TG First, bestille mat?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Norfindir, 07. sept 2016.

  1. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har erfaring med Thai sin bestillingsmeny?

    Jeg har sett litt på den, og spesiellt ut fra BKK så har de mye godt på den menyen, mens ut fra LHR er det noe mindre tilgjengelig.

    Så jeg vurderer å gå for vanlig "ombordmeny" til BKK og bestille noe til veien tilbake.
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    @Norfindir,
    Jeg benyttet SIA-sin bestillings meny på 3 av 4 flighter tidligere i august, og jeg var faktisk litt skuffet. Hummeren smakte "gummi" og 2 biffer av 2 mulige Singapore - Frankfurt.
    Jeg tror jeg ville ha vurdert det som er på menyen.

    Hva mener dere andre First-jegere ?
     
    Norfindir liker dette
  3. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Har bestilt både hummer og biff samt en asiatisk skalldyr rett hos SIA. Helt konge alt sammen.
    Bestillings mat hos TG har jeg ikke erfaring med, men har hørt både det ene og det andre om det.
    Det er jo bare å bestille, og er det ikke som forventet, velger du bare fra ordinær meny.
     
    Norfindir liker dette
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    På mine forsøk har Thai alltid vært bedre på Thai mat enn vestlig mat. Hummeren jeg prøvde en gang var uspiselig og biffen var tørr som en skosåle. De siste gangene har jeg bestilt Chicken Mussaman Curry. Den er strålende!
     
    Norfindir and peterfox like this.
  5. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar :)

    Jeg prøver meg på noe Asiatisk på returen og kommer med rapport
     
    Bizflyer liker dette
  6. m0n0

    m0n0 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Har hatt god erfaring med Thai bestillingsmeny fra BKK og kun forsøkt Asiatisk/Thai mat, så dette anbefales som "trygt".
     
    Norfindir and RoadKing like this.
  7. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Går nok for meny nr 6:
    Legg forøvrig merke til langreist mat i menyen :) matthai.jpg
     
    Stuttfeiten liker dette
  8. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Lurt trekk.
    Thaimaten er utrolig god, og spesielt Tom Yum...
    Men for all del hold avstand til Thermidor'en. Den består av tynnflytende viskelær med gammelostsmak, ispedd små biter solid viskelær med smak av harsk hai. Noe av det verste flymaten jeg noen sinne har blitt servert uansett kabinklasse, og det sier sitt etter år med "forbedringer" fra SAS og andre.
    Derimot er det skikkelig snadder på SIA hvor man trygt kan bestille vestlig mat hvis man er gått lei av sitrongress og kokosmelk: Lobster Termidor er faktisk meget spiselig og anbefales på det varmeste!
     
    Norfindir liker dette
  9. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,311
    Likes mottatt:
    10,116
    Bonuspoeng:
    183
    Hmmm...
    Stemmer ikke med mine erfaringer med Thai First. Jeg har ved flere anledninger, og senest i sommer spist Lobster Termidor hos Thai, var fornøyd med den.

    Selv om du bestiller "Special Meal" kan du også få hva som helst av det andre som er på menyen.
     
    kiev liker dette
  10. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med du! Hadde Lobster Thermidor på SQ C mellom SIN og BKK, og den var framifrå! Kunne gjerne bestille den igjen!
     
  11. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Jupp. Kona og jeg prøvde Thermidoren for et lite år siden på TG F. Jeg er jo rimelig vant til fisk, og spiste litt av gammelostsausen med haiklumper. Ikke særlig godt, men...
    Så så jeg ansiktsuttrykket til fruen, tok tegningen, trykket på bjelleknappen og ba om å få erstattet guggen med noe spiselig.
    Sikkert bare en tilfeldighet, men purseren nærmest nikket for seg selv da jeg sendte Termitt-røra ut. Tror han hadde forventet reaksjonen, og at det var noe rart med cateringen. Han hadde også erstatningen klar på bordet etter to minutt: nydelig Thai mat.
    Men humøret var likevel på topp, og fruen fornøyd. Det er klart at man kan kompensere mye feil med tilstrekkelig høykvalitet boblevann ;)
     
  12. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    O yes.. gleder meg til Dom Perignon
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,778
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har nye erfaringer på dette området? Jeg skal fly FRA-BKK, BKK-DPS og BKK-ICN. Det går i curry, biff og hummer, samt norsk laks ut fra BKK..
     
  14. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg og kona flydde Thai F mellom ICN og BKK og jeg hadde booket hummer til kona og biff til meg. Både kona og jeg var veldig skuffet over maten. Kona mente at hummeren var seig og ikke god å spise og biffen var tørr. Hadde det ikke vært for F loungen til Thai i BKK hadde jeg helt klart droppet å fly med Thai F neste gang.
     
    Upsaker liker dette
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,778
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for svar. Reisen blir som den er, men det er kanskje ikke noe vits å forhåndsbestille noe da?
     
  16. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Neste gang skal jeg gå for Thai mat eller asiatisk mat. Det er jo nevnt over og er nok et bedre valg på Thai. Vi flydde både LH, OZ og SQ F på turen i tillegg til TG F og etter min mening var disse en god del bedre enn TG F både ved innsjekk i ICN og ombord. Vi fikk ny konfig til BKK og gammel til ICN og dette utgjorde jo en stor forskjell også.

    Men F loungen i BKK var veldig bra. Vi flydde CGK til BKK med TG C i 787 og servicen og maten var like god her som i F, men setene i ny F konfig er jo selvsagt bedre. I tillegg er jo CGK en av de dårligste flyplassene å ha noen timer å vente mellom flyene så ikke forvent noe her.
     
  17. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    1,349
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte vestlig mat HND - BKK T/R på turen jeg på nå. Var veldig fornøyd med den.
     
    Upsaker liker dette
  18. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Har ymse erfaringer med TG F mat, sist (november) fløy jeg TG F LHR-BKK t/r og bestilte mat på forhånd. Maten nedover var bra, det var noe thai inspirert, hadde hummer på vei tilbake, og det var ingen høydare. Hummeren deres har jeg faktisk hørt endel negativt om av kollegaer både her på forumet og andre forum. Jeg tror TG catering er litt slik som crewene deres, hit or miss. Men samlet sett synes jeg TG F er supert.
     
    Upsaker liker dette
  19. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,311
    Likes mottatt:
    10,116
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri opplevd å få hummer jeg ikke er fornøyd med hos TG, har heldigvis alltid hatt gode crew når jeg har flydd F hos TG.

    Business derimot har jeg opplevd at det kan være så som så.
     

Del denne siden