Taxi-priser ...airport-downtown

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av peterfox, 07. sept 2014.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Og @peterfox vil selvsagt konsolidere alt i første post siden han kom opp med denne brilliante ideen.! ;)
     
  2. Muts

    Muts Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    YVR - Vancouver sentrum, ca 30cad, takstameter
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Chicago - ORD til sentrum: 30-40 daler via metered fare, avhengig av trafikk.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    52 daler + tips uansett vei, så 60 er vel right on the money uten tolls. Det er ikke toll på Brooklyn Bridge, så be dem ta den.

    La Guardia midtown er ca. 30-35 daler inkludert tips og toll (midtown tunnel eller FDR/Triborough bridge). Skal du downtown fra LGA (Andaz Wallstreet feks.) lønner det seg å ta Brooklyn Queens Expressway og Brooklyn Bridge. Kommer garantert på under 40 daler med tips (igjen, ingen tolls på Brooklyn Bridge)

    Newark tar man ikke taxi fra. Det er nesten dobbelt så dyrt som å ta en town car fra ett respektabelt selskap.

    Og som en iherdig oppfordring til nordmenn på besøk i USA: Du er ikke konge når du overtipper. Du er en sucker som hever forventninger til taxisjåfører. Ja, det er en pain in the ass med all den regningen på tips hele tiden, men hold deg til reglene:

    10-15% tips til taxisjåfører, ved eksepsjonell service opp til 20%. Det holder og ingen andre forventer mer!

    Sier taksameteret 15 daler, ikke gi 20. Be om 2 eller 3 daler tilbake, avhengig av servicen. Sier taksameteret 7 daler, ikke gi 10. Be om 1 eller to daler tilbake, slik alle New Yorkere (eller alle Amerikanere for den del)
     
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Airport Destination: Arriving at: Amount: Remarks:
    Airport Destination: Arriving at: Amount: Remarks:
    ARN Stockholm City center SEK 520 Kurir, 020
    BKK Bangkok City center BHT 300-1200
    BOO Bodø Glasshuset NOK 100
    DXB Dubai Down town DXB AED 40
    DXB Dubai Park Hyatt AED 18
    FCO Rome City center EUR 48 Fixed price
    FLL Fort Lauderdale Miami Downtown USD 95
    HKG Hong Kong City center HKD 300 Meter fare
    IAD Washington DC City center USD 70
    JFK Kennedy apt - NYC Manhattan USD 60
    KTM Katmandu Tourist area NPR 800 ´+NPR 100 at night
    NRT Narita Akasaka JPY 25000
    ORD Chicago Golden mile USD 40
    OSL Oslo airport Oslo sentral NOK 900
    PEK Beijing City center RMB 125
    SFO San Fransico City center USD 50
    SIN Singapore Down town SIN SGD 35
    YVR Vancouver City center CAD 30 Meter fare
    YUL Montreal City center CAD 35

    Updated September 2014 - not responsible for typing errors.
     
    Last edited: 08. sept 2014
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Edited and updated.
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Elsker ordet "konsolidere", listen ligger i skrivende stund på første post.
    Vi trenger allikevel tråden for oppdatering, og kanskje vi skal inkludere public transport (mot) og valuta konvertering?
     
    tommy777 liker dette
  8. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    TPE - Taipei ca. NT$1200
     
  9. wilhelm

    wilhelm Medlem

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Cartagena (CTG) til sentrum/Bocagranda - 15 - 20.000 pesos
     
  10. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Umeå: Fastpris på 200 SEK om man kjører med Taxi Umeå (De med telefonnummer 911911 på bilene)
     
  11. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Toronto City Airport (YTZ) - ingen drosjer utenfor terminalen. Gratis ferge hvert 15. min til fastlandet (overfarten er på 121 meter) :D
     
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Papeete PPT til Airport hotell 2500-3000XPF, avhengig av tid på døgnet. Til Sentrum 3000-3500XPF. Det godtaes ikke kredittkortbetaling.

    Den synes jeg er viktigst å få med seg.
     
  13. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Bergen/BGO - Taxi til sentrum bør koste 400 - 450 kr. Taxier står oppstilt rett utenfor terminalen. Mange selskaper å velge mellom (Bergen taxi, Norgestaxi, Christiania taxi, Taxi1, Bryggen taxi), folk glemmer ofte at de står fritt til å velge selv. Holder en knapp på Bergen taxi.
     
  14. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    LIS til sentrum bør skal ikke koste over €10. Min portogisiske kollega tipset om å 1) alltid ta bilde av nummeret på taxien så sjåføren ser det, 2) alltid be om kvittering, 3) overhodet ikke betale over €10 uansett hvor i Lisboa du tar taxi. Betaler du mer, blir du snytt, så da sa han 4) true med å ringe politiet. Da pleier det å ordne seg... Vi klarte oss fint alle dagene...
    Og ingen taxier tok kort, og få kunne gi igjen på noe særlig mer enn €20.
     
  15. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring med Lisboa, er at det som regel kostet ca. dobbelt så mye fra flyplassen til hotellet, som andre vegen (testet både til Sofitel i sentrum, og Radisson ved flyplassen). Kan ha vært noe tillegg fra flyplassen e.l. (Virker litt for tilfeldig at jeg ble lurt to ganger på samme måte... eller?)

    Ellers slet jeg med å få festet setebeltet i en av taxiene jeg satt på med, og ble "beroliget" med at det var "no obligatore in taxi": Et års tid senere begynte det en portugiser på jobben og da jeg fortalte han om det, fikk jeg greie på at om vi hadde blitt stoppet, hadde jeg fått boten :rolleyes:
     
  16. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Du ble nok lurt da, ja. Vi tok mange turer (4 taxier fra flyplassen, til forskjellige tider da vi kom inn med forskjellige fly). Vi betalte €10, våre danske kolleger €9, min finske kollega også €9, mens vår svenske betalte €6,70. Så betalte du €20 ble du nok lurt. Så da er vel dette et godt tips, ja... ;)
     
  17. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Ca 300-350 på laveste takst uten trafikk. Er ganske stor forskjell mellom selskapene, Taxi1 og Bryggen Taxi er jevnt over dyre. De har i tillegg en høyere minstepris fra BGO som bl.a gjør at en tur til et av flyplasshotellene blir over dobbelt så dyrt, brant meg på det en gang. Anbefaler for øvrig www.taxikalkulator.no, fungerer bra i hele landet.
     
  18. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Tok akkurat Kurir inn til Stockholm fra ARN og prisen er nå 470 SEK flat rate. Så et annet selskap Airport taxi som reklamerte med 390 (men ingen får meg inn i Prius) og alle de andre jeg så lå mellom 470-590.
     
    Last edited: 02. okt 2014

Del denne siden