Trenger anbefaling for å kjøpe telt og madrass for telt tur i de Franske Pyreneene. Må kunne brukes i skiftende vær som kraftig ving og regn og litt snø, men kommer nok ikke til å telte ute dersom verste snøværet.
Hei ☺️ Aldri vært i de franske Pyreneene, men hatt mange netter på fjellet i norske forhold i all slags vær. Så jeg ville valgt Exped XP med dunfyll, og et Hilleberg Allak telt avhengig av kriteriene du har. Høres ut som det blir en del bæring og da har jo vekt alt å si. Til slike forhold og minusgrader er det også hensiktsmessig med dunpose og ekstra god bekledning. Antar du er godt turvant til slike ekspedisjoner
Kjøpte telt fra PakkLett.no. De importerer fra en anerkjent kinesisk produsent, NatureHike, og de får ganske universell god omtale. Masse bra informasjon blant annet på Reddit. Kjøpte 3-mannstelt (CloudUp, mener jeg) for å ha det romslig, og for oss var lav vekt og volum viktigere enn et veldig hardført telt designet for veldig hyppig bruk året rundt. Ganske omfattende utvalg på Pakklett, og de har også noen telt men for røffere forhold. Prismessig kommer du veldig sympatisk ut og langt under 4.000 kr på så godt som alle teltene, som jeg synes er mye lettere å svelge enn de teltene som fort begynner på 10.000 kr.