Thai first LHR-BKK (BKK-USM) BKK-MUC

Tråd i 'Reisebrev' startet av Schlandy, 30. jan 2016.

  1. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,266
    Bonuspoeng:
    113
    Etter å ha lest et hav med fantastiske reisebrev herinde tenkte jeg det nå er tid for selv å bidra litt. At jeg fikk til en tur i first class kan takke alle "ekspertene" på insideflyer for, uten dere og uten alle tips her inde hadde jeg aldri oppdaget muligheten.

    Strekningen OSL-LHR var på sas go, og foruten 1 times forsinkelse grunnet snøkaos er det ikke noe spennende å berette.
    Så turen begynte først for alvor i terminal 2 på LHR. Selv om vi hadde mistet 1 times lounge tid var vi fast besluttet på at den ene time som var til rådighet skulle utnyttes maks! Vi startede med GT i singapore airlines first class lounge, image.jpeg hvoretter det ble kjapp lunsj.
    image.jpeg
    Flott lounge med god a la carte servering og bra drikke utvalg. Vi var de eneste i loungen på dette tidspunkt.
    Deretter var det beina på nakken til uniteds first class lounge, litt mer folksom, men langt i fra crowded. 1 glass champagne ble konsumert her.
    image.jpeg
    Med 30 min igjen til avgang bente vi ned til gaten som heldigvis var rett i nærheten.
    image.jpeg

    Ble fulgt ombord av gate personel og ønsket personlig velkommen av purser. Fikk ved boarding beskjed om turen ville bli klart en time kjappere enn de 11 timer og 25 min som er oppstatt tid, viste ikke helt om jeg skulle være glad eller skuffet :) vel ombord og godt plassert i setet ble det servert et glass champagne, dom P 2004 vintage, fantastisk
    image.jpeg

    image.jpeg

    Fortsettes....
     
    Upsaker, clager, Aussie74 and 13 others like this.
  2. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,266
    Bonuspoeng:
    113
    Vi hadde egentlig valgt sete 2A og 3A før turen da alt annet var opptatt, men da det var boarding completed var det 3 ledige seter, blant annet 3 E+F som er seter ved siden av hverandre, så vi flyttet hit da det var tid for mat.
    image.jpeg


    Ca 1 times tid etter avgang begynte matserveringen. Det var 4 hovedretter at velge i mellem, men hadde valgt lobster termidor hjemme fra.
    image.jpeg
    image.jpeg
    Serveringen begynte med kaviar med dertil behørig drikke (les vodka).
    image.jpeg
    Deretter en nydelig forret
    image.jpeg
    og så endelig hovedretten.
    image.jpeg
    Var så mett at desserten ble sprunget over, klarte dog at klemme en espresso ned
    image.jpeg

    Alt smakte fantastisk, og må si at jeg er ganske imponert over hva man kan klare å få servert i 10 km høyde.

    Etter maten var det tid for at skifte til pyjamas og bare lene seg tilbake i setet og nyte turen fullt ut. Jeg skulle gjerne ha fortalt om IFE'en men jeg hadde ikke noe annet på enn tail kameraet, så det må bli en annen gang.
    image.jpeg

    Etter godt og vel 5 timer i luften var det tid for å prøve sengen, vi bad om at få redt opp seng i våre opprindelige seter, og som sagt så gjort.
    image.jpeg
    Fikk sove små 3 timer før det var tid for frokost, først frukt og litt godt brød.
    image.jpeg
    Deretter hadde jeg bestilt posjerte egg med hollandaise og "pork chop", var dog mer ett hardkogt egg, men smakte fin fin.
    image.jpeg
    Vi gikk inn for landing og var på bakken ca 5.30, vi var 9 passasjerer i first som ble lukket ut først og ble hentet ved gaten av ground personel som kjørte hvert reisefølge til immigration. Her ble vi eskortert i gjennom egen skranke for first class passasjerer, så ingen kø. Deretter videre til bagasje båndet, hvor det ble tatt hånd om kuffertene våre. Da vi skulle direkte videre til Koh Samui ( dog med bangkok airways ) ble vi videre eskortert opp til skrankene for innsjekk. Må si at Thai da imponerer med sin ground service, virkelig imponert!

    Kommer mer.....
     

    Attached Files:

    Upsaker, clager, Herlov and 10 others like this.
  3. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,266
    Bonuspoeng:
    113
    Vel fremme på Samui gikk turen til Nikki Beach resort som ligger på vestsiden av øen, ca 45 min fra hovedbyen Chaweng. Flott resort med beliggenhet rett ved stranden. Flotte og store rom med terresse rett ved basseng.
    image.jpeg
    image.jpeg

    image.jpeg image.jpeg image.jpeg
    Dessverre var det ikke mer enn omkring
    15-20 gjester foruten os, og I utgangspunktet hadde vi bestilt 2 netter her, men det var så tragisk stille at vi droppede natt nummer to og i stedet dro tilbake til Chaweng. Fant os en pool villa på kanda residence til en fornuftig penge og brukte ettermiddagen her til ren avslapping.
    image.jpeg image.jpeg
    Litt mer fart på i chaweng, selvom det var overraskende få folk i gatene......
    Etter 2 gode dager på Koh Samui var det tilbake til Bangkok. Var egentlig ikke tanken at skrive noe om vår lille detour fra Bangkok så har ikke tatt bilder fra flyet dessverre.
     

    Attached Files:

    Upsaker, clager, Herlov and 2 others like this.
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,266
    Bonuspoeng:
    113
    Vi hadde bestilt 2 x junior suite med lounge acces på radisson blu plaza, denne ble dog ikke benyttet. Synes hotellet er bra uten å være prangende, litt kjedelig pool område og noe dårligere service nivå enn jeg ellers har opplevd i Asia. Men alt i alt intet å klage på :) grei beliggenhet ca 200 mtr fra skytrain.
    image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
    De to dage i Bangkok ble brukt på bare å surre rundt, spise god mat, nyte varmen og generelt sett bare gå og ta inn hele stemningen. Bangkok er en fantastisk by som jeg blir like fasinert over hver gang jeg kommer.
    image.jpeg image.jpeg image.jpeg
     
    Upsaker, clager, Herlov and 2 others like this.
  5. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,266
    Bonuspoeng:
    113
    På siste dagen hadde vi ordnet os utsjekk kl 16 hvoretter turen gikk til flyplassen. Dedikert sjekk inn for first passasjerer, hvor bagasjen ble tatt imot allarede da vi gikk ut av taxien.
    image.jpeg
    Vi kom inn i lounge området ved sjekk inn hvor passene ble tatt i mot. 5 min senere kom en søt dame tilbake med pass og boarding pass, sammen med et bilde av first kabinen. Vi ble forklart hvor vi skulle sitte og ønsket en god tur. Eskorte i gjennom security og immigration, tok vel ca 2 min totalt. Da vi var i gjennom ble vi kjørt i cart gjennom business class loungen til royal first loungen, kult og kleint på samme tid:confused:
    image.jpeg
    vel ankommet loungen ble vi tatt i mot og vist til vårt oppholdsrom de neste 6 timene. Ble forklart at boarding ville starte 00.10 og at vi ville bli hentet kl 00.20. Vi fikk servert et glass champagne og fikk presentert menuen på ipad.
    image.jpeg
    Fikk dessverre ikke tatt bilde, men var vel 10 forskjellige thai retter å velge i mellem. Fikk prøvd 6 av dem og alle smakte glimrende. vi kom til loungen kl 17.30 og hadde bestilt vores complementary 1 times massasje til kl 19.00, et fint lille avbrekk og fantastisk massasje!!
    image.jpeg
    Fikk tatt en dusj etter på og var dermed klar for at vende tilbake til loungen. Timene fløy av gårde, og 00.20 sharp ble vi hentet og eskortert til gaten. Da vi kom fram stod det gate closed og vi ble fulgt hele veien inn til flyet. Igjen ble vi tatt imot av purser og hilst personlig velkommen. Turen hjem var i en eldre modell 747 og dermed et noe annet layout enn A380' en vi fløy ned med. På 747'en er det kun 2 seter som er ved siden av hverandre de resterende 7 seter er for seg selv, igjen hadde vi valgt 2A og 3A. Avgang kl 00.50 og fikk et glass champagne før avgang ( er man på tur så man på tur).
    image.jpeg image.jpeg
    Vel oppe i luften var det tid for kaviar servering og dertil hørende vodka:)
    image.jpeg

    forretten kom på bordet, litt kjedelig synes jeg, men kan også være fordi jeg var så trøtt at jeg bare måtte få spist fortest mulig......
    image.jpeg
    Ret før hovedretten skulle serveres røk vi inn i noe forferdelig turbulens, det er ikke ofte jeg synes det er ubehagelig med turbulens, men dette var voldsomt !! Varte vel i ca 20 min hvoretter det roet seg og hovedretten kom på bordet, hadde bestilt meg biff hjemme fra og den var faktisk overraskende god! Perfekt stekt og ganske saftig.
    image.jpeg
    Desserten ble frukt og sjokolade kake.
    image.jpeg image.jpeg
    Ca 2 timer etter avgang var det tid for å si godnatt. Pyjamasen kom på og sengen ble redt opp.
    image.jpeg
    Jeg ba om ikke å bli vekket til frokost og våknet ca 50 min før landing, har aldri før sovet 8 timer sammenhengende på et fly før, fantastisk!! Må dog sige at både setet og opplevelsen var noe bedre på A380'en, så kan anbefale andre at sikre seg den i stedet for 747'en. Men hvor er det dog en flott maskin !!
    image.jpeg
    Fra MUC gikk turen hjem til OSL med lufthansa business, gikk til tiden og ankom til tiden, og ikke noe spennende å berette her fra.

    Alt i alt en fantastisk tur på first class, for en opplevelse !! noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle få oppleve.
    Turen var betalt ned 190.000 EB poeng + CT + ca 11000,- i taxes.

    Takk for oppmerksomheten
    Mitt første reisebrev så sikkert litt begynder feil her og der:)
     

    Attached Files:

    Last edited: 30. jan 2016
    Upsaker, clager, Herlov and 30 others like this.
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk du ikke tagget baggasjen helt frem til Koh Samui slik at dere bare kunne gå i transit check-in? Tungvint å måtte ta hele runden med immigrasjon osv.
     
  7. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,266
    Bonuspoeng:
    113
    Så langt tenkte vi dessverre ikke da vi checket inn i oslo. Men samtidig var det ikke noe stress da vi hadde god tid i BKK.
     
  8. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,943
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk reisebrev!! Tusen takk for at du tok deg tid:)
    Fikk umiddelbart lyst til å reise med Thai på first! Og du har helt rett, 747 er et helt fantastisk flott fly, queen of the skies;)
     
  9. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,232
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for fint reisebrev! Vi var på samme runde i November så dette bringer absolutt minnene tilbake. Noen mindre forskjeller var det - vi fikk ikke transfer hjelp i Bangkok, eller mulig vi bare stimet forbi ankomstservice i ørska. Dog var ankomst Koh Samui lik, og den flyplassen er spesiell. Vi bodde på Conrad som heller ikke er noe bed&breakfast. Men Thai first er en svært bra opplevelse, og relativt enkel å oppnå med Amex companion. Anbefales på det varmeste!
     
  10. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for et flott reisebrev. Thai First virker som et ypperlig produkt :)
     
  11. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Wow - slik skal det gjøres! Takk for at du reddet kvelden min - fabelaktig lesning :)
     
  12. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en flott rapport om et flott produkt :)
     
  13. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,266
    Bonuspoeng:
    113
    Mange takk for alle hyggelige tilbakemeldinger:)
     

Del denne siden