TG har endret mellomlanding i BKK fra 1 time til 12 timer, vurderer tur til Laos

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flying_all, 16. sept 2018.

1. flying_all

flying_all Martin

Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    TG har endret min bestilling, skulle opprinnelig ha 1 time mellomlanding på BKK før jeg skulle videre til SYD. Nå fikk jeg plutselig 12 timer mellomlanding. Vært i Bangkok mange ganger tidligere så fikk heller en ide om å reise innom Vientiane i Laos en kjapp tur.

Er det noen regler på at man må ha minst 24 timer i Laos før man kan reise tilbake til BKK?

Lander 06:25 i BKK (med TG fra FRA), videre til SYD kl 17:50.

Fant billetter med Thai Smile: BKK-VTE 07:40-08:50 og retur VTE-BKK 13:25-14:30. Har kun handbaggasje og rekker vel å knipse noen bilder av Pha That Luang? ;)

Wiolenze liker dette
  2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    984
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge du betaler visumet på grensen bryr de seg ikke.

MEN, jeg ville aldri ha gjort dette. Er du villig til å gamble på å miste turen videre til SYD? Om det skjer mister du resten av legsene på turen også.

Jeg vet ikke hvor mye du har vært i Asia, men kanselleringer og delays skjer ofte. Og det kan skje ting i trafikken i Vientiane som gjør at du ikke rekker flighten tilbake.

Ayutthaya er ca 1,5t kjøretur fra Suvarnabhumi. Anbefaler det om du trenger å knipse ruiner.

3. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    186
    Bonuspoeng:
    43
    Fra
    Ser at du liker å leve farlig. ;-) Anbefaler en ny runde med risiko- og konsekvensutredning. En plan uten "plan B" er ingen optimal plan.

Insomnia4u liker dette
  4. flying_all

flying_all Martin

Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Har følgt med på den flighten og de lander 99% on time og det er samme flyet tilbake, noe som er betryggende.

Har vært en del i Asia og flydd med 12 ulike Asiatiske selskap både eco, biz og first. Men man vet jo aldri, skulle kanskje hatt litt mer tid enn 3 timer, selv om jeg er den personen som ikke trenger så lang tid hvert sted jeg besøker :)

5. flying_all

flying_all Martin

Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Plan B er vel å bare droppe flyet dit og heller sitte i TG F loungen 12 timer. Er 2x TG F på vei ned og SQ F hjem.

Liker å leve farlig, ja! bruker ofte å ha 1 time mellomlanding på Gardermoen og andre flyplasser med 2 ulike bookinger. Det har brukt å gå fint så lenge man er EBD og booker SAS Plus.

Ene gangen ringte de fra gate og lurte på hvor jeg var. Da ankom jeg med TK fra IST og skulle videre til AES. Måtte ut og igjennom sikkerthetskontrollen. "Ja jeg er ved gate snart, gikk nettopp ut fra secutiry". Rakk flyet :D

6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    984
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, er vel bare å reise til Laos om du liker å gamble ;)

Du får sikkert boardingpass ved gate om du gjør online check-in. Transit check-in vil kanskje lure på hvordan du kom igjennom security og imigration uten boardingpass (TG utsteder ikke online fra BKK)

Er jo mange steder som er aktuelle om du liker å gamble. Angkor Wat f.eks. Taxi fra flyplassen funker greit det.

7. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    186
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg mente selvsagt hvilken plan du har dersom flyet du skal tilbake til Bangkok med ikke går som planlagt.

Insomnia4u liker dette
  8. flying_all

flying_all Martin

Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Sette seg ned å gråte over at man ikke får F dit eller hjem :rolleyes:

Avixlo liker dette
  9. flying_all

flying_all Martin

Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om man kan booke 1 time massasje når man ankommer og 1 time massasje 10 timer senere? eller er de strenge med 1 time uansett hvor lang mellomlandingen er.

10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    984
    Bonuspoeng:
    113
    De stempler boardingpasset ditt før massasjen pluss noterer ned navnet ditt.

Men om du trenger flere timer kan du jo stikke inn til sentrum. Er ikke så vanvittig høy standard på den i Spa-avd. Finnes flere bra steder som Asian Herb association eller Health Land kjeden. Disse må du bestille på forhånd.

Finnes mange dyrere alternativ også. Mange 5*hoteller har bra Spa-avd, som Grand Erawan Hyatt f.eks.

11. flying_all

flying_all Martin

Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Takker veldig for svar og tips! må understreke at det ikke var SÅ fryktelig viktig med den massasjen egentlig. Men om man fikk 2 runder i F loungen hadde vært helt ok :D

Del denne siden