TAP: OSL-JFK i C via LIS til ~11000kr t/r

Tråd i 'Reisedeals' startet av paramberg, 13. juli 2019.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,810
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    TAP Portugal kjører på med tilbud ifra Oslo også. OSL-LIS-JFK tur / retur til rundt 11 000 med 150% opptjening.
    A330 neo som blir brukt mellom LIS - JFK.

    Ganske greit tilbud dette uten å skulle trenge å posisjonere seg noe spesielt for å benytte seg av tilbudet.

    Bestilles enkelt på http://flytap.com - ser ut som det gjelder for alle datoer helt frem til juli 2020.
     
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,605
    Likes mottatt:
    7,472
    Bonuspoeng:
    183
    Strengt tatt ikke noe tilbud, prisene har ligget på dette jevnt over iallefall ett år, har vært nede i 10k, men billig er det.


    Når de kjørte tilbud for ett par år siden kostet turen 6k T/R i Biz :)

    Fløy denne i Mai, og det er et bra produkt ifht pris, og EB opptjening

    Det er 200 % opptjening uansett hvilken bookingklasse du har i Business om du krediterer Eurobonus

    Tror jeg fikk 20400 poeng

    https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/tap-air-portugal/
     
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,810
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    @Lars J det var jeg ikke klar over, fortsatt veldig god pris mtp bonusopptjening. I hvertfall når det er 200% slik du sier :)
     
    watchaddicted liker dette
  4. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,525
    Likes mottatt:
    3,518
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har siden i vår sett etter en slik tur til høsten, og det har lenge vært nesten ingenting ledig til disse prisene.

    Så ja, nytt tilbud og takk for at du deler. :)
     
  5. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    TAP hadde DUB-SFO til 11 k i våres. Det ga 26804 EB-poeng. Connecting fra OSL, BGO, SVG, TRD i Plus kostet fra 2.000,- og ville gitt 5624 poeng (fra BGO).

    Give or take 13.000,- for 32428 EB-poeng må sies å være veldig bra:)
     
    Last edited: 13. juli 2019
    magnusant, Eddie47 and SVG_flyer like this.
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Er disse tilbudene med TAP kun vestover eller finnes det slike tilbud østover også? Type HKG, BKK, SIN osv?
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,440
    Likes mottatt:
    34,233
    Bonuspoeng:
    293
    De har "tilbud" eller rettere sagt tidspunkt med gode priser på mange av rutene sine. Men de går vest eller sørvest eller sør over ( om du tenker start i Lisboa).
     
  8. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,875
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal grukke litt på denne, ikke minst fordi det er trivelig med en stopover i Lisboa. Men siden jeg i et svakt øyeblikk har innrullert meg i TAPs Miles and go bonusprogram også, har jeg sett på en annen mulighet. TAP har nylig utvidet opptjeningsregimet sitt, slik at en kan logge seg på med miles and go på *A ruter og få brukbart med M&go poeng. Hvis en gjerne vil reise komfortabelt til Sao Tome er dette en interessant mulighet. Så vidt jeg kan se er det kun med M&go en kan finne award-billetter til Sao Tome..... Og Sao Tome står ganske så langt oppe på Bucket-listen min :)
     
    Eddie47 and jgroneng like this.
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,440
    Likes mottatt:
    34,233
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mange retur NYC i C trenger du for en Sao Tome tur?
     
  10. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,875
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke sett så nøye på det ennå. For min egen del tenker jeg litt langsiktig/strategisk: Min pri 1 er å sikre SAS gull, CT og en høvelig mengde poeng for å dekke CT + evt noen FP billetter. Hvis jeg ser muligheter til å hanke inn poeng ut over dette, vil jeg legge en mer konkret plan hvor jeg begynner å sanke M&g med *A til en TAP award-tur til Sao Tome. Jeg nevnte det i forumet mest fordi det virker som det er noen som nærmest vasser i poeng, og da kunne dette kanskje være av interesse.
     
    Eddie47 and Xflipper like this.
  11. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,875
    Bonuspoeng:
    183
  12. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,762
    Likes mottatt:
    10,033
    Bonuspoeng:
    183
    Det står høyt oppe på min bucket list også, men det kan bookes for EB-poeng.
    105 000 poeng i C (men husk at det er A320 fra LIS til TMS).

    F.eks 11-17. Mars om du søker det opp på https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/.
     
  13. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det i så fall langt mer fristende å booke turen til Sao Tome fra et annet sted i samme sone (som inneholder drøssevis av destinasjoner utenfor turismens A4). Da kommer prisen ned i 50000 t/r for business og så kan du eventuelt hoppe av i LIS på vei tilbake for å holde prisen lav.
     
    Last edited: 15. juli 2019
    ArthurDent liker dette
  14. Ludo500

    Ludo500 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Skulle bestille tur til New York med TAP, og fant reisen på Momondo. Men jeg fullførte ikke bestillingen da det ikke var mulig å forhåndsbestille sete. Noen som har vært bort i dette før? Noen måte dette kan ordnes på alikavel? På forhand takk for svar!
     
  15. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,810
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Bestill reisen på flytap. Skal være samme pris der :)
     
    Ludo500 and Kaffen like this.
  16. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Liker helt å bestille på siden til flyselskapet direkte, mindre stress om det skulle være noe, du slipper mannen i midten å forholde deg til om noe skulle dukke opp :)
     
    RoadKing and Ludo500 like this.
  17. Royjohansen

    Royjohansen EBG - *A only

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann sveisann. Dette ser jo meget aktuell ut for å sikre neste års EBG.
    Nå gjelder det bare å overbevise den andre delen av husstanden om at dette er vel anvendt penger og tid.
     
  18. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,810
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har overbevist min :D
     
    ArthurDent, Royjohansen and Eddie47 like this.
  19. Ludo500

    Ludo500 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Har benyttet meg av dette tilbudet, og må nå finne en bra plass å bo.
    Har aldri vært i New York tidligere, så jeg hadde satt pris på noen gode hotell anbefalinger. Midtown på Manhattan skal være best for førstegangs reisende har jeg hørt, men om det er det riktige er en annen sak.
    På forhånd takk for gode forslag!
     
    ArthurDent, dahlmath and paramberg like this.
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,440
    Likes mottatt:
    34,233
    Bonuspoeng:
    293
    https://insideflyer.no/forums/threads/new-york-tråden-what-to-do-where-to-stay.188/page-3

    Mitt tips er at som alenereisende bruker du shared Lyft når du beveger deg lengre en du vil gå. Da blir pris og kvalitet på hotellet viktigere en nøyaktig plassering. I og med at du er i en stor by og må bevege deg over avstander uansett. Også tar du T-banen når det passer, fordi den er gøy å oppleve.
     
    Eddie47 liker dette

Del denne siden