    Johnnie_Walker and Scandipendler like this.
  4. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig godt forslag! Ser ut som det er bra opplegg for bagasjeoppbevaring også, så da spørs det om det ikke blir en lille tur inn til Zürich sentrum. Yodli-hi, yodli-ho.

5. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 10. juli 2021
    Chrisbgg liker dette
  6. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke om det er fysisk mulig i ditt tilfelle, men senator-loungen i E-terminalen er etter min smak veldig bra. Det er egen whiskeybar, egen kokk, godt mat- og drikkeutvalg, og toppen av kransekaka er utendørsterassen.

Jeg har vært innom noen lounger de siste årene, men denne er min soleklare favoritt så langt.

Edvard liker dette
  7. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Det går helt fint, har tatt turen bort et par ganger. Én gang i Senator-loungen på en vanlig Europa-tur, og én gang i First-loungen på vei til FRA og videre i LH F. I passkontrollen sa jeg bare at jeg skulle i loungen, og det var ikke noe problem. Togene går hele tiden, og man trenger ikke beregne mer enn 15 minutters tid. Absolutt verdt det hvis man har god tid, Senator er finfin.

Edvard liker dette
  8. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke verst. Jeg prøvde samme stuntet i Chicago da jeg fløy SK i C til ARN. Hadde lyst å sjekke den nye Polaris-loungen til UA, men det var no-go.

9. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Planlegger loungebesøk før ZRH-OSL neste fredag (22SEP)
    Ser at Senator loungen i Terminal A er stengt frem til april 2018 for modernisering. Er det Senator loungen i Terminal E som gjelder da for schengen reisende med *G kort?

I denne linken står det at *G også kan bruke "Aspire Lounge and ‘Coffee To Fly’. http://lufthansaflyer.boardingarea....nd-business-lounges-in-zurich-for-renovation/
    Det hørtes ikke helt Senator ut, så kanskje best å suse rett ut til Senator i Terminal E?

10. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan hvert fall benytte *A Lounge Finder via følgende link: http://www.staralliance.com/en/lounges

Legg inn avreise flyplass, selskap, klasse, allianse og allianse status så vil du få opp alle Lounger du har tilgang til på valgt flyplass. Da ser du enkelt og greit hvilke Lounge som er nærmest den gaten du har avreise fra :)

LNAND liker dette
  11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Aspire loungen er ingen høydare, men fungerer.
    De har stoler, drikke og noe mat..

LNAND liker dette
  12. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan bruke Aspire i A (never been), Senator på B/D etter passkontroll (liten og rolig med utsikt), få en voucher for kaffe/sandwich (utenfor der de pusser opp) eller ta toget ut til Senator på E som helt klart er den flotteste.

Terminal E er non-Schengen og jeg har aldri vore der ute uten å fly ut/inn, men ifølge andre her på forumet og Flyertalk/Vielfliegertreff så er det OK å dra på besøk kun for lounge.

https://www.swiss.com/no/EN/fly/airport/lounges-zurich

https://www.flughafen-zuerich.ch/en/passengers/interactive-map

FlyerTalk Lounge ZRH [merged Q&A thread]

Swiss har forresten møbelsalg på de gamle tingene fra loungen.

Last edited: 19. juli 2020
    DanH, LNAND and Misterix like this.
  13. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    holmen liker dette
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,765
    Bonuspoeng:
    293
    Nice! Det har jeg ventet på.
    Flyr en del til ZRH, så det har blitt noen runder i lounge der.

Edvard liker dette
  15. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
  16. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Var ikke engang klar over at lounger i A var stengt. Dette er jo perfekt timing for turen i slutten av uken.

Er det fortsatt iskrem i LX loungene? Har de Champagne tilgjengelig om en spørr pent slik sol LH Sen lounger har?

17. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Mövenpick iskrem og gummibjørner. Champagne vet jeg ingenting om (det finnes Spumante Bianco Brut i Senator Lounge). First har selvsagt alt.

18. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Vore innom den nye sjappa på A noen ganger nå og synes SWISS kunne gjort en bedre jobb. Det er for få arbeidsbord (samme på Gates E). Hele området føles oppdelt og rotete. De har plassert kjøkkenet midt i lokalet. Fine dusjer.

Konseptet med å ha en Business lounge og en Senator/Gold lounge har jeg aldri forstått. På Zurich er de dønn like, med mikroskopiske forskjeller i mat- og drikkeutvalg. Radiomusikk på halvhøyt volum? Huff.

MUC har bedre lounges. Det har OSL og BRU også.

Senator/First på Gates E har utsikt i verdensklasse (tre rullebaner, fjellene i sør,
    terrasse, hele flyplassen) men stemningen i rommet, service og maten; average.

Last edited: 16. aug 2018
  19. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    The Circle ved ZRH er under bygging og neste år har du tilgang til parken landside om du vil lufte potene på gress ved transfer.

Kristian and jgroneng like this.
  20. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 05. okt 2020
    Kristian, Smurfboy, Spielhaug and 4 others like this.

Del denne siden