Du verden så tidlig flyene går! «I gamle dager» var dette mer vanlig, men nå når vi har helg hele året? Taxien kom som bestilt kl 04:45, mannen hadde sin første tur for dagen BGO er en svær flyplass med laange korridorer På vei inn i Bergen Lounge gjorde fruen oppmerksom på at det sto Go to gate på flyet vårt. Dermed ble loungeturen brått avlyst. Så nå sitter vi i vrimleområdet og blomstrer Godt det er helg!
Trygt plassert i LH877 til FRA i 2D Lufthansa reserverer 1 rad til sine aller nærmeste og vi er 4 på tur sitter vi på hele rad 2 .. 7 passasjerer foran gardinen Snart mat
Lufthansa leverer! Når man skal ut i verden og det er mulighet for å unngå SAS så gjør jeg det. Her var det hyggelige frauliner med smil og service. Individuell servering av frokost Kaffe og bobler, og påfyll og spørsmål om jeg ville ha mer kl 07 om morgenen ., … og en flott soloppgang over Skagerak
Denne turen skulle vi ha i mai 2020, som mye annet gøy ble også denne avlyst av Erna eller hvem det nå var .. Det har seg sånn at livlegens (min egen doktor) sin kone samler på stavkirker. De har fartet land og strand rundt i hele Norge for at hun skal få sett og besøkt de som er i Norge. Den eneste hun nå mangler av de originale stavkirkene er den som sto i Vang i Valdres, som nå står i Polen … så derfor er vi nå på tur. Selvfølgelig kommer det mer ..
Gjennbruk er altså ikke noe nytt, allerede på 1830 tallet ble kirken funnet for liten og delvis «falleferdig» flyttet og bygd opp igjen på 1840 taller, og holder enda.
Etter at rullestoler og halte og barnefamilier og og .. hadde kommet seg ombord ble det endelig gruppe 1 sin tur! I følge damen i høytaleren var det barnefamilier med barn under 5 år som skulle først ombord, utrolig hvor store dagens 5-åringer er i våre dager. Endelig er jeg kommet på min plass i livet (flyet) selv om det heter 2D ..
SAS tror at vi nordmenn er drøvtyggere tror jeg .. På min «billett» står det at jeg skal få et måltid mellom Bergen og Oslo … dette er en flygning midt på dagen, 12:20 fra BGO. På en tilsvarende flygning spurte jeg en drage(! ja hun var en drage) om hun hadde noe mat og fikk en lekse om at på en slik kort flygning hadde de ikke mat fordi folk klarte ikke å spise opp!! Jeg vet at SAS ikke har business, men på billetten står det 1 måltid! Vi har nettopp reist innenriks fra FRA til BER på ca 1 time. Lufthansa leverer! Vi var ikke mer enn kommet i luften før mat ble delt ut individuelt, ikke mye men en deilig liten lunsjrett Så var det utdeling av drikke … Påfyll kom også ..
+1 Dette er grunnen til at jeg mener LH C er et like stort (om ikke større) steg over SK Plus som steget er fra Go til Plus. (På short-haul)
Spennende å måtte reise til Polen for å se en norsk stavkirke, men veldig god grunn til en tur med LH det. Riktig god tur videre, godt å se LH leverer godt så langt
Jeg har vært i Berlin en gang før! Det var i 2006 hvor jeg, sammen med en hel gjeng andre ble invitert til åpningskampen i fotball-VM. Sverige vant 1-0 over Uruguay og Zlatan scoret. Vi så nok en del av Berlin, men vi startet på Gardermoen med grei grunnpromille som varte til vi landet igjen … nok om det! Her hadde vi fått instrukser om å ta S-Bahn til Alexanderplatz og orientere seg til Mollstrasse og en 10-12 etasjers betongblokk fra 1950 tallet. Noen i doktorens familie har arvet en liten spartansk innredet leilighet som skulle benyttes. Her står de gamle blokkene med flere hundre leiligheter på rad og det lukter «gammelkommunisme» over alt.