Thailand med spedbarn

Tråd i 'Reisemål' startet av Robamu, 27. febr 2018.

  1. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Tenker å bruke fjorårets CT til å ta med konemor og nyfødt baby til Thailand på ferie til vinteren.
    Reisen trenger jeg i utgangspunktet ikke hjelp med å booke eller å finne. Han vil være ca 6 mnd på reisetidspunktet og tenker vel at TG blir det greieste uansett? eneten 777 fra oslo eller a380 fra Lhr. Ser også at det går en 777 fra Frankfurt direkte til Phuket som kan være en mulighet.

    Men hvor i Thailand er det god sjans for avslapping, gode solforhold og ikke alt for høyt tempo.
    Har vært i Thailand en gang, da på guttetur til Kata/karon/Patong, og tenker at dette blir noe ganske annet :p

    Er det bedre å satse på Krabi eller Koh Samui?
    Og hvilke hoteller kan dere anbefale på disse stedene?

    Takk for innspill
     
    joaenzo liker dette
  2. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Vurderer det samme selv til neste vår, så spent på eventuelle tips
     
  3. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Regner med at du tenker på vinter 2019 Jan-Mars? Da ville jeg reist til Ko Chang,Ko mak og Ko mak,disse øyene ligger som perler på snor:) er utrolig fine øyer med deilige resorter og strender,Ko chang er hovedøya,har en kompis som er der nå med en baby på 4 mnd. Disse øyene er så mye bedre en krabi,phuket. Ko Samui er best på sommeren pga klima er da best.
    Når vi var på ko Chang nå i Nov-17 så bodde vi på et kjempe bra hotel som heter The chill resort,rett på stranden og perfekt beligenhet..
     
  4. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte egentlig å reise november/desember. Er det stor forskjell på klima på nyåret?
    Flyr man da til Krabi for å dra med båt til disse øyene?
     
  5. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har riktignok aldri vært i Thailand, men vi hadde planlagt tur dit for sommeren 2018. Dog snudde vi i siste liten og bestilte til ett annet reisemål. Men jeg deler gjerne reiseplanen vi hadde, det var 3 øyer på 3 uker. Dette er steder vi har fått tips fra andre venner som har vært der, både øyer og hoteller.

    - Koh Lipe - Castaway Resort Koh Lipe
    - Koh Mook - Sivalai Beach Resort
    - Koh Libong - Andalay Beach Resort

    Disse hadde vi også på listen, men som vi ikke ville reise til:
    - Koh Yao Yai - Santhiya Koh Yao Yai Resport & Spa
    - Koh Kradan - The Seven Seas Resort
    - Koh Bulone - Bulone Resort
    - Koh Ngai - Koh Ngai Thanya Beach Resort


    Båter kan bookes her:
    https://thaibeachtravellers.com/?ref=klt
    Man kan også chartre en hel båt om man synes det er mindre hassel, prisene var ikke så ille av det jeg sjekket.

    Jeg håper vi får muligheten til Thailand en gang, men vil foretrekke å reise på vinteren i stedet for sommeren. Det var årsaken til at vi endte på ett annet reisemål i år.

    Lykke til med planleggingen!
     
    NoLimit liker dette
  6. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Vi var der i november,og det er store klima forskjeller i Thailand,vi har reist på alle tider i året både med og uten barn. For og komme til Ko chang så flyr du til Bangkok og flyr videre med Bangkok Airways til Trat,og så taxi over til øya,kan også leie bil med sjåfør.tar 5-6 timer,bedre med fly på 50 min :)
    Når vi var der i Nov så hadde vi sol i 14 dager,vi var først i Cambodia og reiste derfra til Ko chang. Disse øyene vil jeg faktisk påstå er noe av de beste stedene i Thailand. Phuket området styrer du unna,da kan du like godt reise til Harrykanari øyene :) På ko mak bodde vi på Seavana ko mak resort(råflott) Ko mak er en liten perle av en øy..
     
    Last edited: 27. febr 2018
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Møtte noen som var på tur med to små i Hua Hin og dem stor trivdes der. Også lite/ingen ting med malaria eller hva det var igjen som kunne være dårlig business for di små...
     
  8. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,367
    Likes mottatt:
    28,918
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært på småbarns tur i Thailand flere ganger, og har alltid valgt Hua Hin eller Cha-Am for de turene. Rolig tempo, og grei reise om en ser bort fra ca 3 timer i bil fra BKK. Hotellene henter gjerne i BKK som regel, aldri fått nei.

    Phi-Phi, Phuket, og Krabi passer etter min erfaring bedre når kidsa blir litt eldre, fra 4-5 og oppover. Selv om jeg har vært med dattera på 3 i Phuket for ca 15 år siden, det gikk jo helt brillefint det også.

    Sjekk Hilton eller Intercontinental i Hua Hin. Blir aldri feil.
     
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Livets skole. Tar med gutta og bestefar til Pattaya. Reiser om et par uker.
     
    oddA, RoadKing and jtmath like this.
  10. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    291
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan gikk denne turen? :)
    Har selv en drøm en en permisjonsferie neste vinter med en 10mnd gammel krabat :)
     
    oddA liker dette
  11. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    857
    Likes mottatt:
    2,968
    Bonuspoeng:
    93
    Min ferie ble avbrudt pga. corona, men hadde tanker om et par måender i Australia. .
    Det var en klok mann her inne som sa noe lignende dette.

    "Husk å tenk på språk og infrastruktur ; vil du virkelig ta sjansjen på og bli stående på et sykehus i et fremmed land, med en syk baby hvor ingen forstår hva du sier"

    Dette forandret turen fra Bali\Thailand til Australia.
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,406
    Bonuspoeng:
    293
    Det var det en klok mann Som sa. Ha konkret oversikt over reisevei med alternative muligheter til et større sykehus med barnekompetanse. Og les deg opp på hva som kan og går galt med barn. Og ha klart utstyr og enkle medisiner osv.
     
    espenlampe and oddA like this.

Del denne siden