Teller flyvninger på poeng for å opprettholde status pga. antall flyvninger?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TravRev, 04. juli 2021.

Tags:
  1. TravRev

    TravRev Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg er ny som EBG i juni, og har etter å lært litt mer om fordelene gjerne lyst til å opprettholde statusen som gullmedlem i Eurobonus. Da trenger jeg å være litt lur, slik at jeg kommer meg over terskelen.

    Jeg flyr i utgangspunktet forholdsvis ofte, men gjerne på billige billetter (nok til å kunne opprettholde gullkort pga. antall flyvninger, men ikke pga. poeng). Slik jeg har forstått det opptjener man som gullmedlem poeng på poengbilletter. Jeg lurer på det følgende: Teller også disse poengbillettflyvningene på veien mot de 45 flyvningene som kreves for å fortsette å være gullmedlem?

    På forhånd takk for svar!
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,600
    Bonuspoeng:
    293
    Du tjener ikke poeng med rene bonusbilletter, flygningene teller heller ikke mot de 45 flygningene.
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du mener bonusbilletter, så nei. Da får du verken poeng eller flyvninger mot status.

    Du kan kjøpe billetter for penger+poeng, da får du både gjeldende flyvninger og grunnpoeng. Men, de billettene koster ofte mye mer poeng enn bonusbilletter.
     
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,896
    Bonuspoeng:
    183
    Som nevnt over tjener du ikke poeng på bonusbillettet, men du tjener 25% mer poeng på betalte billetter. Et velkjent triks for å få poengopptjeningen fra 100-200 poeng pr flyging er å by på oppgradering i ny og ne. Pre-Covid kunne du få oppgradering til plus innenriks for rundt 400kr, da tjener du plutselig 750poeng+25%= 938 poeng.
     
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det funker fortsatt. Reiser til Stavanger senere i dag, og oppgradering for 400 kroner tikket inn nøyaktig 45 timer før avgang. Ca 300 kroner billigere totalt enn hvis jeg hadde kjøpt Plus da jeg booket.
     
  6. TravRev

    TravRev Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for respons!

    Det var gode tips ang. oppgradering til plus. Hvor mye kan man regne med å få oppgradering for på direkteflyvninger i Europa, f. eks. til Barcelona, Roma osv? En del dyrere, antar jeg?
     
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,896
    Bonuspoeng:
    183
    I 2019 var det 700kr. (AMS-CPH, CPH-OSL)
     

Del denne siden