Hei, jeg skal på en utflukt til Alta om et par måneder og var på vei til å booke hotell. Det er ikke skrevet så mye om Alta på forumet, men jeg har registrert at opptil flere av medlemmene har vært der. Kan noen anbefale Thon eller Scandic? De ligger vegg i vegg, og så vidt jeg kan se har begge sine styrker og svakheter. Prisen er så å si lik.
Har vært i Alta noen ganger, og bodd på Thon hver gang. Har vært veldig fornøyd. Praktisk at man gå gå tørrskodd mellom hotellet og kjøpesenteret/parkeringshuset (som har ladepunkt el-bil). Jeg er GHA Black, og har alltid fått rene, fine og store rom. God service og hyggelig parsonale.
Bor i Alta og jobber i lokalet som er vegg i vegg med Thon. Bodd på begge hotellene, og anbefaler absolutt Thon. Relativt nytt hotell (åpnet i 2010), men de har likevel allerede renovert rommene èn gang. Fantastisk restaurant som åpnet i fjor!
Har mange overnattinger på Scandic Alta, og er faktisk veldig fornøyd med spesielt maten på hotellet. De større rommene er veldig bra, så om man for eksempel har status hos Scandic ville jeg definitivt valgt dem. Treningssenter og svømmehall/badeland som ligger like ved er inkludert, men det kan det forsåvidt hende det er på Thon også. Har akkurat fått GHA Black, så neste gang skal Thon prøves ut
Både Scandic og Thon er greie hoteller, men vil jo absolutt anbefale "Sorrisniva Igloo Hotel" minimum en natt hvis du kommer nordover før april. Det er en opplevelse i seg selv. Når det gjelder mat i sentrum anbafaler jeg "Du verden Matbar" på det sterkeste! Hvilken utflukt har du her oppe?
Takk for tips! Vi kommer ikke opp før helt i slutten av april for å besøke familie. Programmet er fortsatt ganske diffust