Tøfler i business?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Fnate, 01. april 2014.

1. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Før delte SAS ut tøfler i Business Class. Det var jo helt strålende, og egentlig den beste accessorien som var ( i tillegg til tannbørste). Men alle har kuttet dette. Nå er det bare i First rundt om.

Stort sett så bruker jeg ikke lenger noe av de accessory posene som deles ut i biz. Det er egentlig sjelden at jeg overhodet åpner dem. Øyeskygge hender det jeg bruker, men har da som regel med egen som jeg har fra "forrige tur i F".

Men tøfler altså. Det er bingo for meg. Tøfler og pysj.

Hva bruker du?

Robert H liker dette
  2. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Tannbørste er gull verdt.. Hender jeg barberer meg også om den amenitien er tilstede!

Sokker er en vinner om man har reist langt og lengre enn langt.

3. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken øyeskygge foretrekker du? Max Factor eller Maybelline? :oops:

drsyk, Storbaba, B4stian and 11 others like this.
  4. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Haha ååååå nei dere!

Jeg har nemlig flydd C klasse og fått slippers!

Det hemmelige selskapet er ...

....

.....

Air Berlin!

Samme selskap som også sender sine C-pax i egen buss ved ankomst TXL fjernpark.

;)

Skarven and Robert H like this.
  5. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha ha... Nei altså..æææ sånn derre dings med strikk som du trer på knollen og dekker øya med.

Henning liker dette
  6. andyp

andyp Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Tøfler får man også hos Qatar i Biz (sammen med pyjamas) dersom man flyr en nattrute

Tror kanskje også EVA air har dette i sin nyeste biz config: "Royal Laurel Class"

Ellers klarer jeg meg fint med tannbørste/tannkrem samt gjerne noe fuktighetskrem til tørre hender.

Storbaba, Skarven, Robert H and 2 others like this.
  7. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Award til styggeste tøfler i C går til SQ. Lyseblå kombinerte sokker og tøfler som fikk meg til å tenke på gymsokker fra 80-tallet. Bortsett fra at gymsokker ikke hadde fasong som andeføtter.

slippers.JPG

Storbaba, mhsalv, Roberto and 7 others like this.
  8. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Døøøøøh, nå er du på tynn grunn her altså. Reisekompisen min mener at disse er de beste som finnes, og han bodde nesten en uke i en
    Den er også praktisk, da det er plass til en Japp ved fotenden

Edvard, mhsalv, Roberto and 9 others like this.
  9. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Sokker er fint...tøfler og sovemaske er litt gamlehjem. Dyne er digg...ikke teppe - men dyne. Natta

tommy777 liker dette
  10. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker pysjen der den er tilgjengelig, samt sokkene. Tøfler blir som sagt over litt gamlehjem.

Ellers bruker jeg helst min egen tannbørste siden den piasava kosten de deler ut ikke akkurat er peachy

no-backpacker liker dette
  11. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Sokker er jo egentlig litt sånn 'falsk beskyttelse' .. som en kondom med hull i tuppen .. De er vriene å få på og man må likevel ta på sko hvis man skal på do. Med tøfler er man tross alt litt bedre rustet.

no-backpacker liker dette
  12. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    På gamlehjemmet så kommer tøflene sammen med pledd og rullestol...Comfort socks kastes jo før landing og tisser du uttafor bør du kanskje sitte;-)

13. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Problemet er ikke hva jeg gjør, men hva andre har gjort før meg ... og sokkene beskytter dårlig mot slikt.

14. Kimmam

Kimmam Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Både Asiana og ANA deler ut tøfler i C, og det til og med på korte ruter som ICN-NRT. Tøfler er alle tiders og jeg kunne lett ha ofret mange av de andre tingene som ofte finnes i toalettmappene mot et par tøfler. Jeg syns det er godt å ta av seg å bena, men samtidig ikke bare ha de rett på gulvet. Også slipper man å styre med å ta på og av skoene hver gang man må på "lavatoriet".

GinTonic and Fnate like this.
  15. Martin F

Martin F Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Når man står og tisser i et metallrør som beveger seg i flere hundre kilometer i timen, og plutselig kan begynne å riste, så mener jeg at det er en viss risiko for å treffe utenfor uansett. #beentheredonethat #turbulence

Fnate and Henning like this.
  16. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Japanerne elsker tøfler, det er religion der borte, så å fly med japansk bolag i C eller bedre gjør susen. Ellers må jeg si meg enig om SQ sine C tøfler, de er ultra schtøgge og attpåtil finnes ikke behagelig å bruke. SQ F er jo andre boller, men nå sporer jeg visst av her..

SASlovah4evah and tommy777 like this.
  17. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Etter to flighter med SK over dammen den siste uken, var det eneste jeg savnet tøfflene! Jeg digger å ha dem når jeg tasse til toalettet eller ned til galley for å hente noe i snackbaren. Tøfflende er spesielt geniale på dagflighter, men nå jeg. Ellers er tannbørsten det som blir brukt. Alt annet blir tatt med videre eller lagt igjen, alt etter som om det er noe jeg kan bruk for eller ikke.

Har SAS fjernet tøfflene fra PEK/PVG og NRT også eller er det bare på de kortere rutene at de er borte?

Islending liker dette
  18. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Nyhet! (eller noe)

SAS deler ut slippers "on request" i business class :)

De er ikke veldig tykke, men de gjør jobben.

view, Fnate, GinTonic and 4 others like this.
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,764
    Bonuspoeng:
    293
    Trekker frem en gammel tråd fra glemselen.

Deler ikke SAS ut slippers/tøfler i biz lenger? Spurte sist på vei hjem fra EWR, og CC så bare rart på meg. Men jeg mener jeg fikk på vei til HKG, og på vei hjem fra PEK tidligere i år?

Skal til MIA på onsdag, og vurderer om jeg skal ta med noen jeg tok med meg fra CA, som hadde det på HKG-PEK(!).

20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har vel tøfler østover, men ikke vestover, jamfør relevante kulturforskjeller på skotøyfronten.

Are liker dette

Del denne siden