Kan vel like godt fly xxx-ADD-ACC-TMS, så får man i alle fall begrenset med euro-business. Med riktig timing en tur til Ghana også
Jupp, har sett på den muligheten. Flyet fra ADD til ACC lander rundt kl 11 og så går fløyet til TMS kl 15.10 (mener jeg å huske). Om man flyr TMS-ACC-IST på returen så skal det være mulig å få nesten 24 timer i Accra. Men Turkish flyr 737 på ACC-IST, så Lie-flat blir det ikke.
Lie-flat er det nok ikke nei, men det er jo fine lenestoler i alle fall. 4 timer på utreise og 20+ på retur er vel også greit. Trenger ikke to stopp i Accra, dyrt nok med single-entry Visa. Kikket på muligheten for å dra et trekløver der, Ghana, Togo og Benin. Men bare visum-kostnadene blir noen lapper per nese. Ellers kunne jo en open-jaw vært interessant her. Utreise til TMS og retur fra ACC, par uker så burde man kunne se og oppleve veldig mye spennende!
Det føles jo så direkte OSL-IST-ADD-ACC-TMS ACC-ADD-CAI-IST-OSL Mye mer spennende. Får fort lagt inn noen timer i Cairo også, og flyr man inn/ut med ET så får man (kanskje?) gratis visum til Ethiopia. Det fikk i alle fall vi, samt dagrom på hotell, dog var vi ombooket pga kanselert fly, så landet kl 06 og avreise nær midnatt istedenfor par timers opphold som planlagt.
CAI står jeg glatt over. Da hadde jeg heller prøvd meg på ACC-ADD-Midtøsten (f.eks DXB)-FRA-OSL. For å få gratis hotell i ADD må man ha en transfer hvor det ikke er mulig å ha kortere connection time. Hvis det hadde vært mulig med kortere tid, så kan man betale 60-70 dollar for å få hotell (med transfer til hotell og måltider inkludert). Det var i alle fall slik da jeg hadde 17 timer i ADD for 2 år siden (men kunne reist på et senere fly som hadde gitt meg kortere tid i ADD).
Oslo til Sao Tome (TMS) koster 105 000 poeng i C, men TAP flyr en Airbus A320 fra Lisboa til Sao Tome, som ikke har ordentlige seter i business class, bare økonomi-seter med blokkert midtsete.
ufff det var dumt. Jeg vet at destinasjonen er verdt poengene, men det er fint når man i tillegg får en fin *A Biz opplevelse...
Alternative ruter blir diskutert i postene litt lengre opp. Skal være mulig å få til noe spennende med Brussels, Ethiopian, Turkish eller EgyptAir.
Booket denne for noen år siden til 6714 NOK. Gratis overnatting i LIS og tronesete begge veier. God deal og fantastisk sjømat i LIS. Booket leiebil hos Avis for 350 NOK i LIS og fikk vel ytterligere 5000 bonuspoeng der.
Ser ut som at du har rett der! Er en stund siden jeg har sett på disse flyvningene og da var det bare A320. Men det er jo veldig positivt, selv om business class på A321neo ikke er i nærheten av A321LR. Et steg i riktig retning i alle fall.
men da er det uansett fortsatt bedre å prøve å få til noe med Brussels, Ethiopian, Turkish eller EgyptAir som du sa i sted! OSL-IST-ADD-ACC-TMS ACC-ADD-CAI-IST-OSL eller ACC-ADD-DXB-FRA-OSL ? hvis det er noen som fikk til en tur til TMS med spennende turer, del gjerne! da tror jeg at man må droppe LIS for å få noe fint som ikke er TAP
Håper og tror samme type tilbud kommer tilbake igjen. Forsøkte å booke en tur forrige gang, men det passet dessverre ikke.
A321LR er i alle fall helt konge for å være narrow body. 2+1 config. Som alle kan se, jr var superfornøyd når vi fikk dette intra-europa i vinter.
Gikk A321LR maskinene til TAP på noen faste destinasjoner før nedstigningen? Eller var det flaks? Ser ut som et sete en bør prøve
Vet ikke, for vår del var det flaks. Mener faktisk at det ikke var satt opp noe så kult når vi booket seter 300 dager før avreise Vi fløy MAD-LIS-OSL, og første segment var denne. Neste segment var en vanlig 320 med normale Y-seter.. Men et slik fly OSL-LIS-SAL hadde jo vært helt konge og verd de poengene...