Teller Star Alliance-reise som flygninger i EuroBonus?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Roar, 17. juli 2023.

1. Roar

Roar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Hei. Er det noen som vet om man får registrert reiser med Ethiopian Airlines til Stockholm som flygninger i SAS EuroBonus?

2. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Flygninger skal kun være SAS-flighter etter hva jeg vet. Dette gjelder også der hvor SAS har leid inn andre for å fly for seg slik jeg har fostått.

Roar liker dette
  3. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det er kun SAS/SAS Connect/SAS Link flyvninger som teller. Men innleide selskaper teller med også (f.eks. "Scandinavian Airlines, Operated By CityJet/XFly/JetTime/Air Baltic/HiFly"), mens codeshare (f.eks. Lufthansa flyvninger med SK flightnummer) ikke gjør det.

Meg bekjent er følgende flight number code share og gir ikke segmenter:

SK3000–SK3999
    SK6000-SK9999

Enkelte Widerøe flyvninger teller også med, men det er mer komplisert da SAS har utelukket en del Widerøe ruter der dem er i direkte konkurranse med WF. Anbudsrutene til WF teller heller ikke med.

Ethiopian Airlines teller 100% sikkert ikke med.

Last edited: 17. juli 2023
    Roar, Mysterio and Wiolenze like this.
  4. Roar

Roar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Det var det jeg var redd for, men takk for fyldig svar. Da er det bare poeng som gjelder hvis man vil opparbeide seg status på Star Alliance-reiser hvis jeg forstår dette riktig.

5. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Det er korrekt:)

6. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, poeng som du får fra Ethiopian teller med for EuroBonus statusen hvis du har en booking klasse som du finner i denne tabellen:

https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/ethiopian-airlines/

Ellers kan du i teorien melde deg inn i ShebaMiles og få gull etter 50 kvalifiserende segmenter fra dem (med mindre du flyr mye ET vil jeg tro at det ikke er særlig interessant :D).

Men samler du de 20 000 statuspoengene fra AMEX Elite, plus SAS MasterCard Premium eller DnB, så kan det jo være enkelt å få status med Star Alliance også (billig er det derimot ikke). Du finner sikkert mye inspirasjon til det her på forumet.

Maggie liker dette

Del denne siden