Thai Airways intra-asia mini-rapport

Tråd i 'Reisebrev' startet av enokling, 17. febr 2019.

  1. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    I forbindelse med min tur til Kuala Lumpur og Langkawi fikk jeg et par timer på en Thai Airways intra-asia flight i C fra BKK til KUL, her er en kort stemningsrapport:

    Rute
    Oslo - Bangkok (Thai C, 10t50m + 2t stopover i Thai lounge på BKK)
    Bangkok - Kuala Lumpur (Thai C, 2t10m + 3t stopover i MH domestic lounge i KUL)
    Kula Lumpur - Langkawi (Malaysian Airlines C, 1t, 5 netter på The Datai Hotel)
    Langkawi - Kuala Lumpur (Malaysian Airlines Economy, 1t, "2,5 netter" på Grand Hyatt)

    Kuala Lumpur - Istanbul (Turkish C m/Plaza Premium Lounge i KUL)
    Istanbul - Oslo (Turkish C m/TK lounge i IST)
    (Delene i kursiv kjøpt utenom Eurobonus)

    Denne flighten hadde ledige bonusbilletter i C til nesten alle døgnets tider og dager, så om du får billetter til BKK kan du forlenge til KUL for noen få hundre i avgifter.

    Etter en behagelig asia-express med Thai direkte fra OSL-BKK (som har blitt dekket av flere her inne før) hadde jeg to timer i BKK, som begynte med ca 15 min kø for å ta transit security sjekk, og deretter i Royal Orchid Lounge for litt mat og en dusj. Ikke noe glamorøst, men et stille rolig sted med bra mat og ren stor dusj da jeg var der:

    IMG_8701.JPG IMG_8703.JPG IMG_8706.JPG IMG_8704.JPG

    Flyet var i praksis en litt eldre og mer slitt versjon av den 777-300 med 1+2+1 config i C som fløy fra OSL.

    41B3529D-0671-44BC-8D8C-AAECA278F03E.jpeg IMG_8708.JPG IMG_8725.JPG 32F2A647-BF7D-4F95-A459-1D047AD54C85.jpeg 940FB7F7-051D-4B15-B3ED-3AB7964CA8C4.jpeg IMG_8718.JPG IMG_8737.JPG

    Litt overraskende var drikke-menyen eksakt den samme som OSL-BKK.

    Alt i alt veldig behagelig med litt Veuve Clicquot og en times høneblund på denne korte 2-timers turen.

    Noe av det viktigste og mest praktiske var dog at man som reisende på C fikk en voucher for super-rask immigration i "Premier Lane" ved ankomst KUL - jeg fikk det samme da jeg skulle reise KUL-IST med Turkish på veien hjemover.

    p1090892.jpg
     
    Last edited: 19. febr 2019
  2. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Nå med bildene tilgjengelig :)
     
    Misterix and Upsaker like this.
  3. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilken lounge i BKK?
     
  4. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Dette mener jeg var Royal Orchid Lounge, den som har Royal Orchid Spa liggende rett over gangen.
     
  5. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke glem at du har tilgang til SQ og Eva loungene om du skulle være der igjen. De er etter min mening bedre enn Thai sine.
     
    agrims and enokling like this.
  6. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for at du deler. Skal fly eksakt samme rute, OSL-BKK-KUL, på fredag :)
     
  7. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Et tips til: Min flight til KUL gikk fra C-gates på BKK, og de lå laaaangt (1000-1500m+) fra den første loungen jeg kom til i nærheten av E-gates hvor Oslo-flighten ankom. Fant senere dette kartet som viste at det fantes lounger vesentlig nærmere flere av de ulike gate-områdene.

    Om du er en av de som henger i loungen til rett før avgang, så sparer det deg for en stressete løpetur på en kilometer for å nå flighten.

    Nå med oppdatert kart - de små lavvo-symbolene viser lounger

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Last edited: 19. febr 2019
    Xflipper, RoadKing and drsyk like this.
  8. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk!
    Jeg har lurt på akkurat dette. Prøvde å søke på nettet uten å bli så klok.
    Da har jeg dette kartet til referanse på lørdagsmorgen :)
     
    RoadKing liker dette
  9. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Denne er ikke oppdatert. SQ loungen ligger ved gate D8. Eva står ikke, men ligger før gatene begynner på F.
     
    enokling liker dette
  10. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Her er oppdatert kart (dog ikke veldig tydelig, de små lavvo-symbolene er lounger):

    [​IMG]
     
  11. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Skal til KUL i Thai C i november. Jeg skal ikke innom Thai sin lounge om dere sier jeg har mulighet for å komme inn på Singapore / Eva air sin lounge! Prøvde thai lounge i 2016, og ikke noe å skrive hjem om, etter min mening.
     
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sist jeg fløy fra BKK endte vi til slutt i en Thai Lounge et godt stykke unna avgangs gate. INGEN mennesker utenom oss og dem som jobbet der. Nærmere avgang gikk vi videre til en nærmere avgangs Lounge... den var proppa full, lite mat, drikke etc etc +++
    Så har man god tid, benytt di andre Loungene først
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for at du deler, blir spennende å få oppleve TG F
     

Del denne siden