Thai biz eller Lufthansa biz A380?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av agrims, 13. april 2016.

  1. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har erfaring med begge deler som kan evt anbefale meg hva som vil være best?
    Thai 777 business eller Lufthansa A380 Business??
    Foreløpig har jeg Thai, men ser at Lufthansa er noen ledige seter på CT igjen ifølge United.com
     
  2. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy LH A380 business senest i påsken og var veldig fornøyd! A380 rocker fortsatt ballene:cool:

    Men i dette tilfellet hadde jeg nok valgt Thai 777 på grunn av Smartium setene i 1-2-1 konfigurasjon og på grunn av muligheten for direkte til/fra Oslo. Mitt tips er bakre business-kabin i et av setene som har konsollen mot midtgangen.
     
    flying_all liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    A380 er en mye bedre kabin, men jeg må si jeg er ikke overvettes imponert over Luftwaffe Biz. Dog, kanskje tatt Luftwaffe fra Tyskland til Thailand og Thai på returen. Det er alltid en gode ide å bruke maskinen til de som har hjemmebase.
     
    flying_all liker dette
  4. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Vi er to som flyr biz med Tg fra Oslo til Bkk til jul. Hvilke seter er og anbefale i biz, noen med erfaring?
    Har forstått at det er to cabiner.
     
  5. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg må uansett ha 2 stopp, fra Trondheim til singapore, så det blir ingen direkterute sånn sett.
    Det jeg tenker på er kansje IFE, mat / drikke å lounge sammenlignet med hverandre.
     
  6. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Er det forresten noen som vet eller kan sjekke om det er ny eller gammelt sete på a380 fra Frankfurt til Singapore?
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Luftwaffe? De har vel bare nye seter nå, og definitivt på A380.
     
    agrims liker dette
  8. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Kan dere ikke beskrive hva som er så mye bedre hos selskapene.Blir litt lettere og lese forskjellen ikke bare at Thai er mye bedre..F.eks bedre service,bedre seter,maten hva er forskjell? Og hva for man mere for pengene? Ser på flere poster at man skriver bare at Feks at lufthansa er bedre en Sas,forklar eller forskjellen mellom selskapene så folk skjønner hvorfor deres produkt er så mye bedre :)
     
    Xflipper liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det var en periode hvor hardwaren varierte voldsomt, og f.eks SAS hadde relativt stor andel utdatert hardware (les: Stoler, underholdning).
    Luftwaffe og SAS har nå begge oppdatert hardware over hele linja, dvs SAS har vel 2 fly igjen, men det skal være fullført i Juli. Så slik sett er det ikke så nøye.
    Men så har man forskjellige preferanser, noen ønsker f.eks i Biz å ha muligheten til å sitte alene, mens andre helst vil ha 2 seter, i noen selskaper er 2 seter i ying og yang form, noen liker det, andre ikke.
    Det er egentlig vanskelig å sette opp noe fordi det handler så mye om personlige preferanser og om man reiser alene eller ikke.
    Et annet punkt er klassene. SAS har f.eks redefinert klassene, og man kan på en måte tenke på deres biz/plus/øko som andre selskaper sin First/Biz/øko. Vil du reise F, så er i prinsippet ikke SAS et alternativ fordi de ikke har F. På den annen side, så er ikke BA F hardware så veldig mye bedre enn SAS Biz hardware, med unntak av plassen (mye større på BA).
    Service er et kapitel for seg. Jeg tror den generelle oppfatning er at SAS sin service i finere klasser er dårligere enn andre når du ser på hele bildet. Men min personlige oppfatning basert på de reiser jeg har gjort det siste året er at ihvertfall på langdistanse så har personalet vært en flott opplevelse.
    Så har du loungene. Luftwaffe og BA er milevis over SAS, mens SAS igjen kan være bedre enn andre. Igjen beror det også tildels på personlige referanser.

    Til syvende og sist, for meg (og mange med meg her på forumet vil jeg tro) så handler det om pris.Hvis man vurderer pris/hardware/service kombinasjonen som riktig, så velger man den.

    For min egen del, skal jeg til XYZ, og SAS flyr dit og de i den klassen jeg ønsker og reise er konkurransedyktig på pris uten at jeg opplever dårligere service, så tar jeg SAS.

    Eksempel: Reise sammen med en gjeng til Los Angeles i økonomi.
    Si at BA, Luftwaffe og SAS har omtrent samme pris. Ettersom både BA og Luftwaffe tilbyr gratis drikke ombord så har de et fortrinn.

    Reiser jeg derimot med min familie, er ikke drikken så viktig, da kan det hende jeg velger SAS fordi det blir en enklere reise for meg og mine med skandinavisk mat og kultur.

    Lista kunne fortsatt, men du får et inntrykk, det er mange parametere som avgjør.
     
    Qee, furlong, LaDuden and 10 others like this.
  10. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Veldig bra skrevet dette,da er det mye lettere og forstå når man skal samenligne fly selskaper osv :) Alle kan lære av dette hvordan man forklarer et produkt istenfor og bare si at de er bedre en alle andre..
     
  11. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Et bilde sier mer enn tusen ord ;)

    Reiser man solo er jo fordelen med Thai åpenbar; med 1-2-1 konfigurasjon slipper du å dele seterad med noen, kontra Lufthansa som kun har seter i par i 2-2-2 konfigurasjon. I tillegg har Thai en liten konsoll som er veldig handy for oppbevaring.

    Thai 777
    [​IMG]

    Lufthansa A380
    [​IMG]
     
    wilhelm, Insomnia4u, jtmath and 2 others like this.
  12. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ja det var en god nok beskrivelse det ja :)
     
    flying_all and GinTonic like this.
  13. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    TG C all the way! Aldri mer LH C ;)
     
    furlong liker dette

Del denne siden