Nå har det ikke vært mangel på reisebrev fra New Zealand den siste tiden, men jeg tror likevel min planlagte reiserute der nede rettferdiggjør ett til. Første etappe er til FRA med Luftwaffe i morgen. Deretter SIN og AKL med SIA - hele turen i business.
Sitter i skrivende stund og plundrer med rundreisemuligheter på Nordøya. Selv om turen er et lite år unna er det greit å bruke tiden når den er tilgjengelig. God tur med SQ som jeg vet er bra, og håper på en fyldig rapport om nye ting som kan gjøres og oppleves i på New Zealand.
Jeg tror jeg brukte ti minutter på pakking sist jeg var på tur i samme retning for ett par uker siden. Det gikk fint det også, men imponerende organisering! God tur!
Spennende. Jeg fikk ikke noen tilbud via SIN på veg nedover. Flere som tar turen til Kiwiland nå. Samme her. Jeg har skaffet meg bil (via Norwegian sin rewardsbutikk - Expedia var for dyrt når en reiser før feriepenger kommer^^) i 8 dager og vet 2-3 plasser nord for AKL. Alt for mye man kan gjøre der. Jeg har skaffet meg en App et sted der man kan ha pakkelister - til slutt har man uansett for mye med seg og trenger bare halvparten.^^ Jeg vasker på hostel underveis, det sparer plass og noen ting kan man kjøpe hvis nødvendig (paraply, tannkrem etc.)
Det er vel brei konsensus om at ein ikkje skal ta noko som helst risiko når det gjeld paraplyen, ein veit aldri om det er mulig å finne ein sømeleg paraply i ein ny by. Best å ta den med i tilfelle...
One down many to go. Det er faktisk en ribbebit her også. Vurderer å føre detaljert dagbok over hva jeg driver med (les drikker), men redd tallenes tale om 30 timer blir stygg lesing.
Det er ikke kaloriene på flyturen du skal bekymre deg om, men de du inntar og forbrenner mellom. Litt som de kaloriene mellom nyttår og jul, som er viktigere å tenke på en den siste uka i året.
Jeg kan tollerere 1 time forsinkelse, men 2 ?! Blir det ytterligere forsinkelse begynner det å spøke for hele turen