Hei. Er ny på dette. Vil bestille MC World Premium på kampanje nå (og muligens også Amex elite). Har i dag EBS med 12000 poeng, altså et godt stykke igjen til EGB som er målet. Men kan overføre som engangsoverføring 15000 poeng fra trumf (og siden gå over til direkte overføring). Mitt spørsmål er: Kvalifiseringsperioden utløper 30. april. Er det smart å vente til ny periode begynner, slik at startbonus kommer i en ny kvalifiseringsperiode hvor jeg har tid til opptjening til EBG. Eller tenker jeg feil her; er det bare å kjøre på? Takknemmelig for svar!
Hei, og velkommen til forumet! Amex Elite kan det være en fordel å vente med til du ev. er i ny periode, da du vil få de 20000 statuspoengene overført til samme tid hvert år. SAS MC (som jeg mener ikke er det samme som MC World Premium) har 1000 statuspoeng per måned du bruker kortet, så her har det egentlig ingen betydning når du skaffer det. Trumf du overfører vil IKKE telle mot status, men kan benyttes til å fly...
SAS MC gir 1000 statuspoeng pr.måned forutsatt at kortet brukes hver måned. Er vel ingen grunn til å vente med det. Hvis du ikke klarer å komme på 45000 poeng i april med Amex sine 20000 + annet, så ville jeg ventet og tatt Amex i mai/på ny kval.periode. Du beholder jo da aut. EBS, får ila. kval.året 12000 fra SAS MC så da er det reiseaktiviteten din som avgjør når du blir EBG. Tar du Amex i april på gammel periode så får du neste års poeng først i neste april og du klarer da neppe(?) å kvale til EBG før ved utløpet av neste periode (når du da får de neste 020k statuspoeng fra Amex) dersom du har lite reiser..
Velkommen til Norges beste forum Hva tenker du på at sas premium er på kampanje? Tidligere kampanje var halv pris på årsavgiften samt 10000 eb poeng ved bruk første måned etter man mottar kortet. Jeg var i kontakt med kundeservicen dems i januar og de fortalte meg at denne kampanjen ville komme tilbake før påske... Ikke lenge igjen før dette bør komme da
Takk for svar! Ser at det er SAS Amex kortene det er kampanje på ut mars: "0 kr i medlemsavgift de første 3 månedene". Best å vente litt med å bestille SAS MC Premium da
Ser nå at det er annonsert 10000 ekstrapoeng, men ikke halv årsavgift: kan ikke poste link. saseurobonusmastercard, no, kortene, mastercard-premium/
De 10000eb er standard,ingen kampanje. Om hun jeg snakket med ikke bløffet,nærmer det seg en kampanje med halv årspris.