Sync mellom to exchange kalendere ?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 23. sept 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Her på forumet kan mange veldig mye så tenkte å høre om noen kan gi en godt råd for å løse min utfordring.

    Jeg har to exchange kontorer. En jobb og en privat. Etter det ble innført nye og strengere regler for jobbkontoen ble det ikke mulig lenger å ha denne kontoen koblet til min kalenderapp på telefonen. Løsningen er jo da å kopiere alle avtaler fra jobb-kalenderen for å kunne få de opp på telefonen.

    Det er ingen support for et slikt opplegg i outlook, men det finnes en plugin som jeg har kommet over. Den kopierer innholdet mellom de to, med et resultat av at alle ligger på begge.

    Dette er ikke optimalt da jeg ikke trenger private avtaler, feriebookinger etc .på min jobbkalender.

    Er det noen som har vært borti en slik problemstilling eller kan tenke seg hvordan det enklest mulig kan løses? Vil ideelt sett ha noe som følger endringer og oppdaterer kalender nr 2 (privat) med alt, men er litt usikker på om det finnes..
     
  2. Trembler

    Trembler Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Dette kan ordnes med regler i outlook, huk av på "which is a meeting invite or update"

    Eneste ulempen er at organisator vil få melding hver gang du forwarder en invitasjon
     
    Are liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Bra tips det der!
    Men at organisator skal få oppdateringer på alt er jeg svært skeptisk til kommer til å sende meldinger i hytt og gevær da :D
     
  4. Trembler

    Trembler Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Ser den, å skru av meeting forwarding notifications kan kun gjøres på server nivå dessverre.

    Hvordan fungerer sync'en? Den og forwarder vel på et vis?
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det den gjør er å kopiere innholdet mellom de to mapper mellom hverandre.
    Problemet er jo da at man må slette på begge sider om man skal slette noe.

    Men forwarding via regler vil kun funke på notat som ikke tilhører meg?
    Eksempel om jeg kaller inn til et møte vil jeg fortsatt ha det inn i min kalender, eller om jeg legger inn tasks som møter etc..
     
  6. Trembler

    Trembler Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Forwarding vil kun fungere på innkommende mail. Tasker, notater etc. vil ikke fungere. Samme om du kaller inn selv, da vil du måtte legge privat mail som attendee.

    Er det .ost filene du synkroniserer?
    Jeg klarer ikke å se hvordan det du bruker pr nå gjør det. Høres noe merkelig ut at det går i det hele tatt mtp. at de har sperret for exchange konto på native mail for mobil :) Dette virker ikke helt gjennomtenkt om en da kan fullt ut synkronisere mot en ekstern konto.

    Edit: Siden de ikke har sperret for å synke konto eksternt så fungerer kanskje dette;
    https://support.office.microsoft.co...994-9080-751994b81c58&ui=en-US&rs=en-US&ad=US
     
    Last edited: 23. sept 2017
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan har du tilgang på jobbkalenderen via mobilen?

    Hva med å synke kalenderkontoene. Legge inn kategori for privat og jobb på oppføringer. Så lagre visning med filter på desktop jobb og mobil app som kun viser de kategoriene du vil se. Alt begge steder og synkronisert, men du velger synlighet.

    Kanskje flow.microsoft.com eller ifttt.com har noen lure løsninger.
     
    Last edited: 24. sept 2017
  8. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mulig dette er noe du allerede vet eller har prøvd, og jeg nøler med å komme med "men har du prøvd dette?"-svar, så om følgende er helt unyttig i ditt tilfelle får du unnskylde.

    Men jeg var i lignende situasjon selv, og trodde at jobbkontoen min var så låst ned at jeg bare kunne gi opp, men så oppdaget jeg Nine, som tilbyr nok muligheter til å encrypte og passord/pin-beskytte til at selv den relativt låste jobb-Exchange-serveren var happy. Og når Nine først var synkronisert med exchange kan kalenderen brukes i andre apper også.

    Igjen, beklager om dette er en sånn "jada, jeg har selvfølgelig prøvd det" situasjon, men jeg følte at det var verdt å nevne.
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker Nine på min Android-telefon, og er veldig fornøyd. Så vidt jeg skjønner kan du ha flere Exchange-kontoer i Nine samtidig.
     
  10. Coozter

    Coozter EBG

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Med forebehold om at jeg aldri har brukt programvaren:

    Bør det ikke funke å lage en tredje konto som du syncer mot jobben? Så er det Privat og denne nye kontoen som du importerer til telefonkalenderen?
    Vil ikke da alt være som før de satt sperrer?:)
     
  11. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, og det geniale er at den tilbyr lokal encryption/låsing der hvor man egentlig har krav fra Exchange-serveren om at hele telefonen skal være helt låst ned. :)
     
  12. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Så det du sier er at den omgår f.eks. krav om låsekode på telefonen?
     
  13. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, i stedet kan man velge å skrive inn koden når man skal åpne inboxen.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Dette synces via en plugin i outlook. Den synker mapper jeg velger. Eksempelvis kalender (jobb) og kalender (privat).

    https://www.codetwo.com/freeware/foldersync-addin/
    Dette er programmet som gjør det. Man får en sync-knapp inne i outlook man bruker for å oppdatere begge kalendere.

    Da er jeg i prinsippet på samme sted som i dag. Problemstillingen er at jeg vil ha alt på min private, men trenger ikke private avtaler på jobbkalenderen.
    Grunnen til dette er at mine kalender widgets ikke klarer å vise det som kommer av avtaler i jobbkontoen. I outlook er det jo enkelt å jobbe med to separate kalendere.

    Bedre med mange "har du prøvd dette?" som ikke treffer enn ingen svar i det hele tatt :)
    Og nei, jeg har ikke testet 9folders. Det skal jeg absolutt se på. Dog tror jeg at det gjør at jeg ikke lenger kan bruke mine calendar widgets, ettersom jeg ikke ser støtte for 9folders per i dag.

    Det er heller ingen dårlig ide.
    Om jeg kan få til en 100 % sync mellom min exchange og en google-konto eller tilsvarende støttes jo dette av min widget .. Her må jeg grave litt mer.

    Takk for alle svar så langt.

    Burde nok ha vært mer klar i starten på hva jeg har og hvorfor jeg vil synce disse to.
    Jeg bruker noe som heter Touchdown HD som er et meget bra exchange/mailprogram. Utviklet av nitrodesk for en del år siden og kjøpt opp av Symantec for et par år siden. Nå ser jeg at det hele legges ned av Symantec :/
    https://www.symantec.com/theme/touchdown

    Så bruker jeg pure widgets som er laget for å supportere touchdown.
    https://koxx3.wordpress.com/pure-widgets-descriptions/pure-calendar/
    https://koxx3.wordpress.com/pure-widgets-descriptions/pure-grid-calendar/


    Dette gir meg en liste over dagens møter og notater om jeg vil det på hjemsiden av mobilen og en egen side med månedskalender med avtaler. Se eksempelbilder fra utvikleren.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dette setupet har jeg brukt i mange år og det har fungert strålende. Er åpen for andre muligheter, men dette har som sagt fungert strålende.
     
  15. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Nå ble jeg plutselig optimistisk på dine vegne. Jeg har byttet til Business Calendar, men jeg har brukt pure widgets med en kalender fra Nine før. Når man først har satt opp alt i Nine vises det på lik linje med en Google kalender der hvor man velger hvilke kalendere man vil vise i widgeten.

    Håper det går. :)
     

Del denne siden