Tenåring fly alene med SAS Plus i disse Coronatider - hva er det som gjelder?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av prisjeger, 25. juli 2021.

  1. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Poden, som nå er blitt 17, har blitt overtalt til å tilbringe noen dager på hytta til sine dinosaurer av noen foreldre, og jeg la derfor inn en bestilling for henne å fly SAS Plus (på poeng så klart ) fra KRS-OSL om etpar dager. Dog ble jeg plutselig litt i tvil: med skam å melde må jeg si at dette er første gang hun flyr alene og jeg begynte å tenke: det er da greit for en på 17 å fly uten å være sammen med sine foresatte, på en direkte innenriks flyreise? Og vi har notert oss at munnbind er et krav ombord, men det er vel ikke andre, Coronaspesifikke krav? Har noen erfaringer rundt dette? KRS er også en flyplass jeg vel omtrent aldri har stått mer enn 10 minutter i kø, men hvordan er det nå i det siste? SAS skriver at man bør møte opp minst to timer før avgang, noe jeg synes høres LITT ekstremt ut.... Må innrømme at jeg er litt rusten, det har ikke vært mye reising siste året, derfor manglende personlig erfaring.... Må tilføye at jeg HAR vært inne på SAS sine sider, men fant ingen info om unge voksne og fly alene, så ville sette stor pris på om noen kunne videreformidle sine erfaringer her!
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    KRS har hatt lite kø i det siste året.
    Er egentlig kun kø de søndager skoleferien avsluttes. Og selv da holder det med en times tid i forveien.
    Ingen andre krav enn munnbind å tenke på, innenriks er alt annet "som vanlig".
     
    ArthurDent and prisjeger like this.
  3. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    911
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Reiste fra KRS onsdag 14. juli og hadde flyplassen omtrent alene, null kø noe sted.
     
    ArthurDent and prisjeger like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    KRS er skumle greier, men det går nok bra. Mine to reiste OSL-SFO alene som hhv 13 og 16, førstnevnte ble pålagt ledsager. Rett nok var de erfarne globetrottere allerede. Men man blir godt ivaretatt.
     
    ArthurDent and prisjeger like this.
  5. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Lite kø på KRS gjennom ca det siste året. Hvis en virkelig vil være forsiktig, kan en selv regulere avstand til andre ved de to stedene det kan "pakke seg" litt : gate(ombordstiging) og bagasjebånd (ankomst).
    Krav til munnbind på hele KRS, mrn tror ikke det er noen spesielle krav til en 17åring. For øvrig blir de med spesielle behov rimelig bra ivaretatt av bakkemannskap (så langt jeg har kunnet observere) .
     
    prisjeger liker dette

Del denne siden