Thai 777-300 biz med baby

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av marlan76, 11. des 2023.

1. marlan76

marlan76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Har en spørsmål til reisende med små barn. Vi reiser CPH-BKK med Thai, da er det 777-300ER det er snakk om. Vi har med oss baby på 10 måneder. Ser at Thai har ei grense på 6 måneder for baby bassinet, og at de er ganske streng på denne grensa (har uansett lest at den er tilpassa små asiatiske babyer, ikke norske små vikingtroll). Hvordan er muligheten for å sove greit to på business class? (mor og barn ;-) )

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke hatt med baby, men fløy TG C tur/retur Bangkok her om dagen. Setet føles vesentlig trangere enn SAS.

3. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,003
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde dette i 2018 med baby på 9 mnd.
    Ene veien var vi heldige så det var et annet sete jeg kunne ligge i, så mor og barn fikk 2 midt-seter for seg selv.
    Hjem måtte vi nøye oss med å dele de 2 setene på midten for to voksne og 1 baby. Funket likevel helt fint.
    Skal sies hun sov 70% av veien begge veiene

4. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Tror uansett dere sover bedre foran der enn dere gjør på en to seter bak i eco;)

The_Dude, Are and oddA like this.
  5. marlan76

marlan76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Sant nok :)

6. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Helt OTP men hva gjør babyer i front? En av fordelene med business er jo at man skal slippe små unger som skriker? Hadde jeg betalt fullpris for disse billettene hadde jeg blitt skuffet..

EC7 liker dette
  7. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,629
    Bonuspoeng:
    183
    Eg trur du skal leite langt etter barnefrie businesskabinar. Eg kan trur eg har ein langtur i biz utan små. Fordelane er jo sjølvsagt langt betre sete og langt betre service. Fly er kollektivtransport, so ungar er nok noko du lyt avfinne deg med.

Henrik, The_Dude, OyvindN and 2 others like this.
  8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Det er det dummeste jeg har hørt på lenge her inne. En av fordelene med business er ikke å slippe små unger som skriker. Hvor har du det fra? Poenget med business er å fly komfortabelt - enten man er forretningsmann på jobbtur, et eldre ektepar eller familier med barn. Er du lydsensitiv bruker du noise cancelling for å stenge ute barnegråt, hoste fra en passasjer med kols eller høylytt skåling og skråling fra feststemte reisende. Du verden…

Henrik, The_Dude, Eddie47 and 5 others like this.
  9. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke testet thai sin 777 300 er, men funket å sove i ett sete sammen med en 1,5 åring på Swiss sin 777 300 er. På EVA var det god plass til begge når han var 7-8 mnd. Lufthansa sine seter føles smale og skrå, så disse er ikke helt optimale. Stor sjanse for at noen faller ut. Er du heldig og kabinen ikke er full får dere forhåpentligvis et ekstra sete.

God tur!

10. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Laster opp noen bilder av biz-sete på Thai 773ER (versjon uten F). Sete 19A. Om to voksne reiser sammen, er biz-sete E og F mest sannsynlig en sikker vinner.
    IMG_7020.jpeg IMG_7022.jpeg IMG_7018.jpeg IMG_6982.jpeg IMG_6978.jpeg

Last edited: 13. des 2023
  11. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig! Jeg ville heller ligget med noicecancelling, en GT og sett en film under dyna på første rad med unger som skriker enn bak i en varm kabin med 300 andre..

anders82 liker dette
  12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Det er iskaldt bak i kabinen. Jeg vet ikke hvorfor, men det har vært tilfelle på de flightene jeg kommer på i farta. Senest i går.

elgaaen liker dette
  13. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Da har jeg foreløpig hatt flaks da, for sluppet unna enn så lenge..

Jaja, selvfølgelig er jo de tingene du nevner vesentlige fordeler.. Men hadde jeg betalt 40-50K og fått en unge rett ved siden av meg så hadde jeg blitt skuffet..

haha, regnet med litt brannfakkel her men om det er det dummeste på lenge, da hører du ikke mye dumt gitt..Men ok, jeg er tydeligvis alene om denne tanken her inne foreløpig hvertfall, men ikke utenfor. Har pratet med andre om dette og jeg mener jeg har hørt om flyselskaper som har vurdert nekt av personer på en viss alder inn i biz nettopp pga. dette..

Kols, host, etc. er jo ikke i nærheten av samme støy så det er ikke like problematisk som en 2 mnd gammel unge man skal dra med på 8 timer lang flytur..

Sorry for kapring av tråd. Skal gi meg nå

14. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Du får fort varmen med en grinende unge på fanget;)

15. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,003
    Bonuspoeng:
    93
    En gang da jeg var ung og ikke hadde barn selv, hadde jeg nok litt de samme tankene.

Det har også vært div avstemninger på div nettsteder før feriesesong, hvor det er tydelig at mange ønsker å slippe sitte nær babyer/småbarn.

Nå er det så klart store forskjeller også på barn, mitt lille avkom ga nesten ikke lyd fra seg da vi fløy t/r Thailand i biz da hun var 9 mnd.

Vil anta at 2/3 longhaul jeg har gjort i biz har hatt små barn eller baby i kabinen. Det har aldri holdt meg våken, og jeg er typen som er ganske lydsensitiv når jeg sover.

mariusberg89 liker dette
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,713
    Bonuspoeng:
    293
    Som tidligere nevnt, så synes jeg det er mer plagsomt med voksne mannfolk som drikker for mye, enn små barn. De skriker kanskje litt ved take off og landing, men ellers er det lite mas. Folk som plinger på crew, og stadig skal ha mer å drikke er verre. I mine øyne.

Henrik, espenlampe, Eddie47 and 7 others like this.
  17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenker i stor grad det samme om F.
    I C så forstår jeg at man har med unger, har jeg gjort selv..
    Det er vesentlig enklere å håndtere unger når man har litt mer plass enn i økonomi.

mariusberg89 liker dette
  18. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    113
    What he said.

I alle tilfeller bør man være oppmerksom på at bruk av ørepropper og/eller støykansellerende utstyr betyr en mye mer komfortabel flytur, og man føler seg betydelig mindre sliten når man lander.

19. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    297
    Bonuspoeng:
    63
    Spennende tankegang... Derfor det er noe som heter privatfly. Da kan man bestemme selv :)

Har flere reiser i biz med små barn. 1,5år og nå nylig med en straks 3åring. Ingen problem ennå vi hadde nesten 48timers total reisetid. Du må selvfølgelig gjøre ditt for å legge til rette for barnet, men gjør du ditt beste så tenker jeg det ikke er noen problem.

Del denne siden