Jeg trenger ca 35 000 poeng før nyttår for å oppnå diamant i denne perioden. For å oppnå det tenker jeg å fly mest mulig behagelig og billigst mulig ... Er det fortsatt sånn at en Business reise med TAP fra OSL-LIS-EWR-LIS-OSL gir 200% = ca 20 000 poeng ....? Jeg finner reiser til vel 10 000kr .... I tillegg vil en tur i Plus til HKG gi ca. 18 000 poeng for ca. 9 000kr, da er vi i mål.. Og mor får gullkort inn i "evigheten", eller i alle fall 2-3 år til ... Andre forslag for ca. 20 000 kr??
For ikke å snakke om at vi bergensere da måtte posisjonert oss til KBP som tur-retur koster oss minst 5 k Ellers er det mulig å komme seg til New York for ca. 12 k eller Singapore og Bangkok for ca. 16 - 17 k i oktober og november
Det vesentlige spørsmålet er egentlig: Trenger jeg EBD? Kanskje det bare er forfengelighet? Har mor bruk for EBG siden hun oftest reiser sammen med meg. Jeg kan kjøpe mye drikke hos SAS for 20 000 kr. Hos de ander *A selskapene er det ikke forskjell på EBD og EBG.
Takk og pris for EBD (og andre statusnivå), bonuspoeng og andre intensiver! Ellers hadde all reisingen vår fremstått som totalt ulogisk... #KjæreDoktorErJegNormal EDIT: Setter pris på: - Lenger foran i køen om det skjer noe (håper iallfall) - Frokost ved ankomst (OSL) - Gullkort å gi bort
Bare du som vet om du trenger EBD, men å bruke 20.000kr på det, bare for å ha det, er kanskje litt mye. Har du sjekket om det er noen billigere SAS ungdom-billetter?
Lyver jo litt, det var noen år jeg ikke fikk EBG fordi Viktor Normann endret reglene noen år slik at Norwegian kunne komme inn på banen ... så fikk SAS lov å gi statuskort etter antall reiser, uten å gi poeng for innlandsflyginger ... Etter at Diamant kom har jeg hatt det ...
En bonustur med British Airways til JFK Og en bonustur med KLM til SFO .. det var den tiden to av oss reiste på Braathens poeng og de tre andre reiste med EuroBonus poeng ...., da SAS spiste Braathens fikk jeg overført nesten 100 000 poeng til EuroBonus
Dette var da en svært lang omvei! Et av de beste trekkene med dette forumet er alle avsporingene, langt utenfor tema ... Det andre er det fantastisk brede kunnskapsnivået, og det var vel der den opprinnelige tråden startet: Jeg trenger 35 168 poeng før 31.12.2018 for å fornye EBD! Jeg har planlagt usle fire innlandsflygninger resten av året .... Altså trenger jeg ca 35 000 poeng. Hvordan får jeg det? Best og billigst?? Business OSL-LIS-OPO-EWR-JFK-LIS-OSL for ca 10600 kr gir ca 20 000 poeng? Biz hos TAP gir 200% eller? En SAS tur i Plus fra BGO til HKG/LAX/SFO for ca 9000 kr gir ca 18 000 poeng Er det andre spenstige forslag? 35 000 poeng for ca. 20 000 kr?