"taktikk" for oppgradering til EBG

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jce77, 30. jan 2019.

  1. Jce77

    Jce77 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei dere.
    Har søkt litt på forumet angående dette og det er bøttevis med tråder om temaet, men jeg er fortsatt litt usikker.
    Jeg har akkurat oppnådd EBS og min kvalifiseringsperiode ender i juni i år. Slik jeg har tolket det har jeg nå sølv i inneværende periode pluss neste?

    Nå har det seg slik at jeg mangler bare noen skarve statuspoeng for å kvalifisere til EBG. Vil det være lurt å oppnå dette nå med en gang eller venter jeg til slutten av kvalifiseringsperioden?
    Nå skal jeg mest sansynlig ikke ut å fly før siste uken i kvalifiseringsperioden min....
     
    ArthurDent liker dette
  2. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Siden du ikke skal fly før mot slutten av perioden har det ingen ting å si om du oppnår EBG nå eller siden. Derimot, skulle du flydd litt mellom nå og da så ville jo den høyere statusen din gjort de kommende turene mer behaglig.

    Slik du beskriver det ville jeg ventet til det kom et godt tilbud til en destinasjon du ønsker reise til og som gir deg de poengene du trenger.

    Alternativt, kjøp de status/grunn poengene du trenger i slutten av perioden her https://points.flysas.com/start

    Det geniale med å kjøpe poengene er at den effektive datoen settes 90-100 dager (tror jeg det er) tilbake i tid slik at du kan vente til perioden din har utløpt før du gjør dette. 1000 grunnpoeng koster 1000 kroner.
     
    CrotchRocket, ArthurDent and Jce77 like this.
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,827
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Oppnådd status gjelder ut neste kvalifiseringsperiode, ja.
     
    ArthurDent and Jce77 like this.
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du bare mangler "en skarve statuspoeng" kan vel disse kjøpes.
     
    ArthurDent and Jce77 like this.
  5. Jce77

    Jce77 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Det kan de så absolutt!
    Det jeg var usikker på var om jeg feks kjøpte disse nå, ville jeg (i og med at jeg får EBG nå) bounce ned igjen på sølv når kvalifiseringsperioden går ut i juni?
    Fant forvørig en post hos SAS som indikerer at jeg IKKE gjør det, men da har gull hele innværende periode pluss ny periode og grace.
     
    ArthurDent liker dette
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Nei det er alltid inneværende periode pluss neste. Jo tidligere du kvalifiserer jo bedre.
     
    ArthurDent and Jce77 like this.
  7. Jce77

    Jce77 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3

    Takk for god info!
    Da har jeg skjønt det :) tenker jeg da kjøper de statuspoengene jeg mangler FØR jeg skal ut å fly i juni slik at jeg har perksene som følger med EBG, som feks bedre vekting av bud på oppgradering m.m
     
    ina, TigerTravel and ArthurDent like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at du må ta kontakt med SAS for å få "oppgradert" statusen din på den allerede bestilte reisen til EBG. Bestilte billetter blir registrert med den statusen du har i bestillingsøyeblikket. Men det ordner de raskt på telefon eller chat.
     
    Jce77 and ArthurDent like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Å kjøpe statuspoeng er så dyrt, hvorfor tar du ikke en (MR) tur like så godt? Du har jo god tid før juni, og det blir omtrent samme pris.
     
    Jce77, ArthurDent and drsyk like this.
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Amex Elite? 20 000 grunnpoeng for maks 4000,- (med mindre du sier opp kortet tidligere). Kortet i seg selv er knappest nok verdt noenting, men hvis man behøver statuspoengene, så er det jo en viss verdi i det.
     
    Jce77 and ArthurDent like this.
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,827
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Holder med @RoadKing , er jo så moro å fly og kose seg i Loungen/e om bor en liten "flynerd/bonusholiker" dypt der inne, som ut.:D:D:D?
     
  13. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,827
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Prinsipielt enig med @drsyk men om en mangler under f.eks. 1500 poeng skal det vel mye til for at det økonomisk sett skal være noe bedre alternativ enn å kjøpe de? (I så fall: opplys meg :)) Men det er jo "litt mer" opplevelse med en MR enn å kjøpe poeng...
     
    SAJblue, Jce77, drsyk and 1 other person like this.
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Joda kjøpe, men er det moro? Uansett mangler tråden utgangspunkt i hvor mange poeng som trenges og vanskelig å rettferdiggjøre MR kontra kjøp.

    Velger MR over kjøp om så får 2-3k for mange poeng gladelig. Lev idag er livets gyldende midt vei:cool:, hva vet vi om plutselig en meteorite slår ned imorra på akkurat vår bosteds adresse? Og plutselig Game over, med EBG med full EB konto uten å kunne reise:oops:
     
    Jce77 and Storbaba like this.
  15. Jce77

    Jce77 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    MR er kanskje ikke en så altfor dårlig ide folkens!
    Amex Elite har jeg fra før samt jeg hanker inn 1000 statuspoeng hver måned på Mastercard.
    Pr i dag så mangler jeg 4950 statuspoeng for å havne i gullrekken så om jeg bare venter så får jeg jo oppgradert status før kvalikperioden går ut, men ettersom jeg vet at det ikke alltid går helt knirkefritt med statusendringer er jeg litt higen på å få statusen FØR vi forlater landet i juni. :)

    Alt i alt vil omgjøring av feks poeng til statuspoeng koste meg 50.000 poeng, evt må jeg ut med 5.000,- om jeg kjøper statuspoengene i dag. Noen forslag til MR som kan matche dette?

    Forøvrig helt enig med siste taler, kjøping av poeng kan umulig være moro ;)
     
    Storbaba liker dette
  16. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    LHR, GDN eller HAM pleier vel stort sett og være billig.
     
    Jce77 liker dette
  17. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser ingen poeng med å bruke penger på hverken MR eller å kjøpe grunnpoeng i dette tilfellet.

    Du sier du mangler 4950 grunnpoeng på gull, har SAS MC og ikke skal ut og fly før siste uken i kvalifiseringsperioden (som er juni). SAS MC gir deg 1000 grunnpoeng i begynnelsen av hver måned fra februar til juni, totalt 5000 grunnpoeng, hvilket altså kvalifiserer deg til gull tidlig juni.

    Ettersom reisen din først er siste uken i juni, vil status være på plass i god tid før både fristen for å by på oppgradering og selve reisen.
     
    Stavangeren, Eddie47 and Sonictravel like this.
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med siste taler
     
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,827
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Forutsatt at @Jce77 ikke allerede har regnet inn disse poengene i regnestykket for hva som som mangler ved utløpet av opptjeningsperioden.....
     
    democomputer and holmen like this.
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det er en vanlig sas-reise kan man vel bare gå inn i mine bestillinger på sas.no og endre EBS til EBG selv?
     

Del denne siden