Er det noe sjakktrekk å satse på gammel Thai F? Ser at jeg finner 380, 747 og 744 med ledig F når jeg skal på tur, men den gamle kabinen er der det passer absolutt best. De andre krever en dag mer eller mindre.. Nå har jeg booket United F og Austrian C..
Var innom A380 for noen uker siden. C var kanon, F var magiskt. Her bør du spandere en dag ekstra. PS: fløy også gammel C, 777-200 og -300. Det er dårligere enn premium/Plus
Var veldig fornøyd når jeg fant A380 BKK-FRA. Problemet er kun at vi kommer en dag for seint hjem.. kanskje jeg skal booke og så spørre om tillatelse etterpå
Ny og gammel first på thai er natt og dag. Hadde en gammel 747 hkg-bkk i sommer og var veeeldig glad for at jeg ikke brukte poeng for å fly den tilbake til europa. Servicen er selvfølgelig den samme som i den nye kabinen, men setene mangler enhver form for skjerming. Hele opplevelsen minner om å sitte 10stk i hver sin stressless. Og IFE systemet bærer preg av at det er noen tiår siden første flytur.
747 og 777 serien uten ER har gammel cabin, 777ER, 787, A350 og A380 har ny. Merk at mange ruter ser ut til å være satt opp med 777-300, men flyr med 777-300ER
Sjekk på flighradar, den ruten du skal fly. Sjelden det byttes hardware mellom destinasjoner Note: har enda ikke sett en TG 747 med ny cabin
New First (9 seats), Business and Economy class (74N): Complete: HS-TGA, HS-TGB, HS-TGF, HS-TGG, HS-TGY, HS-TGZ. Hvis en av disse dukker opp er alt smooth sailing.
747 er vel eneste med de gamle setene, sjekk setekartet. 9 seter i F ny kabin, 10 seter i F gammel kabin..
Hm... Ser at avgangene MUC - BKK da er omtrent 50 - 50 nytt og gammelt, kjedelig... Her må vi definitivt håpe på en åpning i Luftwaffe etterhvert.
Blir nok lenge å vente da de ikke har F til BKK. Eneste fornuftige her vil nok være å booke LHR/CDG/FRA så du får A380.
@Are , er klar over det. Det jeg tenker på er å få til en routing til BKK via SIN eller HKG, evt ut fra FRA og via en av de to istedenfor. Men som vi vet, må vente til 14 dager før . Forøvrig, var inne og kikket på setereservasjon, og det var et merkelig kart som kom opp: Jeg skjønner at 1E og 1F er grayed, for de finnes ikke. Men 2F?? Den burde jo vært der.
Jeg har reist 16 turer med TG i F, flere med 747 i både ny og gammel kabin. Står valget mellom 747 eller 380, helt klart sistnevnte. Står valget i midlertid mellom ny eller gammel kabin i 747 er ikke valget opplagt. De gamle setene er gode, har motorisert fotskammel og luftig kabin. De nye mer privat, men hardere seter, og litt trangt i selve kabinen pga de mer lukkede suite. Synes imidlertid ikke en får så veldig mye mer privatliv siden det ikke er noe dør.
Det er fordi det er ny kabin. 9 seter istedenfor 10 som på de gamle. 2E ser slik ut, ikke plass til 2F
Bestilte akkurat en F tur til Perth nå, via BKK i desember med TG. På Expertflyer så ser seatmappet MUC - BKK slik ut (bestilte 1A) Er dette da ny kabin? Vurderte også MXP - BKK med Thai for var også ledig i F ca rundt samme dato, men dette mistenker jeg er den gamle kabinen. Stemmer det? Er det noen som vet om dette er noe man kan stole på stemmer, eller snakker vi Thai roulette? :O Ps. Ja, hadde selvfølgelig foretrukket A380, men er ikke noe ledig award :'( Skal dog fly BKK - CDG i 380 på vei hjem