Thai airways feil fly på billetten-kompensasjon

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Stianoh, 04. mars 2023.

  1. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    148
    Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.
    Vi skulle reist fra Phuket til Oslo i går, men da vi kom på flyplassen så hadde visst flyet vårt akkurat lettet. Vi kunne ikke skjønne dette, da vi var på flyplassen flere timer før flyet skulle gå. Det viste seg at det stod feil fly på billetten vår. Det var endret og vi hadde ikke fått noe informasjon om dette. Flyet på billetten vår gikk ikke..

    Fikk bare beskjed om å komme tilbake imorgen tidlig for å snakke med thai airways da, for de hadde reist nå pga siste fly var gått.

    Ny dag. Snakker med thai airways i phuket og de vil sende oss til bangkok for å stå standby for 0025 flyet til stockholm. Vi reiser dit. 1 time før vi skal på standby får jeg tilfeldigvis varsel i sas appen fordo jeg hadde lagt inn vårt referansenummer der at nå har vi billetter til frankfurt og flyet boarder om 1 timw. Vi har dårlig tid. Ingen har gitt oss beskjed, det er helt tilfeldig at jeg ser dette i sas appen men vi setter fart. Rekker heldigvis flyet.
    Sitter nå på føyet til frankfurt og vi kommer oss hjem 1 døgn forsinket.. bare flaks. Vi hadde mistet dette også om det ikke var for sas appen.

    Har vi krav på noe kompetansasjon?
     
  2. Cialis

    Cialis SEQ 450, sete 1A

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    1. Hvem var billetten bestilt hos?
    2. Er det en bonusbillett eller betalt billett?
    3. Er det oppgitt riktig telefonnummer og e-post i bookingen?
    4. Bruker dere ikke innsjekking på nett?
     
  3. furlong

    furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

    Innlegg:
    917
    Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Det er helt uvesentlig om det er en bonusbillett eller ordinær. Hvis riktig epost lå inne i bestillingen så er det billettutsteder som har ansvaret for å informere dere. Ved ruteendringer, så informerer operating carrier ut til pax og reisebyrå/ ticketing carrier
     
    Flymunda liker dette
  4. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    148
    Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    1) bestilt direkte hos thaiairways
    2) betalte billetter
    3) ja, all kontaktinformasjon er riktig. De har endret fly utallige ganger etter bestilling. Alltid fått beskjed. Vi spurte om å endre tilbake til et fly som gikk tidligere slik vi opprinnelig bestilte. Fikk da et forslag på epost som vi aksepterte. Vi fikk da nye billetter.
    Slik jeg forstod dårlig engelsk gjennom en luke og munnbind så var det visst her det var skjedd noe galt. Billettene vi fikk hadde riktig fly ned, men hadde hentet opp en gammel flygning hjem. Denne fantes da ikke lengre. Vi har naturligvis forholdt oss til sist mottatte billett og kom da ikke med på flyet som ikke gikk..
    4) nei, vi gjorde visst ikke det denne gangen
     

Del denne siden