Hei alle kunnskapsrike, bereiste flymennesker der ute Jeg skal på en tre ukers tur til Australia (21. mars til 13. april), og skal ha base i Adelaide. Imidlertid har jeg og reisefølget (som er fra Adelaide) bestemt oss for å tilbringe en uke på utflukt. Estimert avreise er 31. mars med retur 8. april. Planen er å tilbringe 31. mars til 5. april i Tasmania og 6. til 8. april i Melbourne. Jeg lurer på om noen her inne har noen tips eller anbefalinger for en passende reiserute i Tasmania? Jeg har vært i Melbourne et par dager en gang før, men mottar gjerne gode forslag til aktiviteter i byen eller i området rundt. Om noen har noen "must do" i Adelaide, tas dette også i mot med stor takk Skal tilbringe palmehelgen på Kangaroo Island, så om noen har vært der, håper jeg på noen tips til KI også. ... og siden dette tross alt er et forum hvor de fleste er mest interessert i fly, blir det EK160 OSL - DXB og EK440 DXB - ADL i økonomi (men sikret meg den første raden på eco på EK440) og EK441 ADL - DXB og EK159 DXB - OSL i business. Flybillettene innenlands er ikke bestilt, men jeg var svært fornøyd med Jetstar forrige gang, så regner med at det blir Jetstar igjen.
Har hatt nokre veker på Tasmania og Melbourne, så fyrste frågan er om de har bil eller satser på kollektivt?(Kollektivt er vel generelt ein dårleg ide på Tassie...) Melbourne synes eg er topp, og må dra fram vinregioner som Yarra og Mornington Penninsula(og Mornington er topp for alle på alle måter). Synes den gamle gullbyen Ballarat litt utenfor Mel er verdt eit besøk, og elles få med deg ein kamp med Aussie Rules(går også bra å ta i Adelaide). Når det gjeld Tassie, så er Freycinet fantastisk, og når me er på dette forumet, så produseres det bobler i verdensklasse rundt omkring på Tasmania, så inn og smak/drikk. Det er også verdt å ta turen innom parkene på syd-vest sida. Byene Hobart og Lanceton er verdt litt tid. elles synes eg Queenstown var verdt eit besøk. Underfundig plass, men verdt turen. Elles har eg nokre merkelege opplevelser på Tasmania, då folka der er litt enklere. Fantastiske folk, men om litt enkle. Fekk også erfare at det artigaste dei gjer der, er å kjøre 4X4 i skumringa og treffe så mykje dei klarer. Så vær varsom med å gå på ikkje opplyste veger....
Tusen takk for svar Jeg har planer om å leie bil! Lærte at bil er et "must" under mitt forrige opphold i Australia. Det blir også Aussie Rules i Adelaide
Melbourne er super. Personlig liker jeg veldig godt Chapel St i Windsor. Masse barer og restauranter.
Takk for svar og tips! Jeg har som sagt vært innom Melbourne en gang før, men innrømmer at jeg likte Sydney bedre. Men nå likte jeg også Los Angeles bedre enn San Francisco og Calgary bedre enn Vancouver, så det er nok meg det er noe galt med
Jeg var innom Sydney nå for noen uker siden. Bodde i Bondi. Ekstremt kjedelig sted spør du meg. Jeg er også mer glad i øl enn å surfe. Vi slet virkelig med å finne øl etter kl 23 med mindre man vill på klubb. Mye hai er det også (selv om de sier at det er hainett). Mulig vi var litt uheldig med været også. Fant en veldig god mexicansk restaurant (TAQIZA).