Og to A340'er skal fases ut neste år, den første i januar. Så der røk vel ekspansjonsplanene foreløpig ....
I følge det jeg ser så tror jeg ikke disse datoene stemmer. De er ihvertfall planlagt annerledes LNRKN er ferdig fra maintenance slutten av jan og de andre er planlagt fortløpende etter det med ca en mnd hver.
I følge bjornpilot på Instagram så er første maskin fra SAS, LN-RKN nå på vei til ZHR (som SK 9135) for vedlikehold (C-sjekk) og oppgradering til ny kabin. Litt morsomt, da jeg kom inn til CPH i dag fra ORD med LN-RKN. Antakeligvis siste tur med pasasjerer før oppgadering til ny kabin. Edit: Endret feil om hvilket type vedlikehold.
Trøbbel i gjære? http://www.aftenposten.no/okonomi/SAS-ansatte-nekter-a-jobbe-pa-splitter-nye-fly-7780996.html
Hva brukte de 55 dager på? Sjekk? Konfig-endring? Spise pølser? Uansett så ser det ut i dag (i morgen kan det være annerledes) som at det blir SK909-910 fra og med 1. feb og ut måneden med noen avstikkere rundt den 20. til ARN med RKN. Første tur fra OSL ser ut til å bli 1. mars.
Maskinen skal være ferdig 10. januar i følge Bonusfeber sine kilder... Mulig de ønsker å trene opp crew etc. før de setter den inn i trafikk. Alt innvendig blir vel nytt?
Ser på sosiale medier i dag at det skjer saker og ting nå. Bilder på facebook fra ombyggingen i Zürich av LN-RKN og ikke minst - Viking har fått egen twitter konto!
he-he, skal ikke være lett. Kanskje det faktisk ER flyet som tvitrer selv og det bare har blitt lettere og forbigående lobotomert under ombyggingsprosessen?
Gleder meg stort til "Nye SAS" rulles ut på longhaul. Da blir det plutselig ganske aktuelt å benytte CT på SK likevel
Enig. Nesten direkte flaut å lese. "(...) yeah I know you cant hardly see me (...) Srsly? "cant" uten ' og "cant hardly" burde vel vært "can hardly"
Og ´ i stedet for '. Æ blir tullat. Haha. Ellers et semiartig påfunn. Live updates fra Zürich kan jo bli spennende å følge med på.