Testflight av Falcon Heavy

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Mbj, 06. febr 2018.

1. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje litt utenfor det normale reisemønsteret vårt her inne, men noen andre som følger på med oppskytningen av Falcon Heavy? Det er planlagt å begynne om 20 minutter.

Motorkraften tilsvarer 18 stk 747, og den kan laste tilsvarende en full 737.

Livesendingen kan følges her:

Kanskje barnebarna våre sitter på forumet med bonuskort hos SpaceX om noen år :)

Finnks, Baldrick, TigerTravel and 7 others like this.
  2. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Så evenementet omtalt i svensk avis, med en surrig språkdetalj.. . Noe slik som "Utschutningen blev utschutnat på grund av mycket vind. Utskutt og utsatt er tydeligvis npkså like

Mbj liker dette
  3. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Gullkort hos SpaceX hadde vært noe :cool:

Mbj and lMartin like this.
  4. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,468
    Bonuspoeng:
    183
    Tror nok flere av oss satt benka foran TV/livestream for denne oppskytningen ja!

Clipboard-4.jpg
    Helt rått! :)

LNAND, Mbj, Baldrick and 3 others like this.
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,870
    Bonuspoeng:
    293
    Nå blir jeg stemplet som bakstreversk, enfoldig, gledesdreper og det som er.

Men, jeg syns ikke om det der i hele tatt.

Her på berget sitter folk flest å betaler "miljø" i bøtter og spann, mens tullinger som han der får carte blanche.

Det er antagelig gått med mer klimagasser i produksjonen av de greiene der og oppskytningen enn det går på flere år i den vanlige bilparken i Norge. Enn hva vanlig folk flyr på flere år.

Det er sånt som provoserer meg noe så grønnjævlig. MDG og deres like blir nyttige idioter for avgiftskåte politikere som bruker miljøspørsmålet for hva det er verdt for å melke mannen i gata. Når folk som har mer penger enn de har godt av i guds forherligede land tar av, så er det tyst.

Ikke et kvekk om klimakrise, synkende byer (og land). Ikke en lyd om tiltagende wildfires på grunn av unaturlig tørke.

Joda, jeg er bakstreversk, enfoldig gledesdreper. Men jeg lyver iallefall ikke så det renner av meg.

Shyneno and Mbj like this.
  6. haakonks

Likes mottatt:
    10,468
    Bonuspoeng:
    183
    Wow!

Av all den sureste oppgulp jeg har lest på InsideFlyer tror jeg virkelig du tar kaka RoadKing. Det er i alle fall godt du har god selvinnsikt.

Ha en fin dag videre.

7. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Det er gode poenger du har RoadKing. Det er nerdesiden av meg som synes det her er dritkult, den tenker ikke over de tingene der.

Men det er jo også et miljøaspekt i det meste av det Musk gjør. Utforskning av verdensrommet kommer ikke til å avta, og så langt er hans metoder mye bedre fordi han faktisk får til gjenbruk fremfor å bare lage ting som kan brukes en gang. De to elegant landende boosterene har allerede vært brukt en gang før, og kan fortsatt brukes videre. Det har ingen andre fått til før.

8. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan dele befolkningen i to typer. De som vil utrette noe og forandre verden, og de som bare vil tusle rundt og se på det som skjer. I førstnevnte finner du både MDG og Musk. Forskjellen er at der MDG drømmer om å sende oss tilbake til steinalderen (dog med unntak for egen elite) så drømmer folk som Musk om å ta oss videre. Og det er uunngåelig at vi må ut i verdensrommet igjen, menneskeheten har aldri kommet seg videre basert på middelmådighet og å tenke smått.

Mbj, Baldrick and Sindre like this.
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,870
    Bonuspoeng:
    293
    He, he, "Av all den sureste oppgulp jeg har lest på InsideFlyer"

Der fikk jeg som fortjent :)

Jo, det var kraftig krutt. Og jeg er enig i at det er viktig med folk som Musk for at vi skal se verden utvikle seg. Så jeg retter nok baker for smed her, på en måte.

Men, men, jeg skal ikke drive denne debatten her, også lover jeg at slike utbrudd ikke blir hverdagskost :)

watchaddicted, Eddie47 and Mbj like this.
  10. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Nuvel, et utbrudd skal vel en aktiv bidragsyter få lov til en gang i blant. Og/å-feilen, derimot, var utilgivelig... :eek:;)

Mbj and RoadKing like this.
  11. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    En Falcon 9, en noe mindre rakett enn Falcon Heavy, bidrar med circa 440000 kilo CO2 per utskytning. Det tilsvarer Norges utslipp i løpet av 4,5 time.

RoadKing and Xflipper like this.
  12. haakonks

Likes mottatt:
    10,468
    Bonuspoeng:
    183
    He he he :p
    Burde kanskje lagt på "så langt i år", skylder på mangel av kaffe tidlig på morgenen.

Noen utbrudd innimellom skader nok ingen. Det skal være ganske høy takhøyde her... :)

RoadKing liker dette
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,870
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant, jeg skjøt i blinde da jeg sammenlignet. Bare regnet med at det var mye. Og det er det jo sannelig da!

14. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,611
    Bonuspoeng:
    183
    Du får trøste deg med at neste generasjon, bfr, som skal overta all trafikken opp i rommet om tre fire år blir fyrt med metan som kan produseres av co2 fra luften og skal være klimanøytral.

thecoldfish, RoadKing and haakonks like this.

Del denne siden