TGs F lounge i BKK eller SQ 787-10 C?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av bombusfervidus, 26. aug 2018.

  1. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,419
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmålet mitt er muligens en no-brainer, men jeg klarer ikke å velge. Kanskje noen kan gi meg en hjelpende hånd?

    Jeg satser på å ankomme BKK med TG F og skal videre til Singapore samme dag. Forstår at hvis jeg reiser videre med TG C, får jeg tilgang til TGs F-lounge. Men flyet jeg skal videre med er en 777 med regional kabinkonfigurasjon. Samme kveld går en SQ-maskin av type 787-10, trorlig med ledig C-award-billett.

    Jeg synes det er spennende å besøke TGs F lounge. Men SQ C på 787-10 frister også. Hva ville du ha valgt?
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mange timer i F loungen snakker vi om?
    Flytiden er vel maks 2-3 timer?
    Enig i at det er litt vanskelig.
    er det snakk om 4 timer+ i loungen hadde jeg nok gått for TG C.
    Kjedelig og vente hele dagen på BKK i en "kjip" biz lounge for og fly SQ C 2 timer.
     
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,419
    Bonuspoeng:
    183
    Ankommer ca. kl. 06:30 og avgang til Singapore med enten TG ca kl. 19:30 eller SQ kl. 20:30. Jeg har faktisk tenkt å reise inn til byen og komme tilbake til flyplassen på et passende tidspunkt. Så jeg har anledning til å være i F lounge flere timer.
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde valgt tg C uten tvil om du ikke har vært i F lounge. Egentlig om Du har før også ;)
     
    bombusfervidus liker dette
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,419
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for innspill! Nei, har ikke besøkt F lounge til TG tidligere. Derfor er valget vanskelig!
     
  6. lokke

    lokke Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg vet ikke hvilken dato du skal fly, men Thai flyr i perioder BKK-SIN med 747-400 (f.eks. en del nå i vinter med TG409) der de ikke selger billetter i first, så man kan velge seter i first kabinen med business billett. Det kan jo også være et godt alternativ, dog med forbehold om equipment swap...
     
    bombusfervidus liker dette
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,419
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg reiser mars neste år og har også observert denne avgangen. Jeg må dessverre reise med en av de aller siste avgangene til Singapore fordi jeg skal reise videre med SQ til Auckland dagen etter med avgang kl. 22:25. :)
     
    lokke liker dette
  8. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    530
    Likes mottatt:
    1,412
    Bonuspoeng:
    93
    Er det en Eurobonus award reise?
     
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,419
    Bonuspoeng:
    183
    Strengt talt *A-award reise med bruk av CT. Ingen av segmentene opereres av SAS. :)
     
  10. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde valgt F-lounge, uten tvil. Turen er som andre antyder, veldig kort. Lurer på om det ikke er snakk om mer enn et par timer.

    Når det er sagt, hvordan fikk du til to stopp i Asia på vei nedover?
     
  11. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Som andre er innom her også. Det hadde vært en no-brainer for meg også å velge F lounge. Jeg fløy SQ C 787-10 for to uker siden og det er et strålende fly, men likevel for en så kort tur er valget enkelt. Selv om du reiser inn til Bangkok så må du likevel regne med noen timer i loungen, da du bør ha ganske kraftig sikkerhetsmargin på grunn av trafikken i Bangkok og risikoen for å kunne bli stående i trafikkork.
    Jeg gjorde samme stunt i fjor sommer og da ver det et lite høydepunkt i seg selv å komme til flyplassen og bli loset gjennom first class servicen til TG da vi kom tilbake fra byen, men vi reiste videre med TG F også så du kan vel neppe forvente samme service for connection med TG C
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,419
    Bonuspoeng:
    183
    Mye flaks, tror jeg. Fikk booket billetten min gjennom 05400 i sommer.
     
    watchaddicted liker dette
  13. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Du vant i agentlotteriet der! Tror ikke jeg ville tullet for mye med den bookingen for å si det slik:cool::rolleyes:
     
    bombusfervidus liker dette
  14. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,419
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, jeg regner ikke med å få F-service når jeg reiser med C. Jeg skal absolutt legge inn god margin på reisen fra byen til flyplassen. Har lest mye om trafikale utfordringer i Bangkok. Jeg får heller spare SQ sin 787-10 til en annen reise. :)
     
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,419
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, ja. Hver gang jeg ringte inn for å gjøre endringer, var det kun hyggelige agenter å møte. :) Mange har tydeligvis begynt å bruke 05400 istedenfor Tallinn. Den siste endringen jeg kommer til å gjøre er å oppgradere fra C til F i samme flight når TG slipper F på den avgangen jeg skal på kommende tirsdag/onsdag.

    Hjemturen er ulovlig i følge Tallinn: AKL-SIN-HND-FRA-OSL
     
    watchaddicted liker dette
  16. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville valgt raskeste/beste connection - avhengig av hva planene dine er.

    Loungene er stort sett samme greia om det er Business eller First lounge i BKK. Du blir jo "vartet opp" litt mer i F Loungen - men det har sine fordeler å bare gå å hente det man vil ha selv også synes nå jeg :) (også klarer jeg å finne frem til flyet mitt uten følge :) - faktisk foretrekker jeg det...)
     
  17. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ikke enig i dette for min del. Jeg har vært på F loungen i BKK til Thai og den var helt fantastisk. Jeg skal til SIN via BKK neste år med Thai F og har lagt inn 6 timer connection i BKK før jeg reiser videre med TG C. Da får jeg adgang til F loungen. Og det er en stor forskjell på C og F loungene. Du blir møtt ved flydøren og eskortert til F loungen (for meg er det også noe ekstra og gøy), der kan man få et eget rom og det er alltid noen som følger med hvis man skal bestille mat eller drikke. De har også en egen restaurant i loungen, men man kan også hente mat selv. Så for min del er valget veldig enkelt. Det er sjelden de bytter ut loungene :D men det skjer oftere at de bytter flytyper på en rute, så er ikke sikkert man får 787-10 hvis de har det nå.:)
     
  18. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Har SQ C 787-10 til BKK og TG F A380 til FRA med 4,40 timer layover i November. Ser frem til det
     
  19. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Med så lang layover uansett, ville jeg tatt den som gav mest tid i BKK. Taxi inn til byn, nyt masse digg street food eller thaimat forøvrig(ikke spis i lounge), ta et par øl, en GT på takbar til solnedgang, og taxi opp igjen..


    C
     
    Xflipper liker dette
  20. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,419
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan ikke lande i Singapore før kl. 22:25 lokal tid, så noen timer i Bangkok blir det nok uansett om det er TG eller SQ jeg reiser videre med. Klarte bare ikke å bestemme meg om det er kombinasjon av TG F Lounge + en gammel regional 772 eller Silverkris lounge + ny 787-10 jeg ville gå for.
     

Del denne siden