TAP Portugal i C Oslo - Lisboa - Boston

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av KristianR, 29. febr 2020.

  1. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei alle!

    Hoppet på tilbudet til TAP, og booket en tur/retur Oslo - Boston i C med tre dagers stopover i Lisboa på utreisen i juli/august. Litt over 11 høvdinger per person.

    Et lite tips til de som kanskje ikke vet: Da jeg prøvde booke for to personer samtidig ville TAP ha 15k per pers. Ettersom de - i likhet med SAS - har 24 timers gratis kansellering, forsøkte jeg meg på å gjøre to separate bookinger. Det sparte oss for litt under 8000 grunker.

    Så til spørsmålet: Hvor bor man i Lisboa og Boston? Boston ser veldig dyrt ut. Budsjettet er så som så. Noen tips til hoteller som ligger OK plassert, og som ikke koster skjorta?

    Mvh
    Kristian
     
    Last edited: 29. febr 2020
    RoadKing, spacecosmos and chrt like this.
  2. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Kan ikke skryte på meg all verdens erfaring, har bodd på 1) (kjempetilbud på) nokså dyrt hotell oppe i byen (da jeg sjekket senere var prisene langt utenfor min komfortsone). Vincci Baixa. Det er 6-7 år siden jeg bodde der, så jeg kan ikke gi noe ferskt inntrykk av slitasje. Hotellet ligger nede i Baixa, (den sentrale gamle delen midt i byen). Like i nærheten av Praca Commerciales, og den gamle hovedgaten med "byport" Den gangen var det god pris i forhold til standard.
     
    KristianR liker dette
  3. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Lisboa:
    - Svært enkelt budsjetthotell med sentral beliggenhet og greie priser: Pensao Portuense. Min niese ble (visstnok) unnfanget der etter botips fra meg.
    - Kan også anbefale denne walking foodie turen for å se flere nabolag fra innsida og spise mye godt: www.airbnb.com/experiences/175317
     
  4. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113

    https://no.hotels.com/ho273810/?pa=...3&WOE=5&WOD=2&ZSX=1&SYE=3&q-room-0-children=0

    Dette?
     
  5. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg var i Boston bodde vi på ett hotell som heter Boston Omni Parker House Hotel, og derfra gikk vi til alt vi skulle se. Eneste gangen vi tok tbane var ut til TD Garden for å se Bruins.

    Bar litt preg av slitasje dog.
     
    KristianR liker dette
  6. MartinSkog

    MartinSkog Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    13
    Har bodd og jobbet i Lisboa, så jeg har litt innsikt. Det er vanskelig å anbefale noe uten å ha en nærmere kravspesifikasjon. Lisboa tilbyr noe i absolutt alle prisklasser overalt.

    Men med 3 dager i byen, så ligger det an til en del utforskning både til fots og med kollektivtransport (NB! Mye skurker blant drosjesjåførene). Da kan det være greit å bo sentralt, så det blir enkelt å dra inn og slappe av litt iblant.

    Et som møter kravene om ikke å koste skjorta og ligge sentralt, er VIP Executive Eden Aparthotel. Bruker ofte det hotellet selv. Du finner det f eks på booking.com.
     
    ChrisTW, Kalsnes, markus and 2 others like this.
  7. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg brukte Uber hele tiden der i høst. Rimelig, svært utbredt, fungerer bra. Langs sjøsiden kan nå også leie elsykler med Uber-appen, de står 'over alt'.
     
    MartinSkog liker dette
  8. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Hiver meg på den. Lisboa er den byen i europa hvor det er billigst, kjappest og lettest å komme seg rundt med "taxi", altså så lenge det ikke er vanlig taxi, men Uber. Ikke særlig mye poeng med kollektivtransport, når du kan ta en 20 min uber tur for under femtilappen.
     
    puckno liker dette
  9. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Taxi (med logo og lampe) opplevde jeg som reint ran i Lisboa.
     

Del denne siden